• Solrosen25

    Pulverdiet

    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

    Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

    Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..


    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

    Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

    För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

    Hejaheja tjejer!!
  • Svar på tråden Pulverdiet
  • Taffer

    Guuud vad jag fryser! Får ju nästan sitta under täcket hela tiden
    Nu dricker jag vatten med massor av citron i. Tror jag fått en urinvägsinfektion och hoppas detta ska hjälpa.

  • belliyz
    Taffer skrev 2008-02-06 18:18:03 följande:
    Guuud vad jag fryser! Får ju nästan sitta under täcket hela tidenNu dricker jag vatten med massor av citron i. Tror jag fått en urinvägsinfektion och hoppas detta ska hjälpa.
    Hoppas att det hjälper och att det snart går över !
  • Taffer

    belliyz: Hopaps jag oxå Det är itne så illa in, men det typ ilar till emellanåt. Gjorde det hela dagen igår, men ignet idag så vi får se.

  • belliyz
    Taffer skrev 2008-02-06 18:26:00 följande:
    belliyz: Hopaps jag oxå Det är itne så illa in, men det typ ilar till emellanåt. Gjorde det hela dagen igår, men ignet idag så vi får se.
    Då kanske det redan är på väg bort Skrattande 

    Går det bra med pulver annars då?
  • JennieL

    Godmorgon!
    OJ, här går det med rasande fart 5.2kg på 10 dagar. Det är jag nöjd med...
    tror ja ska börja motionera oxå, när jag blir frisk och om jag orkar

    Kör alla ni ren kur?

  • karma30

    Hur är det med dig idag? Bättre hoppas jag

    Första dagen med Modifast, och jag är så glad att "vara tillbaka"


    Taffer skrev 2008-02-06 18:18:03 följande:
    Guuud vad jag fryser! Får ju nästan sitta under täcket hela tidenNu dricker jag vatten med massor av citron i. Tror jag fått en urinvägsinfektion och hoppas detta ska hjälpa.
    [/citat]

    Hur är det idag? Jag spårade också ur igår, men man får förlåta sig själv...Idag är ju en ny dag
    402an skrev 2008-02-06 18:16:16 följande:
    [citat]
    jag åt negerbullssmet :/ min karaktär är så kass
  • Turnit

    Godmorgon.....

    Jennie.....grattis till viktminskningen!!

    Karma....lycka till!!

    Ja, här är det ren kur som gäller!!


    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-31,5!!).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • belliyz
    JennieL skrev 2008-02-07 07:41:08 följande:
    Godmorgon!OJ, här går det med rasande fart 5.2kg på 10 dagar. Det är jag nöjd med...tror ja ska börja motionera oxå, när jag blir frisk och om jag orkar Kör alla ni ren kur?
    Duktig du är Glad skit bra resultat ju!
  • belliyz

    God morgon tjejer!

    3 dagar Ren kur avklarade och 4 dagen har börjatGlad Längtar så efter att få väga mig på måndag igen efter att jag har läst om dom bra resultaten ni har fått. Hoppas att jag också kommer att hamna där.

    Karma : Lycka till nu ! Nu finns det inga ursäkter utan nu är det bara att blicka framåt mot ett smalare du SkrattandeTurnit: Måste fråga dig som hållt på ett tag och gått ner så mycket. Hur har familjen reagerat på din diet och så? har dom stöttat dig under hela tiden och så eller?

    Solrosen: Hur går det för dig?

    Dagens kopp kaffe sitter jag med nu , gott det är. Tur att man får dricka kaffe i måttlig mängd under Dieten , det hjälper mig en hel del.

    (Ren kur dag 4)

Svar på tråden Pulverdiet