• Solrosen25

    Pulverdiet

    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

    Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

    Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..


    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

    Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

    För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

    Hejaheja tjejer!!
  • Svar på tråden Pulverdiet
  • JennieL
    Svar på #210
    Stirra inte f ör mycket på alla andras minus... Man blir lätt besviken då om man inte går ner lika mycket Så länge man inte går upp är det ju bra
  • belliyz
    JennieL skrev 2008-02-07 08:55:37 följande:
    Svar på #210Stirra inte f ör mycket på alla andras minus... Man blir lätt besviken då om man inte går ner lika mycket Så länge man inte går upp är det ju bra
    Nej det har du rätt i ! Jag är glad bara jag gåt neråt Skrattande
    Mamma till underbara Prinsessan Thea
  • Turnit
    belliyz skrev 2008-02-07 08:40:48 följande:
    God morgon tjejer!3 dagar Ren kur avklarade och 4 dagen har börjat Längtar så efter att få väga mig på måndag igen efter att jag har läst om dom bra resultaten ni har fått. Hoppas att jag också kommer att hamna där. Karma : Lycka till nu ! Nu finns det inga ursäkter utan nu är det bara att blicka framåt mot ett smalare du Turnit: Måste fråga dig som hållt på ett tag och gått ner så mycket. Hur har familjen reagerat på din diet och så? har dom stöttat dig under hela tiden och så eller?Solrosen: Hur går det för dig? Dagens kopp kaffe sitter jag med nu , gott det är. Tur att man får dricka kaffe i måttlig mängd under Dieten , det hjälper mig en hel del. (Ren kur dag 4)
    Familjen har stöttat mig till hundratjugo %. Har funkat kanon för dem att jag pulvrat. För att slippa fundera på vad som ska bli till middag har jag varit konsekvent med att göra matlistor för flera veckor. Detta har hjälpt både mig och familjen. + att jag kunnat planera inköpen bättre. Solrosen.....är du kvar hos busungarna....eller hemma???
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-31,5!!).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • belliyz
    Turnit skrev 2008-02-07 09:02:37 följande:
    Familjen har stöttat mig till hundratjugo %. Har funkat kanon för dem att jag pulvrat. För att slippa fundera på vad som ska bli till middag har jag varit konsekvent med att göra matlistor för flera veckor. Detta har hjälpt både mig och familjen. + att jag kunnat planera inköpen bättre. Solrosen.....är du kvar hos busungarna....eller hemma???
    Gud vad skönt med en stöttande familj! Det gör ju så himla mycket om man har stöd från sina nära och kära. Min sambo stöttar mig fullt och vet hur glad jag kommer att bli om jag kommer ner till min målvikt så han sporrar mig och försöker att få med mig på promenader och tennisGlad

    Synd att solen inte skiner idag
    Mamma till underbara Prinsessan Thea
  • Turnit
    belliyz skrev 2008-02-07 09:07:34 följande:
    Gud vad skönt med en stöttande familj! Det gör ju så himla mycket om man har stöd från sina nära och kära. Min sambo stöttar mig fullt och vet hur glad jag kommer att bli om jag kommer ner till min målvikt så han sporrar mig och försöker att få med mig på promenader och tennisSynd att solen inte skiner idag
    Här skiner solen...ser till och med lite blå himmel!!
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-31,5!!).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • HeartlyBently

    Åh... en tråd för mej!!!=) Själv har ja passerat -10 sträcket sen den 3 januari. Skittungt!!! och just nu står det still. Men jag älskar fortfarande Banan/Hallon shaken på Allevo!

  • Blondelindis


    Tjena tjejer


    HeartlyBently skrev 2008-02-07 09:11:47 följande:
    Åh... en tråd för mej!!!=) Själv har ja passerat -10 sträcket sen den 3 januari. Skittungt!!! och just nu står det still. Men jag älskar fortfarande Banan/Hallon shaken på Allevo!
    Välkommen till tråden ! Hur mycket mer har du tänkt gå ner? - 10 kg e ju jättebra !!

    Här skiner solen med idag,livet leker jag känner mig riktigt smal idag,ska bli så kul att väga mig den 17e...se hur mycket jag har gått ner.
    Fast tyvärr håller jag på att bli sjuk,min kille har haft hög feber & hosta i några dagar,så nu verkar jag också ha fåt det
    så tror ni att jag kanske ska ta en extra påse pulver idag kanske? och försöka få i mig lite c-vitamin?
  • JennieL

    Hur mycket övervikt har ni?
    Mitt BMI låg på 28.7 när jag började... Nu ligger det på 26.8
    Jag vill ner till 22 i bmi, dvs 65kg

    Är ni duktiga att bara väga er den dag ni ska?
    Själv väger jag mig varje dag, fast jag inte riktigt vill

  • HeartlyBently

    Blondelindis - Jag tänkte gå ner 20 kg till..=) har alltid varit en stor tjej och sen jag fick mina barn har jag lagt på mej ännu mer. Men jag vill gärna ha ett till och dessutom orka med dom jag har. Så då e motivationen riktigt stark för att gå ner. Men det är långsiktigt. Har tänkt att hålla på ett år...=)

  • Turnit
    JennieL skrev 2008-02-07 09:24:27 följande:
    Hur mycket övervikt har ni?Mitt BMI låg på 28.7 när jag började... Nu ligger det på 26.8 Jag vill ner till 22 i bmi, dvs 65kgÄr ni duktiga att bara väga er den dag ni ska?Själv väger jag mig varje dag, fast jag inte riktigt vill
    Jag tänkte gå ner 10kg till...hamnar på BMI 27 då...+ nåt kilo...tror jag.
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-31,5!!).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Pulverdiet