• Solrosen25

    Pulverdiet

    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

    Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

    Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..


    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

    Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

    För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

    Hejaheja tjejer!!
  • Svar på tråden Pulverdiet
  • belliyz
    HeartlyBently skrev 2008-02-07 09:11:47 följande:
    Åh... en tråd för mej!!!=) Själv har ja passerat -10 sträcket sen den 3 januari. Skittungt!!! och just nu står det still. Men jag älskar fortfarande Banan/Hallon shaken på Allevo!
    Välkommen Glad Vi blir bara fler och fler , roligt det är !

    (Ren kur 4 dagen)
    ♥Mamma till underbara Prinsessan Thea ♥
  • karma30

    Jag har ett bmi på 38....fetma Och då har jag ändå gått ner 23 kg, har ju 40 kg till som måste bort...Fy tusan, hur kan jag låtit det gå så långt???? Har alltid varit kraftig men ingen har nånsin kunnat ana hur mycket jag väger, de flesta gissar runt 75, och jag säger inte emot

    Vilken tur att jag ÄNTLIGEN gör något åt det!!!

  • HeartlyBently

    karma30 - Kämpa på.. Samma här. Aldrig nån som tror att jag väger så mycket. Det viktigaste är att må bra!=)

  • JennieL
    Svar på #222
    Men 23kg är ju skitbra!!
    Har du gått ner de med pulver?
  • Turnit
    Karma...kanonbra jobbat!!!
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-31,5!!).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • yatsy

    Hej allihop! För mig går det trögt.. har ätit vanlig mat några mål nu. Önskar jag hade en sambo sig dig Belliyz!
    va härligt med nån som drar lite i en!

    ska passa på att äta lite och köra omstart från måndag! då jäklar! ska ut på skidorna varje dag i en vecka minst! får se om jg kommer klara och köra pulver i två veckor denna gången.

    Usch matsuget e mycket värre än sötsuget tycker jag.

  • 402an

    god morgon... snorig som fan idag. kan knappt prata så att folk förstår :)
    idag blir de bara pulver INGEN negerbullsmet

  • karma30
    Svar på #224
    Ja, har gått ner med pulver,kombinerat med mat, men nu tänkte jag försöka mig på ren kur, har ju så mycket att gå ner...
    Vad roligt det är att känna allt stöd från alla er som liksom jag, kämpar mot ett smalare och sundare liv, peppkramar till er allihopa!!
  • smaily

    Hej!
    Här är en till som just börjat med ND, Har gått på ren kur i 7dagar nu och inte gått ner ett smack!!!! :(
    Vet inte vad jag gör för fel?
    Läste i en annan tråd att om man inte har så många kg att gå ner så kan det gå trögare??!!
    Jag har 7kg kvar till min mål vikt, och upplever att det går SÅÅÅ trögt.
    Så lite pepning behövs =)

    Till alla er som kämpar HEJA HEJA!!!

Svar på tråden Pulverdiet