• Solrosen25

    Pulverdiet

    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

    Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

    Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..


    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

    Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

    För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

    Hejaheja tjejer!!
  • Svar på tråden Pulverdiet
  • 402an

    ja typ snart tror jag
    hoppas på att jag får mina cambridgepåsar sålda så jag kan slösa pengarna på ND
    :)

  • Solrosen25
    402an skrev 2008-02-07 14:24:10 följande:
    ja typ snart tror jaghoppas på att jag får mina cambridgepåsar sålda så jag kan slösa pengarna på ND:)
    Oki, lycka t m försäljningen! Har sett en del som säljer CK på Tradera..Nu e d snart dags för en ny promenad i solen här.
    Framtiden är det enda du kan påverka - Se till att det blir som Du vill..
  • smaily
    Solrosen25 skrev 2008-02-07 13:58:22 följande:
    Jag kör oxå m ND. Vilken av smakerna har du? Jag dricker mellan 5 å 7 liter vatten/dag. Kan vara en lösning att dricka mer vatten kanske? När tar du din sista shake? Dricker du kaffe/thé? Plocka fram ett måttband ist, ofta visar d sig där innan du ser d på vågen, om du går 60 min/dag så tror jag att du får en hel del muskler å dessa väger mer än fett.Lycka till!!
    Jag dricker faktiskt kaffe med pytte lite mjölk, kan det va därför??? =O

    Det jobbiga nu är att mina kompisar vill att vi ska ut och ta en tjej kväll, vilket hade varit väldigt uppskattat =)
    inte så ofta man får chansen med 3 barn.
    Men gå ut och bara dricka vatten känns dö trist :(
    ångest ångest.....vad göra????????
  • smaily

    Jag dricker chokolad ND tycker den är godast. + att den finns i stor pack...

  • JennieL
    Svar på #237
    Du tänker väl på saltnivån/elektrolytbalansen i kroppen?
    Den kan ju rubbas om du dricker för mycket och 5-7 liter är otroligt mycket!! Risken finns att du drabbas av vattenförgiftning...
  • Solrosen25
    JennieL skrev 2008-02-07 15:33:11 följande:
    Svar på #237Du tänker väl på saltnivån/elektrolytbalansen i kroppen? Den kan ju rubbas om du dricker för mycket och 5-7 liter är otroligt mycket!! Risken finns att du drabbas av vattenförgiftning...
    Oh ja, jag letade reda på var gränsen går för jag blev skraj för att råka ut för d..! Tack för omtanken JennieL!! Om man inte äter nåt (vilket jag ju inte gör på ND diet) så kan man dricka mera vatten än t ex en person som äter (eftersom d finns vätska i maten oxå) å jag kollade m min läkare för att va säker. Han sa att när jag går på ND så e d ingen fara - isf måste jag dricka 9 liter eller mer för att få vattenförgiftning.

    Tar även kosttillskott, vitaminer&mineraler 1/dan.
    Framtiden är det enda du kan påverka - Se till att det blir som Du vill..
  • Solrosen25
    smaily skrev 2008-02-07 15:24:30 följande:
    Jag dricker faktiskt kaffe med pytte lite mjölk, kan det va därför??? =ODet jobbiga nu är att mina kompisar vill att vi ska ut och ta en tjej kväll, vilket hade varit väldigt uppskattat =)inte så ofta man får chansen med 3 barn.Men gå ut och bara dricka vatten känns dö trist :(ångest ångest.....vad göra????????
    Ja d kan vara d "lilla" som gör att du inte går ner. Går man på ND som e VLCD pulver ska man helst inte ha nån sorts sötningsmedel i d man dricker - jag har lärt mig att dricka kaffet svart genom att inte låta d va för varmt så d bara e att hälla i sig. *fniss* Jag har alltid haft mkt mjölk å lite sötningsmedel i mitt kaffe så jag kan inte riktigt uppskatta svart kaffe..

    Mjölken innehåller laktos å e du insulinkänslig så kanske mjölksockret gör att du går in å ur ketosfasen..

    Va gäller tjejkvällen, tycker du att umgänget m dina vänner blir sämre om du inte dricker (alkohol?) eller äter m dom? Mitt råd e att du ska bestämma dig för va som känns bäst för DIG - både på kort å lång sikt!
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • Solrosen25
    belliyz skrev 2008-02-07 08:40:48 följande:
    God morgon tjejer!3 dagar Ren kur avklarade och 4 dagen har börjat Längtar så efter att få väga mig på måndag igen efter att jag har läst om dom bra resultaten ni har fått. Hoppas att jag också kommer att hamna där. Karma : Lycka till nu ! Nu finns det inga ursäkter utan nu är det bara att blicka framåt mot ett smalare du Turnit: Måste fråga dig som hållt på ett tag och gått ner så mycket. Hur har familjen reagerat på din diet och så? har dom stöttat dig under hela tiden och så eller?Solrosen: Hur går det för dig? Dagens kopp kaffe sitter jag med nu , gott det är. Tur att man får dricka kaffe i måttlig mängd under Dieten , det hjälper mig en hel del. (Ren kur dag 4)
    Tack för att du frågar, jag har gått ner 11,9 kg sen 27/12 -07. Totalt sen i höstas e d 16,9!

    Hur går d för dig, fortfarande ren kur som gäller?
    Framtiden är det enda du kan påverka - Se till att det blir som Du vill..
  • Turnit

    Hejsan.....tillbaka efter skola och möte.....måste bara berätta en sak som hände idag. Lite off topic....men ändå!!

    Var ute med hundarna. En Flat..min hund och en lagotto....svärisarnas hund....Vi var klara med vår runda, skulle bara ta in posten, tänkte sedan sminka mig och så åka till skolan. Vara där i god tid och så....Då smiter lagotton....ur handen på mig, i j*a fart försvann han....

    In med andra hunden, ut och jaga puckot....Ropade och gjorde mig löjlig....Om han kom? Icke!
    Han bara sprang förbi mig. Åt andra hållet mot stora vägen. Lobbade efter...närå....han ville inte...Tyckte väl det var kul att leka. Så försvann han upp i skogen. Då ringde jag polisen. De fick mina nummer.
    Efter en stund så kommer han springande på gatan, men vägrar komma. Han är trött och ligger i en vattenpöl och dricker, men jag kan inte smyga mig på honom....Undras om han är släkt med flugorna??
    Går då in och hämtar min stora snälla söta flat. Knyter kopplet runt mig för att ha fria händer...Grannen kommer med korv.....Men innan det han jag lyckats få honom, för då blev han sotis när jag hade den andra hunden....

    Nu ikväll när jag kom hem och lyssnade av telefonsvararen....Då har en underbar människa bemödat sig att ringa polisen när hon såg hunden lös två gånger. Var tvungen att ringa henne.....Så att hon fick veta att han var hemma igen.....

    Vad jag blir glad när det finns goa hundmänniskor!!!

    Pulvret har gått jättebra!!


    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-31,5!!).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Solrosen25
    Svar på #250
    Grattis, kul att höra att d gått bra m pulvrandet, suveränt ju!!

    Ja, ibland blir man påmind om vilka änglar t medmänniskor man har, förstår att du ringde å berättade att han e hemma å mår bra!
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
Svar på tråden Pulverdiet