• Solrosen25

    Pulverdiet

    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

    Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

    Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..


    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

    Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

    För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

    Hejaheja tjejer!!
  • Svar på tråden Pulverdiet
  • Solrosen25
    karma30 skrev 2008-02-07 19:16:18 följande:
    Tack gode gud att dagen snart är över!!! Dagen har varit lätt (första dagen eftersom jag fuskade igår ) men nu är det bara hemskt!! Är hungrig, illamående och vill bara ÄTA!!! Puh, vad skönt det är att kunna skriva av sig! Vad bra det verkar ha gått för er andra! Kanon!! Peppkrámar till er allihopa!
    Hur mkt vatten har du druckit? Har du tagit dina shaker? Har du nån hobby eller nåt du kan göra så du håller dig sysselsatt?

    Lycka t å håll ut!!!
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • karma30

    Jorå, jag har druckit vatten och nu till kvällen har jag planerat att kolla på en film eller lägga mig OTROLIGT tidigt...typ nu
    Som sagt, jag vet ju att detta går över, bara jobbigt att gå igenom det (jag beklagar mig, jag vet )

  • Blondelindis

    Tittar in lite,
    usch,haft hög feber hela dagen & tyckt väldigt synd om mig själv,var sååååååååååååå sugen förut på nåt onyttigt så jag tänkte nästan äta middag med min sambo,men precis då fick jag ett samtal från min kompis som fick mig på andra tankar ,så nu har jag druckit min sista drink för idag,ska gå & lägga mig tidigt ikväll.

    kul & se dig igen solrosen 25 : hur går det för dig?

  • Solrosen25
    karma30 skrev 2008-02-07 19:31:11 följande:
    Jorå, jag har druckit vatten och nu till kvällen har jag planerat att kolla på en film eller lägga mig OTROLIGT tidigt...typ nu Som sagt, jag vet ju att detta går över, bara jobbigt att gå igenom det (jag beklagar mig, jag vet )
    *ler* Ok!! Du fixar d ska du se, e snart bättre igen!
    Framtiden är det enda du kan påverka - Se till att det blir som Du vill..
  • Solrosen25
    Blondelindis skrev 2008-02-07 19:33:27 följande:
    Tittar in lite,usch,haft hög feber hela dagen & tyckt väldigt synd om mig själv,var sååååååååååååå sugen förut på nåt onyttigt så jag tänkte nästan äta middag med min sambo,men precis då fick jag ett samtal från min kompis som fick mig på andra tankar ,så nu har jag druckit min sista drink för idag,ska gå & lägga mig tidigt ikväll.kul & se dig igen solrosen 25 : hur går det för dig?
    Härligt, då ringde d i grevens tid säg! Jättebra av dig att stå över middan!! Grattis! Hoppas att du snart e frisk igen.

    D går bra för mig, tack! Min vågdag idag sa att jag gått ner 11,9 på dom här veckorna så jag e nöjd som den! Hur går d för dig?
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • sofanda
    Solrosen25 skrev 2008-02-07 19:16:40 följande:
    Hoppas inte att du tar illa upp nu, planera när du ska börja m ren kur efter vad du har inbokat redan (din sons kalas i helgen) för 3:e å/eller 4:e dan på ren kur e oftast värst, för d e då man tömt glykogenlagren i kroppen å börjar gå in i ketos (förbränningen). Känner du att du orkar "stå emot" i helgen så ska du klart börja imorrn om du tänkt d. E du däremot osäker så kan d va bättre att vänta.Lycka till!!
    onej, tar inte illa upp alls!

    Eftersom jag klarat hålla mig från sötsaker så länge nu känns inte det jobbigt...Jag brukar flänga hit och dit när det är kalas och glömmer äta överhuvudtaget....så det kanske passar utmärkt med drinkar och vatten...så man får i sig någonting överhuvudtaget. Då jag körde en kur sist gick det bra, så jag känner mig rätt så säker på att det inte blir några problem nu heller, men just det här när man är van att äta massor av ALLT, så tycker jag att det kan kännas trist att börja med drinkarna igen. Det fanns liksom inget stopp under graviditeten eller då jag ammade. Jag ammade tvillingarna alldeles för länge...gick visserligen ner 8 kg på det, men gick upp 18 under graviditeten, så det finns en del att ta av...
  • Solrosen25
    sofanda skrev 2008-02-07 21:43:21 följande:
    onej, tar inte illa upp alls! Eftersom jag klarat hålla mig från sötsaker så länge nu känns inte det jobbigt...Jag brukar flänga hit och dit när det är kalas och glömmer äta överhuvudtaget....så det kanske passar utmärkt med drinkar och vatten...så man får i sig någonting överhuvudtaget. Då jag körde en kur sist gick det bra, så jag känner mig rätt så säker på att det inte blir några problem nu heller, men just det här när man är van att äta massor av ALLT, så tycker jag att det kan kännas trist att börja med drinkarna igen. Det fanns liksom inget stopp under graviditeten eller då jag ammade. Jag ammade tvillingarna alldeles för länge...gick visserligen ner 8 kg på det, men gick upp 18 under graviditeten, så det finns en del att ta av...
    Bra d!! Håller tummarna för att d går bra att börja m ren kur..! Du kommer fixa d ska du se, hejaheja!
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • sofanda
    Solrosen25 skrev 2008-02-07 21:55:00 följande:
    Bra d!! Håller tummarna för att d går bra att börja m ren kur..! Du kommer fixa d ska du se, hejaheja!
    Det blir nog att jag börjar imorgon...har blivit rejält peppad nu! SuperTACK!!!
  • Solrosen25
    sofanda skrev 2008-02-07 21:59:18 följande:
    Det blir nog att jag börjar imorgon...har blivit rejält peppad nu! SuperTACK!!!
    Lycka till imorrn å i helgen!
    Framtiden är det enda du kan påverka - Se till att det blir som Du vill..
Svar på tråden Pulverdiet