• Solrosen25

    Pulverdiet

    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

    Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

    Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..


    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

    Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

    För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

    Hejaheja tjejer!!
  • Svar på tråden Pulverdiet
  • sofanda
    Solrosen25 skrev 2008-02-07 22:04:22 följande:
    Lycka till imorrn å i helgen!
    TACK!!!!
  • Blondelindis
    402an skrev 2008-02-07 20:35:34 följande:
    ingen pulverbantare i GBG? skulle behöva en promenadkompis...
    Här har du en pulverbantare i västra gbg !!
  • belliyz

    God morgon Flickor !

    Lycka till idag och ge inte uppGlad Det kommer att vara så värt det i slutändan även om det vissa dagar nu kan kännas som att man aldrig mer får äta mat eller att äta pulver är skit! Men tänker du på att du äter pulver tex 30 dagar under ett år så har du ändå 335 dagar att äta mat på Flört Så visst är det värt det! Stora varma godmorgon och motivations kramar

    (5dagen med Ren kur CB)


    ♥Mamma till underbara Prinsessan Thea ♥
  • karma30

    Godmorgon alla glada och alla som kämpar på! Överlevde ju igår, med nöd och näppe, utan mat eller fusk
    Men hjälp, att vakna med pms och abstinens av mat är inte kul...Mår illa, och jag tycker att det blir värre då jag dricker vatten? Men, men, för varje dag man klarar är man klarar är man ju en dag närmare målet, eller hur? Peppkramar till er allihopa!!!

  • Turnit

    Godmorgon.....gaaaahhh....ska skriva en mind map om British Commonwelth..... och hittar inte mkt...varken på google eller annat sök.....


    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-31,5!!).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • 402an
    Svar på #273
    Blondelindis skrev 2008-02-07 22:07:46 följande:
    Här har du en pulverbantare i västra gbg !!
    jag bor i östra så vi kan börja från var sitt håll, träffas på mitten hejja och sen gå hem igen :D
  • Turnit
    402an skrev 2008-02-08 08:09:05 följande:
    Svar på #273 jag bor i östra så vi kan börja från var sitt håll, träffas på mitten hejja och sen gå hem igen :D
    Jag bor i Kungälv....men det blir ju långt att gå till GBG...
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-31,5!!).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Taffer

    Då var det vägning idag och jag har gått ner 2kg denna veckan. Liiite besviken är jag, för kollar jag hela resultatet på min första 1,5 vecka så blir det bara 3,6kg. Det känns lite, men samtidigt vet jag att det är mitt eget fel

Svar på tråden Pulverdiet