• Mama Law

    Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......

    Ja idag är det sista ansökningsdagen för ansökan till HÖGSKOLAN. Har du som jag varit ute i tid och ansökt redan första dagen eller har du väntat till idag den sista dagen för ansökan. Idag börjar allvaret nu är det på riktigt snart stängs slussarna och det är bara denna ständiga VÄNTAN kvar.

    Här kan vi samlas att dela tankar inför uttagningen och funderingar över huruvida vi kommer in eller inte......


    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-19 15:37
    Första antagningsbeskedet kommer mellan 10-15 Juli.

    Andra antagningsbeskedet kommer mellan 6-8 Augusti.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-27 19:18
    NORMERINGSTABELLEN!!!

    www.umu.se/edmeas/hprov/08a/norm.pdf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 07:47
    BARA 2 VECKOR KVAR TILLS BESKEDEN BÖRJAR TRILLA IN!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 12:32
    Här kommer länken till listan!

    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m33970874.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-01 10:28
    länk till antal sökande ht 2008

    www.vhs.se/upload/antagning/statistik/NY/HT20...

    Antal antagna tidigare terminer

    www.vhs.se/templates/Page.aspx

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:50
    LÄNK TILL NYA SNACKISEN

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:51
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m34367172.html
  • Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......
  • DOLCE FAR NIENTE

    Bara så ni vet så har dom flyttat fram sista antagningdagen till 18 april pga tekniska problem med webbanmälan på studera.nu

  • Peand

    Här väntas det också....
    Vet inte hur många gånger jag har kollat så att ansökan är rätt och nu får jag visst några extra dagar att kolla på. Gäller ju att de ligger rätt i prioriteringen annars kan det ju bli galet.

    Försöker dessutom få tag på en levande människa på antagningen så jag blev glad över dessa extra dagar. Har skickat in två betyg, det ena är reggat och syns och det andra var ett terminsbetyg där jag har en behörighet som jag vill ha med. Men det syns inte. Har läst på studera.nu alla alla behörigheter syns inte men HUR ska man då veta om de har kommit fram? Borde stå någonstans att ex betyg i samhällskunskap finns och sedan inget mer. Nu kan det ju lika gärna ha tappats bort och då missar jag ju ansökan.
    Men, nu har jag ju tre dagar till på mig att försöka få tag på en människa som kan bekräfta att allt är ok. Skönt.

    Vad jag har sökt? SSK i Falun förstås Flört

  • Mama Law
    Peand skrev 2008-04-15 12:30:04 följande:
    Här väntas det också....Vet inte hur många gånger jag har kollat så att ansökan är rätt och nu får jag visst några extra dagar att kolla på. Gäller ju att de ligger rätt i prioriteringen annars kan det ju bli galet.Försöker dessutom få tag på en levande människa på antagningen så jag blev glad över dessa extra dagar. Har skickat in två betyg, det ena är reggat och syns och det andra var ett terminsbetyg där jag har en behörighet som jag vill ha med. Men det syns inte. Har läst på studera.nu alla alla behörigheter syns inte men HUR ska man då veta om de har kommit fram? Borde stå någonstans att ex betyg i samhällskunskap finns och sedan inget mer. Nu kan det ju lika gärna ha tappats bort och då missar jag ju ansökan. Men, nu har jag ju tre dagar till på mig att försöka få tag på en människa som kan bekräfta att allt är ok. Skönt.Vad jag har sökt? SSK i Falun förstås
    Ja det är bra att dom har förlängt ansökan nåra extra dagar va ju nästan omöjligt att kolla utbildningar igår och idag... Hoppas du får tag i dom så att du vet men som det stod på hemsidan på studera så är dom totalt ner ringda!
    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • Peand
    Mama Law skrev 2008-04-15 12:35:43 följande:
    Ja det är bra att dom har förlängt ansökan nåra extra dagar va ju nästan omöjligt att kolla utbildningar igår och idag... Hoppas du får tag i dom så att du vet men som det stod på hemsidan på studera så är dom totalt ner ringda!
    Tack jag vet det Skrattande
    Om man ens kommer fram så de svarar så säger en man bara att det är många som ringer nu vad god pröva senare. Så det finns inte ens en lång kö att stå i.... Bara att pröva gång på gång på gång.
    har du lagt till någon mer utbildning eller är du färdig i valet?
  • Mama Law
    Peand skrev 2008-04-15 12:39:27 följande:
    Tack jag vet det Om man ens kommer fram så de svarar så säger en man bara att det är många som ringer nu vad god pröva senare. Så det finns inte ens en lång kö att stå i.... Bara att pröva gång på gång på gång.har du lagt till någon mer utbildning eller är du färdig i valet?
    Jag har valt klart men egentligen finns bara ett alternativ och det är falun det är dit jag vill och dit jag ska. Du då har du lagt till nå mer!!! Konstigt att dom inte syns, hoppas verkligen att hp kommer synas direkt annars kommer jag bli arg!!
    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • Peand
    Mama Law skrev 2008-04-15 12:45:00 följande:
    Jag har valt klart men egentligen finns bara ett alternativ och det är falun det är dit jag vill och dit jag ska. Du då har du lagt till nå mer!!! Konstigt att dom inte syns, hoppas verkligen att hp kommer synas direkt annars kommer jag bli arg!!
    HP kommer in direkt, men det är ju när dessa 4 veckor har gått, dock ser vi det liiiite tidigare än det kommer i brevlådan.
    Jag har lagt till en massa, tror jag är uppe i 10 ansökningar nu. MEN det finns egentligen bara ett alternativ, de andra är plan b-ö Skrattande
    Måste rusa nu, ska vara på engelska lektion om tio minuter...
  • Bimbo Månskugga

    Vilket datum för man reda på om man kommit in??

  • Mama Law

    första antagningen får man reda på i början av juli står det på www.studera.nu har för mig att det är 5 eller 15 juli.


    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • Mama Law

    mellan den 10-15 juli får man första beskedet om man är antagen


    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • Bimbo Månskugga
    Mama Law skrev 2008-04-15 14:48:54 följande:
    mellan den 10-15 juli får man första beskedet om man är antagen
    oj vad sent, trodde att man fick reda på i juni.
Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......