• Mama Law

    Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......

    Ja idag är det sista ansökningsdagen för ansökan till HÖGSKOLAN. Har du som jag varit ute i tid och ansökt redan första dagen eller har du väntat till idag den sista dagen för ansökan. Idag börjar allvaret nu är det på riktigt snart stängs slussarna och det är bara denna ständiga VÄNTAN kvar.

    Här kan vi samlas att dela tankar inför uttagningen och funderingar över huruvida vi kommer in eller inte......


    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-19 15:37
    Första antagningsbeskedet kommer mellan 10-15 Juli.

    Andra antagningsbeskedet kommer mellan 6-8 Augusti.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-27 19:18
    NORMERINGSTABELLEN!!!

    www.umu.se/edmeas/hprov/08a/norm.pdf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 07:47
    BARA 2 VECKOR KVAR TILLS BESKEDEN BÖRJAR TRILLA IN!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 12:32
    Här kommer länken till listan!

    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m33970874.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-01 10:28
    länk till antal sökande ht 2008

    www.vhs.se/upload/antagning/statistik/NY/HT20...

    Antal antagna tidigare terminer

    www.vhs.se/templates/Page.aspx

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:50
    LÄNK TILL NYA SNACKISEN

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:51
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m34367172.html
  • Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......
  • Mama Law
    Peand skrev 2008-04-17 18:57:52 följande:
    Kommer vi inte in tar vi en riktigt tröstnings dag i Falun, med både shopping och friterade bananer
    Ja mumma va gott med friterade bananer *älska*
    PuMaMoRsAn skrev 2008-04-17 17:47:05 följande:
    Här e en till som väntar... Men problemet e att ag abra sökt på ställen som innebär tt jag och mina 2 barn måste flytta härifrån. (går inte pendla 40 mil om dagen)Men ma kan ju inte förvänta sej att man kommer in! Alltså säga upp lägenhet, jobb, dagis osv osv!!JULI är ALLDELES FÖR SENT ATT FÅ VETA
    Även fast jag inte måste flytta för att kunna plugga så håller jag endå med att Juli är alldeles för sent. Förstår om du tycker att det är totalt försent som har 2 barn som ska förberedas på att flytta med!!!
    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • Mama Law

    Sååå kul att det är så många som sökt in och hittar hit och vilken spridning av ämnen som vill läsas gör det ännu roligare måste jag säga!!!!!


    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • Peand
    Mama Law skrev 2008-04-17 19:03:34 följande:
    Sååå kul att det är så många som sökt in och hittar hit och vilken spridning av ämnen som vill läsas gör det ännu roligare måste jag säga!!!!!
    Då kan det blir lite rolig underhållning nu när vi snart räknar ner dagarna....
  • Mama Law

    JAaaa det hoppas jag tur att man ska jobba en hel del framöver så tiden går lite fortare.... hoppas jag hinner va ledig lite innan skolan börjar bara


    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • tvåsmå

    Väntar också... känns sent i juli (OM man blir antagen i första urvalet, kan ju dröja till andra också) om man ska hinna ordna med ledighet från jobb, dagistider, osv. Det borde gå att effektivisera arbetet för att kunna ge besked i juli då alla kompletterat med sina gymnasiebetyg. Åtminstone skulle man kunna ge besked tidigare i de kvotgrupper som inte bygger på gymnasiebetygen... eller?

  • Peand
    tvåsmå skrev 2008-04-17 19:09:51 följande:
    Väntar också... känns sent i juli (OM man blir antagen i första urvalet, kan ju dröja till andra också) om man ska hinna ordna med ledighet från jobb, dagistider, osv. Det borde gå att effektivisera arbetet för att kunna ge besked i juli då alla kompletterat med sina gymnasiebetyg. Åtminstone skulle man kunna ge besked tidigare i de kvotgrupper som inte bygger på gymnasiebetygen... eller?
    JA det är ju nästa problem. För OM man inte blir antagen i första urvalet blir ju beskedet betydligt senare, och missar man där med kan man ju bli en reserv som kommer in dagarna innan skolan börjar. Nä, det fixar jag inte. Måste komma in på första urvalet...
  • Moj Katile

    Petra: Jag har sökt IMER (internationell migration och etniska relationer) I första hand sedan 6 socionomutbildningar

  • Hihi2

    jag förstår att det är jobbigt för er som måste flytta ifall ni kommer in i höst. själv har jag bara sökt till stockholms universitet, så jag behöver inte flytta.

  • Tecken

    Jag har ju sån tur som har platsgaranti på de flesta kurserna jag sökt (skumma strökurser, som jag bara ska läsa för att jag själv vill). Men på en del är det inte det... Dock har jag en sån tur att jag bor i Stockholm och de flesta kurser jag sökt finns tillgängliga här. Förutom en, som är på distans

    Men jag är nyfiken iaf! Jag har en examen redan, nu "samlar" jag bara högskolepoäng.

  • Mama Law
    Peand skrev 2008-04-17 19:12:13 följande:
    JA det är ju nästa problem. För OM man inte blir antagen i första urvalet blir ju beskedet betydligt senare, och missar man där med kan man ju bli en reserv som kommer in dagarna innan skolan börjar. Nä, det fixar jag inte. Måste komma in på första urvalet...
    Håller med måste komma in på första så man kan njuta det sista av sommaren och inte behöva vänta ännu längre.
    tvåsmå skrev 2008-04-17 19:09:51 följande:
    Väntar också... känns sent i juli (OM man blir antagen i första urvalet, kan ju dröja till andra också) om man ska hinna ordna med ledighet från jobb, dagistider, osv. Det borde gå att effektivisera arbetet för att kunna ge besked i juli då alla kompletterat med sina gymnasiebetyg. Åtminstone skulle man kunna ge besked tidigare i de kvotgrupper som inte bygger på gymnasiebetygen... eller?
    Ja håller fullständigt med!
    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......