• Mama Law

    Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......

    Ja idag är det sista ansökningsdagen för ansökan till HÖGSKOLAN. Har du som jag varit ute i tid och ansökt redan första dagen eller har du väntat till idag den sista dagen för ansökan. Idag börjar allvaret nu är det på riktigt snart stängs slussarna och det är bara denna ständiga VÄNTAN kvar.

    Här kan vi samlas att dela tankar inför uttagningen och funderingar över huruvida vi kommer in eller inte......


    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-19 15:37
    Första antagningsbeskedet kommer mellan 10-15 Juli.

    Andra antagningsbeskedet kommer mellan 6-8 Augusti.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-27 19:18
    NORMERINGSTABELLEN!!!

    www.umu.se/edmeas/hprov/08a/norm.pdf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 07:47
    BARA 2 VECKOR KVAR TILLS BESKEDEN BÖRJAR TRILLA IN!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 12:32
    Här kommer länken till listan!

    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m33970874.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-01 10:28
    länk till antal sökande ht 2008

    www.vhs.se/upload/antagning/statistik/NY/HT20...

    Antal antagna tidigare terminer

    www.vhs.se/templates/Page.aspx

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:50
    LÄNK TILL NYA SNACKISEN

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:51
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m34367172.html
  • Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......
  • Sanda
    tvåsmå skrev 2008-04-20 09:01:55 följande:
    ja usch, 28 är gammalt hmmm själv är jag född i början av 70-talet.... gammelgumma haha
    haha, sorry !! Jag ser bara en bild framför mig att man sitter i en sal tillsammans med massa hurtiga 19åringar och jag berättar om min livserfarenhet som två barnsmor hihi
    Kolla in min viktblogg!
  • tvåsmå

    Ja, lite rädd för samma sak här. Ingen lust att vara med på nollningar och studentpub längre... Pluggade en omgång på KTH när jag var typ 21-22 tillsammans med en massa fjuniga 18-19-åringa grabbar och redan då kände jag mig lastgammal hahaha

  • Tecken
    Sanda skrev 2008-04-20 09:43:31 följande:
    haha, sorry !! Jag ser bara en bild framför mig att man sitter i en sal tillsammans med massa hurtiga 19åringar och jag berättar om min livserfarenhet som två barnsmor hihi
    När jag pluggade på högskolan sist (fristående kurs), så var den yngsta 22 år - och den äldsta 54! Visst, det beror kanske vilket program/kurs man läser, men oftast är åldersspridningen stor. Jag har ju pluggat båda program och fristående kurser och den äldsta studenten jag stött på, var 62
  • enlitenbitkaka

    Jag e 24.  I klassen jag går i nu är vi allt från 19 till 40+.....


    Sanda skrev 2008-04-20 07:44:31 följande:
    hur gamla är ni som sökt? Jag känner mig som världens äldsta (ev blivande) student på mina 28år
    Vill ni kika in hos mig? Inboxa så fixar jag det!
  • enlitenbitkaka

    Jag skipppade nollningen när jag började i höstas och kommer göra samma sak om jag kommer in i GBG: räknar som så att de jag vill umgås med går inte på nollningen ändå


    Vill ni kika in hos mig? Inboxa så fixar jag det!
  • tvåsmå

    Nä precis... Med då när jag skippade det på KTH ringde dom hem till mig och frågade om jag var rädd eller kände mig mobbad ... haha nej, bara gammal..


    enlitenbitkaka skrev 2008-04-20 09:50:47 följande:
    Jag skipppade nollningen när jag började i höstas och kommer göra samma sak om jag kommer in i GBG: räknar som så att de jag vill umgås med går inte på nollningen ändå
  • Tecken

    Jag har aldrig varit med om nollning, trots att jag pluggat på stora universitet/högskolor. Tror att det beror på att Sthlm inte har så stort studentliv.

  • Peand
    Sanda skrev 2008-04-20 07:44:31 följande:
    hur gamla är ni som sökt? Jag känner mig som världens äldsta (ev blivande) student på mina 28år
    Glöm det.... Skrattande
    tvåsmå skrev 2008-04-20 09:01:55 följande:
    ja usch, 28 är gammalt hmmm själv är jag född i början av 70-talet.... gammelgumma haha
    Jag med, jag med Flört
    Fast när jag satt och skrev högskoleprovet och snabbt konstaterade att jag kunde gott och väl vara mamma(teoretiskt sätt) till minst hälften av "ungarna" i klassrummet, ja då undrade jag vad jag har gett mig in på Skrattande
    Men om man ser det så här, när jag är klar har jag iallafall nästan 25-26 år kvar i arbetslivet, om man inte jobbar längre då än vad man gör idag. Det är fler år kvar än vad jag har varit ute i arbetslivet hittills. Klart jag måste ha ett jobb som jag trivs med då....
  • Hihi2
    Sanda skrev 2008-04-20 07:44:31 följande:
    hur gamla är ni som sökt? Jag känner mig som världens äldsta (ev blivande) student på mina 28år
    om jag kommer in, kommer jag var 19 när jag börjar...
  • Mama Law

    Jag är blir 27 i sommar och har 4 små barn som är födda 03 05 06 07


    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......