• Mama Law

    Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......

    Ja idag är det sista ansökningsdagen för ansökan till HÖGSKOLAN. Har du som jag varit ute i tid och ansökt redan första dagen eller har du väntat till idag den sista dagen för ansökan. Idag börjar allvaret nu är det på riktigt snart stängs slussarna och det är bara denna ständiga VÄNTAN kvar.

    Här kan vi samlas att dela tankar inför uttagningen och funderingar över huruvida vi kommer in eller inte......


    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-19 15:37
    Första antagningsbeskedet kommer mellan 10-15 Juli.

    Andra antagningsbeskedet kommer mellan 6-8 Augusti.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-27 19:18
    NORMERINGSTABELLEN!!!

    www.umu.se/edmeas/hprov/08a/norm.pdf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 07:47
    BARA 2 VECKOR KVAR TILLS BESKEDEN BÖRJAR TRILLA IN!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 12:32
    Här kommer länken till listan!

    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m33970874.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-01 10:28
    länk till antal sökande ht 2008

    www.vhs.se/upload/antagning/statistik/NY/HT20...

    Antal antagna tidigare terminer

    www.vhs.se/templates/Page.aspx

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:50
    LÄNK TILL NYA SNACKISEN

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:51
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m34367172.html
  • Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......
  • Mama Law
    Kimsan82 skrev 2008-05-05 21:05:43 följande:
    Tack så mycket... Gud vad det e långt till Juli..håller på att avsluta min gymnasiekomp på folkhögskola nu! Student 5 juni sen e det bara att hålla tummarna! Borde komma in på högskoleprovet men man vill ju inte ropa hej änn..Mama Law skrev 2008-05-05 20:46:15 följande:
    Va fick du på provet om man får fråga?
    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • Scrapmom

    Visst ska HP-resultatet komma upp under meriter?

    Åååå, vad drygt det är att vänta! Vill veta NU om jag kommit in eller inte. 2½ månad kvar...*suck*

  • wanjis

    Jag kan inte annat än att hålla med.
    Drygt med så lång väntan.
    Att ev bara få reda på svaret en månad (eller två veckor) innan terminsstart är komplicerat när man har ett arbete man måste lämna. Ska man lära upp en ev vikarier för att sedan inte komma in och då säga till vikarien att -Sorry, bättre lycka nästa gång.? Jag tycker det är dåligt genomtänkt för oss som har det så.
    Klart att det kan vara svårt även för de som kommer från skolan, Ska man tacka ja till det där jobbet med start typ samtidigt som skolan eller chansa på att komma in.
    Jag hur man än vänder på det så känns det som om svaren kommer aldeles för sent.

  • Pyret 85

    gud vad drygt det är att gå och vänta.. vill bara veta nuu....

    vad kul att se dig i tråden Kim


    ♥Mamma till världens sötaste Lian♥
  • wanjis

    Jag har just bläddrat fram kalendern till den 12: juli...men inget svar finns ännu. Hur kommer det sig? :)
    Jag vet inte om jag törs bläddra fram till den 15:e.

  • meic

    Nu har jag kollat hur många sökande det var till mitt program... ja jösses, kanske dags att göra nya planer?!

  • Tecken
    meic skrev 2008-05-06 17:34:45 följande:
    Nu har jag kollat hur många sökande det var till mitt program... ja jösses, kanske dags att göra nya planer?!
    Nä, håll dig till planerna! Många har säkert sökt flera olika program/kurser - och det är lååångt till hösten, många hinner ändra sig angående studier
  • meic
    Tecken skrev 2008-05-06 17:36:06 följande:
    Nä, håll dig till planerna! Många har säkert sökt flera olika program/kurser - och det är lååångt till hösten, många hinner ändra sig angående studier
    mmm... man kan ju hoppas det, det är ju ansökan med arbetsprov och intervju också. så hoppas man går vidare till nästa steg i alla fall!
  • Hihi2
    meic skrev 2008-05-06 17:34:45 följande:
    Nu har jag kollat hur många sökande det var till mitt program... ja jösses, kanske dags att göra nya planer?!
    vart kan man kolla det?
Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......