• Mama Law

    Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......

    Ja idag är det sista ansökningsdagen för ansökan till HÖGSKOLAN. Har du som jag varit ute i tid och ansökt redan första dagen eller har du väntat till idag den sista dagen för ansökan. Idag börjar allvaret nu är det på riktigt snart stängs slussarna och det är bara denna ständiga VÄNTAN kvar.

    Här kan vi samlas att dela tankar inför uttagningen och funderingar över huruvida vi kommer in eller inte......


    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-19 15:37
    Första antagningsbeskedet kommer mellan 10-15 Juli.

    Andra antagningsbeskedet kommer mellan 6-8 Augusti.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-27 19:18
    NORMERINGSTABELLEN!!!

    www.umu.se/edmeas/hprov/08a/norm.pdf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 07:47
    BARA 2 VECKOR KVAR TILLS BESKEDEN BÖRJAR TRILLA IN!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 12:32
    Här kommer länken till listan!

    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m33970874.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-01 10:28
    länk till antal sökande ht 2008

    www.vhs.se/upload/antagning/statistik/NY/HT20...

    Antal antagna tidigare terminer

    www.vhs.se/templates/Page.aspx

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:50
    LÄNK TILL NYA SNACKISEN

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:51
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m34367172.html
  • Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......
  • jajja
    mimili skrev 2008-07-09 13:34:12 följande:
    "tekniskt arbete pågår" står det på Studera!!! vad kan det innebära....vad nervöst, det enda jag har i huvetjust nu är antagningsresultat. jag går på semester imorgon men det hinner jag inte ens tänka på just nu.....
    Ghaaaaaaaaaa!!!!! Snart är det dax, jag är så jätte nervös.
    Tänk om det är så att man inte kommer in????
    Då DÖÖÖÖÖR Jag
  • Gerbian
    jajja skrev 2008-07-09 13:41:01 följande:
    Ghaaaaaaaaaa!!!!! Snart är det dax, jag är så jätte nervös.Tänk om det är så att man inte kommer in????Då DÖÖÖÖÖR Jag
    Jag har verkligen ingen plan B :S
  • Chiba

    Hej på er alla!

    Jag satt i en liknande tråd dagarna innan mitt besked skulle komma förra året. Jag håller alla tummar för att ni kommer in på det ni vill!

    Hoppas ngn kommer till Mälardalens Högskola för att läsa lärarprogrammet

  • Mama Law

    Hoppas att det tekniska beror på att svaren ska va klara och för att deras server ska palla för det tryck som kommer bli på sidan i morron!


    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • Ladycocos

    Man kan bli nagelbitare för mindre än detta!!!

    vet ni vad.. jag är övertygad om att resultaten är klara!! de håller bara på att uppdatera systemen så att de kan trycka på stora "sänd-knappen" i morgon.. Åhh kan ingen råka trycka på den redan idag....

    Hur många har en backup-plan?? Jag har en halv en..

  • Sanda
    Ladycocos skrev 2008-07-09 13:55:35 följande:
    Man kan bli nagelbitare för mindre än detta!!!vet ni vad.. jag är övertygad om att resultaten är klara!! de håller bara på att uppdatera systemen så att de kan trycka på stora "sänd-knappen" i morgon.. Åhh kan ingen råka trycka på den redan idag....Hur många har en backup-plan?? Jag har en halv en..
    min back up plan är att få börja panik söka jobb
    Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • mrs holiday
    Kimsan82 skrev 2008-07-09 11:49:12 följande:
    Vad betyder detta (från studera):???????????????"Sökande som är behöriga men som inte har ett meritvärde kan mycket sällan få en plats. Dessa hamnar utanför ordinarie urval och får endast en plats om det finns någon kvar när alla behöriga sökande tilldelats en plats. Detta kan t e x gälla sökande som har ett äldre betyg från gymnasiet som fortfarande ger behörighet men inget meritvärde"Vaddå meritvärde, det tror jag inte jag har
    Oj, jag vill också veta var du har läst detta?!... Blev väldigt orolig, jag söker på mina gymnasiebetyg från -91, undras om det räknas som "äldre betyg från gymnasiet"? Jag som har känt att jag nog har en chans att komma in (142 sökande, 39 förstahandssökande på 60 platser) - nu kanske jag hoppas förgäves?!!...
  • mrs holiday
    Ladycocos skrev 2008-07-09 13:55:35 följande:
    Man kan bli nagelbitare för mindre än detta!!!vet ni vad.. jag är övertygad om att resultaten är klara!! de håller bara på att uppdatera systemen så att de kan trycka på stora "sänd-knappen" i morgon.. Åhh kan ingen råka trycka på den redan idag....Hur många har en backup-plan?? Jag har en halv en..
    Min enda backup-plan är att stanna kvar på mitt jobb jag har nu. Jobbar som förskollärare och blir bara mer och mer trött på det. Dessutom är jag 36 år så ska jag skola om mig brinner det i knutarna! Jag har verkligen ingen lust att vara kvar inom förskolan längre, kommer deppa ihjäl om jag inte får göra något annat snart...
  • Ladycocos

    mrs holiday skrev 2008-07-09 13:58:29 följande:


    Oj, jag vill också veta var du har läst detta?!... Blev väldigt orolig, jag söker på mina gymnasiebetyg från -91, undras om det räknas som "äldre betyg från gymnasiet"? Jag som har känt att jag nog har en chans att komma in (142 sökande, 39 förstahandssökande på 60 platser) - nu kanske jag hoppas förgäves?!!...
    Hmm... om du är behörig för utbildningen så borde du ju utan tvekan komma in!! För förstahandssökande är ju färre än antalet platser...
  • Ladycocos

    mrs holiday skrev 2008-07-09 14:01:14 följande:


    Min enda backup-plan är att stanna kvar på mitt jobb jag har nu. Jobbar som förskollärare och blir bara mer och mer trött på det. Dessutom är jag 36 år så ska jag skola om mig brinner det i knutarna! Jag har verkligen ingen lust att vara kvar inom förskolan längre, kommer deppa ihjäl om jag inte får göra något annat snart...
    Åhh så roligt med någon i samma ålder!!

    Jag känner mig lite extra stressad för att jag ska sluta jobbet och flytta till maken i Linköping om 6 veckor... Jag har ingen annan plan än att börja plugga... Men åhhh vad jag vill börja plugga igen!!! Jag trivs på högskolan!!
Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......