• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • iolanthe

    Picknick kl. 15 passar bra för oss. Nästa vecka ska jag och gubben till Hesa onsdag-torsdag, och ida ska vara med mommo och moffa. Tänkte nog ta med henne först, men blir inte så mycket shopping då. Men annars har vi inget speciellt för oss den närmsta tiden.

  • iolanthe

    Strutin,

    Jo det är nog lite konstiga funderingar med gamla hus. När vi skulle flytta från stan så ville vi först hyra på landet. Och då ringde F till ett par som hade ett gammalt hus som stod tomt. Men hyra ut ville dom inte, men inte skulle dom sälja heller. Verkligen konstigt att man hellre låter ett hus stå och förfalla tycker jag.

  • Pyzzlan

    Annamanna: Vi har Babysense II som kommer upp på startsidan. Har varit supernöjd med det. Det har aldrig larmat falskt och i och med att det har två plattor täcker det sängbottnen så pass bra att fast barnet kryper upp i ena sängändan så tar det kontakt iallafall. I början använder man bara en platta men senare lägger man i den andra också.

    Endel larm har bara en liten platta och det fungerar ju bra när babyn är liten och inte rör sig i sängen. Sen är det risk för fellarm när babyn börjar röra på sig och plattan inte får kontakt längre.

    Vi använder larmet ännu fast Oskar är 13 månader nu. Tycker det ger mig så mycket trygghet på natten.

  • merix

    Skulle vilja flytta lite närmare Finland men vet inte vart. Sen så vill inte karln missa jobbet heller så det blir lite svårt att åka själv. Vi har pratat om det att jag skulle åka bort och gå i skolan någonstanns i norden. Skulle då ta med mig 2 barn tror jag och sen skulle vi komma hit ganska ofta. Men som det ser ut nu blir det inte av.

    Grattis Tannrollet!!!

    Nu skall jag väcka lillan och hämta killen från dagis. Måste storhandla i dag men har inte lust.

  • malinsoderman

    Annamanna: vårt andningsalarm äh härifrån: www.babysense.fi/
    JAg är supernöjd med vårt och så var det dessutom i den billigare ändan av alla alarm som finns. Vi har haft vårt nu i 11 månader och här kommer vi nog fortsätta använda det länge ännu.
    Folkhälsan i Korsholm hyr annars ut alarm också. Tror de kostar 10€/månad.

    Grattis till alla nya bebisar här i tråden annars. Vi har varit på sjukhuset i flera etapper de sista veckorna så jag har inte hunnit läsa vad som händer.


    Mamma till världens underbaraste Tindra född juni 2007
  • Devania

    Annamanna: Vi hyr från folkhälsan i Smedsby, 12 euro/månad. Vi har ett babysense 2 och är supernöjda med det, har aldrig falsklarmat.

    Strutin: Vad är det för brand???

    Lindilididda: Åh tack för länken! Nästa gång jag far till sthlm ska jag ha min komis att guida mej dit :)

  • Strutin

    Devania: I karperö...eller...mittemot Carpella...över fjärden å ca. 1 km in i skogen!! Di talar om 5 ha som har brunni!! Men e under kontroll...som tur...e va nån som hadd sitt e från riksen...di Såg en stor rökpelare! Men att hitt de va ju int lika lätt då...gå in på vasabladet å läs!

  • Karina 80

    Go´kväll!!

    Hjälp vad ni skrivit!! Har inte alls hunnit läsa...Har haft sena skiftet på jobbet och en massa annat att fundera på.

    GRATTIS Tandrollet till er kille!! Hoppas ni alla mår bra och får komma hem snart.

    Nu måste jag gå ut och klippa gräs...blää! Jag brukar gilla det, men ikväll är jag sååå trött. Men vi kompromissade att klippa halva var!

  • mjauen

    Grattis Tandrollet! Det blev lite för tidigt ändå, eller? Hoppas ni mår bra!

    Som det ser ut nu så passar inte 3.6 eller 10.6 för picknick, annars har vi inte så stor skillnad. Helst nån dag med fint väder!

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9