• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • iolanthe

    merix,

    Vad hade du tänkt studera i såna fall, nåt som du inte kan studera på island? Tänkte bara att det kan bli rätt jobbigt att bo själv och studera med två barn.

    Förstår att du har hemlängtan, men så är det säkert om man är tillsammans med nån från ett annat land. Det är alltid en som inte är hemma.

  • Kela

    Åhej vad ni skriver! Jag har inte hunnit vara inne sedan torsdagen och det har kommit ca 20 sidor sedan dess, så jag har ingen aning om vad ni riktigt diskuterat.
    Vi har varit på villan i helgen och haft det skönt. Sen i går var jag och hämtade råkopiorna från vår fotografering. Vi var förra veckan och tog par-, barn- och familjefoto. Visst var de riktigt lyckade.

    Grattis till alla födelsedagsbarn.

    Grattis Tandtrollet till bebin.

    Grattis till hus och lägenhetsköparna.

    Såg att ni hade pratat om shlager....måste säga att jag lyssnade på hela spektaklet i lördags. Vi har ju ingen TV på villan så jag lyssnade verkligen på bidragen och måste nog säga att inte var de flesta alls bra, vet sannerligen inte hur de hade gått till final. De flesta sjöng falskt, däribland var ryssland, lettland, mm, med. Det är helt annorlunda när man ser på showen eller bara lyssnar. Bäst var nog Norge. Men den som fastnade på hjärnan var "Peace will come"

  • foxie80

    mariem -hoppas Noel mår bättre idag. Lillan skickar styrkekramar till lekkompisen!

  • Millami

    Grattis tandtrollet ti bebisen hoppas de mår bra...

    å grattis iolanthe ti huse, d va riktit fint...

    hinner just å just å läs va ni skriver, men hinner int skriv nå självb för tillfälle.-..lite mycki å göra just nu...men såå blir d väl ibland...


    Lycklig Mamma till Anton
  • estevezz
    storebror ha sutti å kika ut genom fönstre hela morgonen - di monterar ett oravais hus här brevid ida å pojken ha int gjort nå annat än ropa - pappa jobbi! offi (moffa) jobbi! då lastbilan ha körd föbi. pappas jobb för han känner igen OTH logon på lastbilan å moffas jobb för att moffa kör åt Halmesmäki som fraktar husen å alla deras bilar sir ju ungefär likadana ut, vita me blå och röd rand på om nu nån int sku ha råka ti si dem (man sir ju dem typ ALDRI )
    Så ja tror vi ska klä på och gå ut å si på när di monterar. DRAAAAMA
  • Lindilididda

    Jag anmäler mig endå till picknicken, kom på att vi ju faktist har 2 bilar!! *blond*
    Skyller på att den andra skruttbilen kom till vår familj först i förra veckan!!

    *Picknick to 12.6 KL 15

    mjauen
    lilja76
    Millami
    Devania
    Strutin
    iolanthe
    Catsy
    MissGoldie
    Lindilididda

  • karatelinda

    oj, sku va roligt med picknick, men jag jobbar ju dagtid, så jag kommer med om vi ordnar det en helg istället.. nästa gång kanske

  • myysan

    tjikar in å sir va som händer här...hinner ju aldri va vi datorn nå nu mera;) men nu har vi hem pappa på 2 vckors pappledig

    Mariem: hoppas Noel mår bättre nu...Kan tänka mej att det alltid e jobbigt när eget barn e sjuk, fast man har erfarenhet av dem!!

    En fråga åt er som gått på babysim, har era barn fått problem med öroninflammationer efteråt?

  • Strutin

    Lindilididda: Näpps...har int hört nåå...vill ju vet nuu!! Har sökt ti finsk dagmamma...så ja hoppas verkligen att de går! Annars blir vårt (mitt å aarons) lite påverkat...an hör ju int finska nån annanstans isåfall!! Å ja tror int att an lär sej finska bara för att jag småpratar me honom...suck...
    Har ni 2 bilar nu? Ja har tjata på A att vi sko ta ibruk lilla bilen...då sko ja böri slipp nånstans!!

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9