• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • estevezz

    Vet NÅN var man ska få tag i ett "ute-kran" på en lördag? Alla vvs-firmor verkar ha stägt på lördagar..
    Vårt vattenkran på utsidan ha rämna mitt i två (andra kranet detta år.. gubben har starka nypor...) så nu har vi inget vatten - jippiii. eftersom e sprutar åt alla håll om huvukran e påvriden. yey.

  • Devania

    Godmorgon!

    Nu har vi varit på babysim. Det var småtungt för oss alla tre att stiga upp sådär tidigt, men det gick ändå helt ok. A var såå nöjd och pratade i vattnet :) Det var faktiskt jätteskoj!
    Nu väntar jag på sambon att han ska komma från skolavslutningen så vi kan börja packa iväg oss till södra finland, ska va där hela veckan.

    Ha en bra dag och njut av det fina vädret! Själv får jag sitta i bil 6 timmar, jippie. :/

  • iolanthe

    estevezz,

    Ni har ingen rörmokare i närheten att ringa till då. Jag jobbar ju åt en vvs-firma och om det är kris så rycker nog någon ut en lördag också. Eller så går det ju att ringa till järnaffärerna och kolla om dom har.

    mariem,

    Händer det ofta att barn inte kan vaccineras och vad beror det på i såna fall?

  • estevezz

    hae en morbror som e rörmokare och hans son e å... men tror int du att int di har just ida?! hmmm... men ska far ti k-rauta å si. har di int så vet ja int...

  • Amelié77

    Nu har vi varit på Dammbrunnen i 2 h med Agnes. Hon har sån hemsk slemhosta och läkaren pratade om både laryngit och bronkit. Men CRP var under 8 så det blidde ingen medicin ännu. Men han hörde att hon hade massor med slem i bröstet. VI får inte ge hostmedicin eftersom hon måste hosta upp slemmet. Om hon får feber ska vi genast åka in igen.

    Sen när vi var på väg ut kom en kvinna (patient) och pratade med oss. Hon hade en pojke som haft mycket hosta och hon sa att hon använt Vicks ofta åt honom trots att det står att man inte får använda det åt barn under 2 år. Hon hade smetat det under fötterna eller lagt det i en pappersnäsduk. Så jag tänkte fråga om nån av er använt Vicks åt era barn? Jag har själv aldrig använt det, inte ens åt mig själv, så jag vet inte hur man använder det. Några tips? Sen sa hon även att hackad lök under sängen hade underlättat hostandet för hennes pojke.

  • mjauen

    MissG: Låter jobbigt med den där hostan. Hoppas det lättar snart! Vet tyvärr inte så mycket om Vicks, använde nog av det då jag var liten men tyckte att det var jättestarkt!

    Hade handlat hem jordgubbar, grädde o skumpa igår och kl 5 imorse vaknade jag på soffan. Tog kanske ett glas för mycket...
    Gubben hade nog gått till sängen o sova, men han mig hade han bara lämnat kvar
    Mådde nog bra imorse o Albin var snäll o sov till 7.20.

    Köpte en cykelhjälm åt Albin igår oxå, så nu ska vi fara ut på en tur när han vaknar. Har varit en liten sväng, bara till parken, fast han inte hade nån hjälm. Det är bara 100 m dit.

    Ha en bra dag allihopa o njut av värmen!

  • Paris2006

    Mjauen - Hade ni firat något speciellt i går? Jag brukar åxå lämna gubben på soffan om han somnat där, för det går int att få liv i honom då. Men han brukar alltid sura när han sen vaknar och är stel i nacken Men vad då - ska jag bära honom till sängen eller? ;-D

    Missgoldie - Jag har kokat upp vatten i en stor kastrull och lagt i lite Vicks för att sen stoppa det under spjälisen. Har funkat för oss. Men har inte vågat smita det på henne då jag tycker det verkar så frätande starkt. Svärmor sa att jag sku lägga det under näsan, men det vågar jag då inte..

  • mjauen

    Paris: Nä, int hade i firat nåt. Tycker om skumpa så där annars bara o så hittade jag jordgubbar på Prisma som jag bara måste ha Gott var det!
    Min gubbe blir sur om jag försöker väcka honom så han ska flytta över till sängen. O så klagar han att han har ont i axlar/rygg...

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9