• Äldre 2 Jun 17:29
    46806 visningar
    6 svar
    6
    46806

    Tips på enkel rengöring för ugnen!

    Någon som har bra å enkla tips på hur man lättast å smidigast gör rent ugnen. Har för mig att man kan ställa in en bytta med nåt när ugnen är på så löser smutsen å fettet upp men kommer inte ihåg vad det var... Tacksam för svar, dax för flyttstäd av spis & ugn.

  • Svar på tråden Tips på enkel rengöring för ugnen!
  • Äldre 2 Jun 19:21
    #1

    Finns nåt ugnrengöringsmedel, Mr Muscle tror jag. Det använde jag när jag flyttstädade, spruta in sånt och sätt på ugnen (står på flaskan hur mycket och hur länge) sen är det bara att torka bort, all smuts följer med, hur enkelt som helst och det sköter i princip sig själv.

  • Äldre 2 Jun 19:43
    #2

    Tack för tipset, det ska jag köpa å prova...

  • lillsk­ruttan­0183
    Äldre 2 Jun 22:29
    #3

    hej !! nåt ja tycker funkar skita bra är vanlig såpa i en sprayflaska utblandat med vatten och spraya rikligt och 100 -150 grader på ugnen åsså sprayar och torkar du ur den efter behov.. ja tycker d funkar riktigt bra !åsså e d billigt =) lycka till!

  • elims
    Äldre 3 Jun 23:00
    #4

    använder ett medel som jag tror heter Kr2 (eller nåt liknande!), det är toppen! Det blir som ett skum som man sprayar på, låter verka över natten och torkar sedan bara av nästa dag. köper det på vår lokala ica.

  • janna2­5
    Äldre 5 Jun 13:30
    #5

    Kr2 är helt klart bäst, köp det...mr muscle är innget vidare, tyckte inte jag...kr2 är suuuuuuppppeeeeerrrrr:)

  • maskro­sfjäri­l
    Äldre 5 Jun 18:34
    #6

    Gulsåpa! Som ugnsrengöring och även på spisen är den suverän, jag sprider ut lite såpa på ytorna och sätter på alla plattor och ugnen och låter det bli varmt, sedan är det nästan bara att torka av. Luktar gott dessutom!

Svar på tråden Tips på enkel rengöring för ugnen!