• naki

    Namnlek

    På Forumet kretsar tankar kring namn som "klassas" som white trash, så utan några elakheter eller baktankar från mig så kan väl vi som vill kanske testa namn och se vad andra tycker.

    Ex: jag lägger in ett namn och den som kommer först efter mig ; bedömmer eller betygsätter det gärna med en kommentar!

    Ni som vet med er att Ni kan ta illa upp av andras åsikter kanske ska hålla er utanför leken...för den som sig i leken ger den får leken tåla !

  • Svar på tråden Namnlek
  • bustösen

    VALERIJA :

    fint fast lite väl ovanligt för mig tror jag

    Bertil

  • Mårbackapelargonen

    Old guy! Hette min pappas morbror som alltid sprang runt med sin hjärtmedicinburk i högsta hugg.

    Blåsippa (jo, någon har döpt till det och fått det godkänt)

  • DiZZY

    Blåsippa? Kan man verkligen döpa ett barn till det? Nej, inget för mig...

    Novalie

  • Siena

    Novalie är väldigt "född-i-början-på-2000-talet". Ett konstlat modenamn som jag är rädd för att jag snabbt tröttnar på!

    ett namn jag sett att flera funderar över:

    Dexter

  • Hera

    Felicia - på svenska ett riktigt flick-flickigt namn - jag får genast en liten "dam" som rynkar på näsan och inte vill smutsa ned sig i tankarna. Uttalar man det på engelska tycker jag däremot att det är snyggt - vet inte varför jag tycker så.

    AMBER?

  • naki

    Felicia enkelt, fint tänker på en liten tjej i sommarklänning som är glad för allt o inget, lite naiv !

    Dexter: en trött tax

    DANILO

  • Mårbackapelargonen

    Japp ,tydligen går det, jag hoppas att det är ett andra namn. Tänk dig att svara telefon på jobbet och tvingas presentera sig som: Blåsippa Olsson, skattemyndigheten.

    Blåsippa, det finns liksom inte ens en möjlighet att göra något vettigt hopdrag av det heller...Men goda förutsättning för några riktig elaka öknamn...dessvärre.

Svar på tråden Namnlek