• naki

    Namnlek

    På Forumet kretsar tankar kring namn som "klassas" som white trash, så utan några elakheter eller baktankar från mig så kan väl vi som vill kanske testa namn och se vad andra tycker.

    Ex: jag lägger in ett namn och den som kommer först efter mig ; bedömmer eller betygsätter det gärna med en kommentar!

    Ni som vet med er att Ni kan ta illa upp av andras åsikter kanske ska hålla er utanför leken...för den som sig i leken ger den får leken tåla !

  • Svar på tråden Namnlek
  • asta

    sex fantomen.. ingen som tilltalsnamn dock. men å andra sidan, hur kan vi döpa vår son till kaj, han kanske kommer avsky det? namn är ju ändå en produkt av föräldrarnas smak även om det inte behöver bli så extremt..

  • Dino78

    Gillar inte Nemo, tänker på fisken då. Det är ett sött namn alltså - på en fisk

    Luna?

  • Mårbackapelargonen

    Nja, jag vet inte om jag håller med. Kaj, är lite av en smak och generationsfråga. Jag såg att du var 22 vilket innebär att "fula gubbar" låten och Kaj Kindvall inte nördvändigtvis förmörkar ditt omdömme på samma sätt som det gör för oss 30+are. Min gissning är att det är på uppåtgående och hur man än ser på det så är Kaj ett namn som ändå är normalt.

    Fantomen är ju inte ens ett namn. Inte ens på seriefiguren. Han heter ju egentligen Christofer Walker (har jag för mig) och Fantomen är en syftning på att han kommer och går som ett spöke.

  • Mårbackapelargonen

    Nemo; ett av de få "nya" namn som jag faktiskt gillar

  • naki

    Mille låter bara som ett smeknamn.. en förkortning av Mickael och inget som väcker nyfikenhet. Namnet utstrålar enkelhet och säger mig inte så mycket mer.

    Bianca

Svar på tråden Namnlek