• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Godingmamma

    TF & Yrväder: Tack för svar. Misstänkte att det var något sånt men hoppades det fanns någon genväg

    Vill föresten tipsa om ett program om man inte har Photoshop men är sugen på fineserna. Ganska många hittar man i gratisprogrammet som finns här www.getpaint.net
    (Nej jag är inte kompis/släkt med dom som gjort det och har ingen personlig vinning som helst av att tipsa om det)

  • Tiro

    Stratus skrev 2008-12-15 20:45:17 följande:


    Jag har en annan fundering gällande tetranecessären. Jag har både tunnare och tjockare vaxduk. En som liksom är vaxad, och en som är plastad, om ni fattar. Jag har funderat på den tunnare vaxade om den blir bra, eller om tetran blir "sladdrig"? Någon som kan svara?
    Jag gjorde av den tunnare. En aning sladdrig när jag gjorde den 20x40. Belv perfekt med 10x20 och 15x30. Jag har grövre vaxduk osså hemma men bara den har varit vikt i min låda har den spruckit i hörnen.
  • Godingmamma

    P13: Jag strök med två prickar och lakan både över och under och tyckte det fungerade ok. Det värsta försvann i alla fall.

    Sitter och försöker komma på webbadressen till de som säljer vaxad bomull på syfestivalen men lyckas inte...någon som kan den??

  • Rostis

    Hejsan!

    har tänkt sy vetevärmare till julen, men funderade på bruksmanual. Hur länge skall man värma dem? full effekt?

  • Sandra G

    3 minuter har vi på den kudden vi har hemma.


    Rostis skrev 2008-12-15 21:04:10 följande:
    Hejsan! har tänkt sy vetevärmare till julen, men funderade på bruksmanual. Hur länge skall man värma dem? full effekt?
  • Catwomen07

    Ni som syr vetevärmare. Vad är det för vete ni fyller dem med?? Skall det vara specialbehandlat på något sätt?

  • Jalapeno

    www.vaxduk.com/


    Godingmamma skrev 2008-12-15 21:00:20 följande:
    P13: Jag strök med två prickar och lakan både över och under och tyckte det fungerade ok. Det värsta försvann i alla fall.Sitter och försöker komma på webbadressen till de som säljer vaxad bomull på syfestivalen men lyckas inte...någon som kan den??
  • ak74

    Catwomen07 skrev 2008-12-15 21:13:30 följande:


    Ni som syr vetevärmare. Vad är det för vete ni fyller dem med?? Skall det vara specialbehandlat på något sätt?
    Jag har hört att rapsfrö ska vara bra men har inte testat det själv ännu. Ska fråga min morbror i julhelgen. Han jobbar på foderavdelningen på Granngården.
  • ak74

    Nu har även jag tryckt på beställknappen på den engelska sidan

    En Cover Pro...

    Jag har dock inte sagt något till min sambo än. Han tycker det är fullt tillräckligt med de tre jag redan har. Men jag tvivlar på att han ser någon skillnad på dem så den nya smälter nog in i mängden

    En tygbeställning från Jofotex har det också blivit.
    Tror jag har blivit en shopoholic(stavas det så?) ikväll...

    Det får bli en uppsättning med nya hemsydda kläder till barnen i julklapp

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)