• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Jalapeno

    grattis till alla coverpros

    vad tycker ni: "behöver" jag en sån? nu ligger det nio (9) plagg och väntar på att jag ska ställa om min maksin till coversöm.

  • ak74

    Jag har ju coversöm på min pfaff men har aldrig liksom blivit kompis med den. Kör mest vanlig overlocksöm på den. Det är så omständigt att bygga om till coversöm...

    Klart du behöver en cover maskin!!!

  • Stratus

    Ojoj, tror ni att det kommer att diskuteras Cover Pro här om några dagar, och kanske hela julhelgen! Men visst fanns det en tråd speciellt för det?

  • Rostis

    Sandra G skrev 2008-12-15 21:07:06 följande:


    3 minuter har vi på den kudden vi har hemma.
    tusen tack för hjälpen.
  • Godingmamma

    TF: Jaså var det dom i alla fall, den hittade jag ju. Men jag fick intrycket att dom skulle ha lite mer av sitt utbud på sidan när Botilda pratade med dom på mässan... Tack i alla fall!

  • Stratus

    Ah! Jag har inte hängt med här på någon vecka. Inte bra, man missar så mycket.

  • Småkottarna

    ak74 skrev 2008-12-15 21:54:37 följande:


    Catwomen07 skrev 2008-12-15 21:13:30 följande:
    Jag har hört att rapsfrö ska vara bra men har inte testat det själv ännu. Ska fråga min morbror i julhelgen. Han jobbar på foderavdelningen på Granngården.
    Vanligt jasminris funkar även det toppen!!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)