• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • uniMog

    jag tycker inte att ottobres storlekar är lika. Vissa är korta och breda, vissa långa och smala och vissa bara konstiga. Men många är.. "normala".


    Ingenting som utvecklas följer sin ursprungliga plan.
  • Lallan

    Om någon skulle ha planer på att beställa från Farbenmix eller någon liknande sida snart så kanske man kunde få slänga in en liten beställning. Gjorde en beställning för några dagar sedan och kom i efterhand på en sak till jag ville ha men vill inte betala porto igen bara för det lilla. Annars får det vänta.

  • TeDrickaren
    bakabakalitenkaka skrev 2009-01-16 16:45:54 följande:
    Tycker den modellen är jättefin, dock vet jag inget om hur praktisk den är på riktigt små. Funkar det med en längre tunika?
    jag gillade trikå klänningar till dottern när hon var liten, så mitt tips är att sy två trikå klänningar till dem
    Älskade,underbara Moa
  • Kaja

    Sonen bläddrade i senaste Ottobre och har redan langat i beställning på spöktröja med matchande byxor.

  • klara07

    Humleblomstern skrev 2009-01-16 16:36:32 följande:


    Lilltå skrev 2009-01-16 16:26:18 följande:
    Jag kan inte sy alls när vår lillkille är vaken. Så fort maskinen går igång vill han sitta i knät och vill peta med småfingrarna på nålen.... ryyys. Klippa går inte heller, rätt vad det är rycks det i tyget och allt blir snett. Hå hå ja ja.
    Min tös har suttit med en gång och det höll på att gå illa, de är ju så snabba de små *ryser* Så jag får sy när hon sover, men då är jag också trött så det blir inte så mkt syeende just nu.
  • ZyzterZäta

    Hur ska man tänka med snedremsa i bomull (färdig på rulle). Den kan väl inte krympa i tvätten?

    Någon som köpt Tygpysslings svarta velour? Jag tyckte den var väldigt hård. Ska tumla och se om den blir bättre då.

  • Snoddas Snoddas

    fru fogeby skrev 2009-01-16 18:12:55 följande:


    nån som har måtten på dregglisar? och kanske beskrivning? om det inte är så att det bara är att sy ihop 2 tygstycken dvs måste fixa lite dregglisar till lillsyrrans kommande pojke.. håller på att göra flera set med kläder och dyl och skulle vara kul med lite dregglisar i.. även till min pojke som ändå är 2 år men fortfarande dregglar nåt kopiöst
    L A Woman har en i sitt bildgalleri!
  • fru fogeby
    Snoddas Snoddas skrev 2009-01-16 19:42:17 följande:
    fru fogeby skrev 2009-01-16 18:12:55 följande: L A Woman har en i sitt bildgalleri!
    tack tack!!
    Tygbindeberoende!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)