• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • ak74

    AMDA skrev 2009-01-22 22:31:08 följande:


    prinsessan 13 april skrev 2009-01-22 22:29:08 följande:
    jag är här Var på AoH idag o fixade tygproverna men hinner tyvärr inte blogga om det förrens tidigast söndag
    Kommer du att ta upp beställning, eller är det redan försent...?
  • Familjetrollet

    halloj.har inte hunnit vara i tråden så mycket sista veckorna.

    vad tycker ni om symaskinsmärker janome?den mekaniska symaskinen.funderar på att köpe en sådan då den har den sömmen som jag behöver till ex babyfiltar.är den symaskinen bra?tycker den ser plastig ut


    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Sara E

    Funderade på det här med tryckknappar...
    Vilka är bra egentligen? Var köper ni era?
    Jag har ingen press/tång, så jag får banka dit dem med hammare...


    ♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥
  • AMDA

    ak74 skrev 2009-01-23 08:24:33 följande:


    AMDA skrev 2009-01-22 22:31:08 följande:
    Kommer du att ta upp beställning, eller är det redan försent...?
    ja jag kommer ta upp beställning allt som kommer behövas veta kommer stå i min blogg...så än är det inte försent
  • Mimmi 71

    Sara E skrev 2009-01-23 08:42:02 följande:


    Funderade på det här med tryckknappar...Vilka är bra egentligen? Var köper ni era?Jag har ingen press/tång, så jag får banka dit dem med hammare...
    Jag har både en Prym-tång, som är helt fantastisk smidig. Nackdelen är att knapparna är dyra.

    Därför använder jag mest Stoff & Stils tryckknappar som jag bankar i. Med lite träning (jag har ju sytt en hel del bodies bla ) så går det riktigt lätt att banka också. Jag kan nog räkna "felbankar" på ena handens fingrar
  • Kaja

    Om det inte är någon som ska beställa från Michas Stoffecke, är det någon som hakar på en beställning då?? Det är 20 EURO i enhetsporto och delar man på det och skickar vidare så blir det ändå billigare än att beställa själv.

  • mian71

    Sara E skrev 2009-01-23 08:42:02 följande:


    Funderade på det här med tryckknappar...Vilka är bra egentligen? Var köper ni era?Jag har ingen press/tång, så jag får banka dit dem med hammare...
    Jag bankar. Och så länge jag vänder den så att säga skålade delen åt rätt håll har jag inte haft några problem med det. Senast köpte jag något helt obekant märke från sybehörsaffären och de var jättelätta att få på plats.
  • mian71

    På kanal 9 just nu, Martha, är det en kvinna som gör väskor av laminerat tyg. Hon använder någon slags vinyl som man stryker på.

  • Indratvillingmamma

    Kaja skrev 2009-01-22 22:25:58 följande:


    Indra. Funderar vidare på samma tema. Myssli Mysslan (låter som en figur ur Mumindalen) Använda något annat språks ord för två: zwei, two, kaksi, dva, dos, deux. Eller kanske bara "II"??
    Myssli lät bra. Fast det ser lite felstavat ut vad gäller ett frukosttillbehör till fil.
    Ska fundera lite på dina förslag. Tack!
  • uniMog
    Familjetrollet skrev 2009-01-23 08:28:15 följande:
    halloj.har inte hunnit vara i tråden så mycket sista veckorna. vad tycker ni om symaskinsmärker janome?den mekaniska symaskinen.funderar på att köpe en sådan då den har den sömmen som jag behöver till ex babyfiltar.är den symaskinen bra?tycker den ser plastig ut
    Jag gick från Husqvarna till Janome för några år sedan och har inget att klaga på. Plastiga ja men de går skitbra.
    Ingenting som utvecklas följer sin ursprungliga plan.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)