• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Mari78 m pojktriss
    Nhelia skrev 2009-01-28 16:27:11 följande:
    Så bra! Tack för snabbt svarAlla tyger med mestadels bomull i ska gå att tvätta i 60 grader. T o m om de innehåller lycra. Det är bluff att lycratrådarna skall bli förstörda eftersom de behöver värme på kring 120 grader för att smälta sönder. Så jag kör numera så gott som ALLT i 60 grader. Färgerna håller sig i regel mkt finare, det är lättare att få rent och framför allt har ingenting blivit förstört (med allt menar jag så klart enligt beskrivningen ovan). Har dock fegat med ett och annat tyg där trycket varit lite mer "plastigt" och då inte för tygets skull utan just trycket.

    Här råder det frid nu och alla tre barnen sover (lugn och behaglig nattning ikväll, kors i taket) och man kan ju tycka att jag borde landa vid mina maskiner. Men icke...har ett projekt som legat aldeles för länge redan som jag vill få färdigt först. Vårat bröllopsalbum, vi gifte oss, hrrrmmmmfff, 2007-06-30.
  • Socialen

    Ni som har köpt symaskin från Tyskland, varifrån har ni beställt?

  • Kyssen
    Mimmi: Ja, jag har oxå en limegrön från SoS hemma - men kan inte se vilket nr det är för det är nämligen olika på de två olika rullarna jag har, trots att färgen är densamma..
    Lilja78: Ser att du redan fått svar - men jag gör exakt lika dant som Dora - det funkar jättebra tycker jag!

    Elefanter hos SoS - har jag missat något??
  • Socialen

    Socialen skrev 2009-01-28 19:30:12 följande:


    Ni som har köpt symaskin från Tyskland, varifrån har ni beställt?
    Ingen som har tips?
  • Nhelia

    Mari78: Ja jag hade för mig att jag hört att färgerna håller bättre om de tvättas i 60 grader! Nu har jag precis tvättat och tumlat ugglor och landskap från jofotex. Ska bara uppbringa lite kraft att sätta mig vid symaskinen också

  • yrväder

    Socialen skrev 2009-01-28 19:30:12 följande:


    Ni som har köpt symaskin från Tyskland, varifrån har ni beställt?
    tyskland? har inte hört nån som beställt från tyskland.
  • lilllinda

    Sytt leggings av röda elefanterna från sos, bild i galleriet. Kom ihåg att jag inte är någon mästerfotograf!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)