• Qonos

    whisky

    Någon som delar detta fritidsintresset? :)

  • Svar på tråden whisky
  • Qonos

    minns inte den filmen.. kanske får se den igen då hehe

    japansk whisky är lik skottarnas, men ändå inte...
    deras single malt är kvalite. finns en yochi 10 på bolaget vill jag minnas. lätt rökig historia. riktigt god.. 15 åringen är ännu bättre.. finns nog inte i sverige än dock.. thewhiskyexchange.com har en massa japaner..

    jag har väl en 5-6 olika japaner öppnade där hemma som det skulle kunna gå att köpa samples av om det skulle vara intressant.

  • Qonos
    Svar på #11
    Kängurupappan skrev 2009-01-19 11:37:14 följande:
    Får ni en möjlighet så köp Rosebank. Numera nedlagt men där finns en del flaskor kvar. En lowland med ganska hög rökighet. Annars, Abunad´h....gud så gott!
    Abunad´h, vilken underbar julwhisky detta är...

    rökig rosebank? hmm iofs inte druckit så många rosebank men inte är väl de rökiga? maltiga, ja. men rökig? har du någon speciell tappning du tänker på?
  • Kängurupappan
    Svar på #12
    Det var en Signatory 1989,
    "Very, very pale. There's a wisp of smoke, a touch of light blossom and a hint of the smell that you get inside a new welly boot (not a bad thing in my opinion)"

    Om ni har vägarna förbi Skottland, besök Aberlour och köp Warehouse nr1. Går ej att köpa i butik, finns någon flaska på whiskyauction emellanåt men till hiskeliga priser.
  • Kängurupappan

    Jag har en sherry singlecask. Är "bara" 13 årig och ligger på 58%. Är nog bland det bästa jag någonsin smakat!

  • Mikkel räv

    Bunnahabhain och Glengoyne dricks mest här hemma just nu...

  • Eras

    Kängurupappan skrev 2009-01-20 10:23:49 följande:


    Jag har en sherry singlecask. Är "bara" 13 årig och ligger på 58%. Är nog bland det bästa jag någonsin smakat!
    Vill ha...ge mig!
  • Qonos
    Gorban skrev 2009-01-20 11:32:45 följande:
    Någon son har provat Bruichladish eller hur det stavas?
    Bruichladdich, japp har provat en hel del av dom. en del bra andra inte. Ett destilleri som experimenterar väldigt mycket.. frågar man varför så svarar dom "vi kan". därav finns det en del buteljeringar som enligt mig aldrig skulle nått ut på marknaden och andra som borde komma i större upplagor än vad de gör :)
Svar på tråden whisky