• misstristess

    Veckomatsedel à la budget

    Tråden för oss som vill hjälpas åt med att planera matsedeln utifrån säsongens varor och veckans extrapriser.

    Vi strävar efter att få ihop en näringsmässigt bra och varierad matsedel som dessutom kostar så lite som möjligt!

    Även öppet för prat kring mat i största allmänhet och billig mat i synnerhet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 10:11
    Extratråd där vi kan samla våra matsedlar och recept.

    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42881164.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-14 16:11
    Den nya tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m43077487.html

  • Svar på tråden Veckomatsedel à la budget
  • misstristess

    Astarte:
    så bönorna ska aldrig stå direkt i vatten efter att de har blötlagts?

  • misstristess

    Själv ska jag gå ut till köket och grodda mungbönor nu!

  • Ronjas mamma

    Nej vilket bra tips har aldrig förstått hur det fungerar det där med att göra groddar själv måste prova har visst nog också mungbönor hemma..

    Du kan lätt odla både ruccola och spinat själv i krukor brukar ha det i balkong lådorna om sommaren ruccolan växer snabbt som attan..

  • misstristess

    Har böner i glasburk nu. Kom på att jag kunde ta av de jag tänkt koka idag, var ju redan blötlagda över natten. Ska bli kul att se hur det fungerar.

    Sen vill jag göra egna ärtskott! Bland det bästa jag vet, men det är väl inga groddar? Brukar vara gröna när man köper dem i butik och smakar sockerärta.

  • Ronjas mamma

    oja ärt skott mmm får lust att göra allt på en gång när jag läser om det nå får väl börja med att lägga det jag har i blöt..

  • Licens To Kiss

    Har precis fixat ungspannkaka. Jäklar va mycke de blev. Går de bra och frysa in utan att de blir knas?

  • Licens To Kiss
    Ronjas mamma skrev 2009-03-19 15:02:17 följande:
    Inga problem bara tänk på att du kyler ner den snabbt innan den fryses..
    Rumstemp tills den är kall?
Svar på tråden Veckomatsedel à la budget