• Fru Åkesson

    ...jävla ”Äntligen Gravid”-tråd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Del V

    Väntar på mitt kärleksmirakel varje minut
    Vi testar framifrån, bakifrån, in och ut
    Kudde under rumpan , äl-test och folsyra äter jag
    ?Inte älska nu älskling, bara var tredje dag??

    Blir så trött på alla tips, ?lycka till? och råd
    Samt jävla ?Äntligen Gravid?-tråd
    Blir så trött på ?jag plussade med en gång?
    Eller ?jag fick vänta i TVÅ månader ? väntan var lång?

    Blir så trött på ?ska ni inte skaffa barn snart??
    ?Jo, visst, bara beställa ? klappat och klart!?
    Blir så trött på ?tänk på något annat, slappna av?
    Det är ju lätt när man blivit FamiljeLiv.se-slav

    När är det min tur att kräkas och må illa
    Bristningar, ömma bröst ? det skulle jag gilla
    Vill också göra min sambo till stolt pappa
    Och höra ett litet, litet hjärta i min mage klappa?
    Av: Fru Åkesson

    Välkommen till del 5 för denna tråd!!! Vi som samlas här har åtminstone försökt bli gravida längre tid än det berömda snittet på 7 månader.
    Här får man vara avundsjuk, tycka att allt är orättvist; det är helt okej att tappa hoppet ibland.

    Meningen är inte att vi ska ?deppa? ihop, men ibland hjälper det att skriva av sig lite och veta att man är långt ifrån ensam. Naturligtvis hoppas vi att ALLA kommer härifrån inom rimlig tid; hoppandes med det där PLUS:et i handen och lyckorus i hela kroppen.

  • Svar på tråden ...jävla ”Äntligen Gravid”-tråd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Del V
  • zinna80

    Nu är jag tillbaka igen....med sjuttioelfte försöket. Hoppas allt är bra med er andra! Vi får hoppas att detta underbara väder håller i sig över påsk-helgen! Kramar till alla, nu kämpar vi på! Vad "härligt" det låter för er som har kommit så långt som IVF även om det är jättettråkigt när det misslyckas. KRAM! Jag håller mina tummar för ert nästa försök, tycker det är dags för någon att plussa snart igen! :)

    ?/5 - drömmaromsmått / sept -05
    4/4 -Man ska va glad och snäll / jan -04
    5/4- helenas83 / juni-06
    11/4 - Tuss84 / juni-07 (1 mf juli-08)
    19/4 - cachew / juli -06
    19/4- Zinna80 / sommaren-07

    ÄNTLIGEN LYCKATS / försökt sedan... / lyckades...:
    Tintalle / aug -07
    Frila2 / sen dec -07
    Tokmia / sen aug -06 / aug -08
    Dagdröm / sen nov -06 (med 2 mf) / juli -08
    Moviefreak / aug -06 (2mf, 1x) / sept -08
    Erica86/feb -07/ okt-08
    Fru Åkesson/juli-07 (1 mf) /okt-08
    Drutten01/juni -07 / nov -08
    kvinna 79 / apr -07 / mar-09

  • Tinisen08

    Hejsan! Jätte längesedan jag var här nu. Vi fick iallafall börja med min första pergokur och på ul där sedan så konstaterads det 2 jätte fina färdiga ägg och ett 3e påväg.
    Fick direkt ta en pregnyl spruta för ägglossning för att vi inte skulle riskera att 3ägg lossnade detta försök!
    Och ta me fan, vi lyckades så nu går vi i väntans tider med förhoppningsvis bara ett barn, men det finns chans att det är tvillingar. Så nu är det bara att hoppas att den/dom vill stanna kvar i magen. Är bara i vecka 6(5+0), så håll tummarna för oss.
    Lägger till oss på listan:

    ÄNTLIGEN LYCKATS / försökt sedan... / lyckades...:
    Tintalle / aug -07
    Frila2 / sen dec -07
    Tokmia / sen aug -06 / aug -08
    Dagdröm / sen nov -06 (med 2 mf) / juli -08
    Moviefreak / aug -06 (2mf, 1x) / sept -08
    Erica86/feb -07/ okt-08
    Fru Åkesson/juli-07 (1 mf) /okt-08
    Drutten01/juni -07 / nov -08
    kvinna 79 / apr -07 / mar-09
    Tinisen08/mars-07/april-09

  • Tinisen08

    Grattis till kvinna 79 som plussat sen jag var inne sist.

    kotten 09 : Ge inte upp! Har en kompis som plussade på sitt 3:e frys försök.
    Alla deras ägg blev befruktade påengång men inget ville sedan stanna i livmodern.
    Men det som hon tror stenhårt på gjorde att ägget ville stanna är att hon har fått akupunktur.
    Så det kan ju vara något att testa. Var inne på det själv...då jag vet många som har lyckats bli gravida via akupunktur!

  • Tinisen08

    Man ska va glad och snäll: Men har ni gjort en utredning, annars så kan ju själva utredningen ta lång tid i bland och att man därefter får prova pergo kurer i några månader och sedan är det aktuellt med ivf.
    Hela den proceduren kan ta upp till 1år och sedan är det oftast en väntetid på 3månader innan ivf. Så är det iallafall här i västmanland.

    Jag trodde stenhårt på att efter utredningen skulle vi direkt få börja med ivf, så jag blev måttligt besviken när vi fick börja med pergo, trots att jag hade egen äl. Och pergokuren skulle vi få köra hela sommaren och sedan i höst ev. ivf om det inte tagit sig. Så det var räknat på 6månaders pergokur(mars-september), då man tar tabletterna varannan månad.
    Men detta är alltså ett steg i att få göra ivf, enligt ferten här i västerås.

  • cachew

    Här är det måttligt irriterande idag :(

    Fick idag besked från läkaren att jag har "måttlig" karpaltunnelsyndrom på höger hand och "lindrig" på vänster. Han börja babbla om antiinflammatorisk medicin, skenor att sova med på natten och sjukgymnastik. Jag avfärdade direkt de två första, antiinflammatorisk är ju inte bra när man vill bli gravid + att det inte fungerat för mig, utan snarare blev värre, och skenor sover jag redan med. Jag var lite påstridig (det gäller att orka/vara frisk för att vara sjuk) och till slut gick läkaren med på att skicka en remiss till handkirurgen för konsultation och ev operation. Läkaren började babbla om att det är alltid en risk med operation. Och, jo, det vet jag, men å andra sidan har jag konstant smärta. Och då är jag villig att ta den risk som en operation innebär.

    Sådär, nu har jag gnällt av mig dagens dos :)

    Önskar er alla en härlig påskhelg!

  • zinna80

    Stort grattis Tinisen08!!! I glädjeyran så missade du att ta med listan med oss som fortfarande kämpar ;) Har fixat till det nedan.....

    Lycka till med graviditeten!

    ?/5 - drömmaromsmått / sept -05
    4/4 -Man ska va glad och snäll / jan -04
    5/4- helenas83 / juni-06
    11/4 - Tuss84 / juni-07 (1 mf juli-08)
    19/4 - cachew / juli -06
    19/4- Zinna80 / sommaren-07

    ÄNTLIGEN LYCKATS / försökt sedan... / lyckades...:
    Tintalle / aug -07
    Frila2 / sen dec -07
    Tokmia / sen aug -06 / aug -08
    Dagdröm / sen nov -06 (med 2 mf) / juli -08
    Moviefreak / aug -06 (2mf, 1x) / sept -08
    Erica86/feb -07/ okt-08
    Fru Åkesson/juli-07 (1 mf) /okt-08
    Drutten01/juni -07 / nov -08
    kvinna 79 / apr -07 / mar-09
    Tinisen08/mars-07/april-09

  • Tinisen08

    tack för alla grattis!!

    Skyller list bortfallet på chocken! ; )

Svar på tråden ...jävla ”Äntligen Gravid”-tråd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Del V