• MuminMy

    Anna Wahlgren och Scientologikyrkan?

    I sin senaste krönika har Anna citerat/kopierat en artikel från www.kmr.nu - hon har också hämtat information från dem till sin senaste barnabok när det gäller användandet av psykofarmaka på barn.

    "Ur Barnaboken 2009 (sid 736):


    20 procent av alla västvärldens spädbarn under ett år ges i dag psykofarmaka (2008).


    I Sverige har förskrivningen av lugnande medel och sömnmedel till barn ökat med 200 procent, varav 30 procent till barn 0 - 4 år, sedan år 2000."

    KMR står för kommittén för mänskliga rättigheter vilket ju låter seriöst och officiellt men tittar man närmare visar det sig att:
    "KMR (eng. Citizens Commission on Human Rights, CCHR) grundades 1969 av Scientologi-kyrkan för att undersöka och avslöja psykiatriska brott mot de
    mänskliga rättigheterna och för att rensa upp inom den psykiatriska vården.
    "

    Denna förening gör säkert massor av bra saker, men kan de verkligen vara en seriös oberoende källa? Jag skulle gärna vilja se siffrorna bakom att 20% av alla spädbarn i västvärlden ges psykofarmaka!

    Finns det andra kopplingar mellan Anna Wahlgren och Scentiologikyrkan?


    Dela med dig av dina erfarenheter. Det är ett sätt att bli odödlig på. /Dalai Lama
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-16 14:47
    På förekommen anledning uppdaterar jag med denna info direktciterad från Anna:
    "nej, jag är inte medlem av Scientologikyrkan. Jag är (sedan många, många år) medlem av Kommittén för mänskliga rättigheter däremot."

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-17 21:51
    "Peter Anstrin är opererande Thetan på nivå VII. Han är sannolikt en av de som gått längst i scienologirörelsen i sverige. Han är också redaktör för KMR's tidning. Det verkar alltså inte som om KMR distanserat sig särksilt långt från scientologerna... " psykiatern.blogg.se/2009/february/anna-wahlgren-och-scientologerna.html
  • Svar på tråden Anna Wahlgren och Scientologikyrkan?
  • closetomyheart
    Maggis Nervis skrev 2009-02-16 22:53:01 följande:
    Öööh efter att ha spenderat en del tid nu ikväll med att surfa runt på KMR´s hemsida så har jag en klarare uppfattning... DET ÄR SJUKT! Hur kan man på seriöst allvar tro på skiten som står där?! Jag blir faktiskt upprörd... Hur tänker ni som sitter och försvarar uttalandet om att Anna Wahlgren är medlem i KMR? För mig behövs inte ens någon Scientologikoppling, även om jag vet att den finns mellan KMR och Scientologerna.. Bara att enbart vara medlem i KMR borde vara brottsligt! Jag hoppas innerligt att de föräldrar som går på den här skiten kan komma ur sin bubbla och se på KMR med någon form av källkritik... Nä fy fan, jag känner mig spyfärdig...
    Jag var också inne på deras sida för att sätta mig in lite mer...men herregud säger jag bara!!! vad är det för sida/förening egentligen, ser ut som en uttråkad tonårs-datanörd skrivit sidan. Den inte bara ser oseriös ut, den är ju skrämmande oseriös...och då är jag ändå personligen väldigt kritisk till både läkemedelsindustrin och framförallt psykvården i Sverige. Hur kan man överhuvudtaget gå på all den smörja som står på sidan. var och varannan siffra är ju helt galen och tagen ur luften...
    Nog för att jag redan insett vad AW är för person via alla hennes vansinniga uttalanden/metoder m.m. men att hon är medlem i detta övergår verkligen mitt förstånd.

    Det behövs ju verkligen inget ljushuvud för att se det oseriösa bara genom att skumma igenom första sidan på KMR's hemsida
    Vart du än går är du där
  • Lady Morpheus

    Jag tycker det är skrämmande att det finns människor som medvetet väljer att bli medlemmar i KMR. Ännu mer skrämmande är det att AW har valt ett medlemskap i en organisation soom KMR som har så många fel och så mycket skrämselpropaganda som det finns på KMRs hemsida. Inga källhänvisningar överhuvudtaget vad gäller alla dessa siffror dom presenterar. Vad hände med att vara källkritisk? Nä, just det, AW behöver ju inga vetenskapliga bevis utan hennes sannig är ju den enda. Lite som L. Ron Hubbard! Och att ens påstå att man inte har något samröre med Scientologerna utan "bara" är med i KMR är ju löjligt. Dom länkar ju för sjutton till Scientologkyrkan. My ass att dom är politiskt och religöst obundna.

  • closetomyheart
    Maggis Nervis skrev 2009-02-16 22:54:34 följande:
    www.kmr.nu/pressrel_2008_10_03.htm här hoppar KMR på uppdrag granskning för att de granskat narconon som är en del av vadd? Tadaaaa Scientologerna.. Ser ni inte sambanden?
    Även siffrorna i denna länk är helt galna. jag har jobbat med missbrukare i många år och ersättningen metadon och subutex, numer subuxone har räddat livet på mångs opiatmissbrukare... Därmed inte sagt att alternativa sätt att behandla måste utvecklas och tas fram hela tiden, men.....

    Äh! blir bara så j***a trött på sånt här dravel som sprids... orkar knappt rätta ens en galenskap som står på sidan....

    Och i denna eminenta förening är den kvinnan medlem i som ni lyssnar (blint?) på ang det käraste ni har, era barn *tar mig för pannan*
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart

    Äntligen har i alla fall en SHN-förälder reagerat ang allt detta och skrivit ett inlägg på AW's forum och skrivit i  "Slasktratten" www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php

    Väntar med spänning på hur Aw eller någon annan ska bortförklara det hela och säga t.ex. att allt är taget ur ett sammanhang typ.... vänta bara det kommerFundersam


    Vart du än går är du där
  • Lady Morpheus

    Beyond Eternity skrev 2009-02-17 00:05:28 följande:


    Äntligen har i alla fall en SHN-förälder reagerat ang allt detta och skrivit ett inlägg på AW's forum och skrivit i  "Slasktratten" www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php... Väntar med spänning på hur Aw eller någon annan ska bortförklara det hela och säga t.ex. att allt är taget ur ett sammanhang typ.... vänta bara det kommer
    Det är ju kanon men det blir nog som du skriver så att det blir en massa bortförklaringar och sedan kommer det spåra ur och det blir beskyllningar om påhopp och att man är elak om man inte håller med AW och sedan tas tråden bort.
  • MalinEddie

    Så bra. Det hade ju varit konstigt om ingen av de som sypatiserar med AW hade reagerat. Det spelar ju ingen roll vem man sypatiserar med, kommer sådant här fram borde man väl undra. Speciellt då man lyssnar på personen när det gäller ens barn. Skulle vara roligt om AW inte "städade" bort inlägget direkt.
    Beyond Eternity skrev 2009-02-17 00:05:28 följande:


    Äntligen har i alla fall en SHN-förälder reagerat ang allt detta och skrivit ett inlägg på AW's forum och skrivit i  "Slasktratten" www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=18... Väntar med spänning på hur Aw eller någon annan ska bortförklara det hela och säga t.ex. att allt är taget ur ett sammanhang typ.... vänta bara det kommer
  • MalinEddie

    Förövrigt är det ju det som är så skrämmande. Att så få AW anhängare ifrågasättar ett ord hon säger eller vad hon står för. Man köper allt rakt av liksom. Visst finns de som ifrågasätter, men de verkar vara få.

  • Ullegulle78
    MalinEddie skrev 2009-02-17 05:49:20 följande:
    Förövrigt är det ju det som är så skrämmande. Att så få AW anhängare ifrågasättar ett ord hon säger eller vad hon står för. Man köper allt rakt av liksom. Visst finns de som ifrågasätter, men de verkar vara få.
    eller så är det flera, men de syns inte eftersom de cencureras bort.
    ..därför att Annusjka redan har köpt sin solrosolja,...
  • Ullegulle78
    Beyond Eternity skrev 2009-02-17 00:05:28 följande:
    Äntligen har i alla fall en SHN-förälder reagerat ang allt detta och skrivit ett inlägg på AW's forum och skrivit i  "Slasktratten" www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=18... Väntar med spänning på hur Aw eller någon annan ska bortförklara det hela och säga t.ex. att allt är taget ur ett sammanhang typ.... vänta bara det kommer
    Kopierar in mitt svar i tråden, då jag gissar att det kommer att klassas som "personangrepp" eller något sådant...
    "vad kul att det kom ett svar!  :D
    Det som skrämmer mig med hela "stryptag på 6 åring" är faktiskt inte att man som vuxen hamnar i en sits där man tar till så drastiska åtgärder (även om det är både olagligt och moraliskt förkastligt), jag tror att alla människor kan göra korkade grejer pga. stress eller mental ohälsa (tex.)
    Det som skrämmer mig är att man som vuxen inte avhyser det barn som sätter bebisen i livsfara.
    Hur kan man låta barnet komma åt en kniv att vifta med?
    Varför låter man en 6 åring bära en bebis?
    Varför låter man en 6 åring bära en bebis mot ett öppet fönster/balkongdörr?
    Varför ber man inte föräldern till 6 åringen att avlägsna sig och barnet?
    Jag fattar inte..."
    ..därför att Annusjka redan har köpt sin solrosolja,...
Svar på tråden Anna Wahlgren och Scientologikyrkan?