• MuminMy

    Anna Wahlgren och Scientologikyrkan?

    I sin senaste krönika har Anna citerat/kopierat en artikel från www.kmr.nu - hon har också hämtat information från dem till sin senaste barnabok när det gäller användandet av psykofarmaka på barn.

    "Ur Barnaboken 2009 (sid 736):


    20 procent av alla västvärldens spädbarn under ett år ges i dag psykofarmaka (2008).


    I Sverige har förskrivningen av lugnande medel och sömnmedel till barn ökat med 200 procent, varav 30 procent till barn 0 - 4 år, sedan år 2000."

    KMR står för kommittén för mänskliga rättigheter vilket ju låter seriöst och officiellt men tittar man närmare visar det sig att:
    "KMR (eng. Citizens Commission on Human Rights, CCHR) grundades 1969 av Scientologi-kyrkan för att undersöka och avslöja psykiatriska brott mot de
    mänskliga rättigheterna och för att rensa upp inom den psykiatriska vården.
    "

    Denna förening gör säkert massor av bra saker, men kan de verkligen vara en seriös oberoende källa? Jag skulle gärna vilja se siffrorna bakom att 20% av alla spädbarn i västvärlden ges psykofarmaka!

    Finns det andra kopplingar mellan Anna Wahlgren och Scentiologikyrkan?


    Dela med dig av dina erfarenheter. Det är ett sätt att bli odödlig på. /Dalai Lama
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-16 14:47
    På förekommen anledning uppdaterar jag med denna info direktciterad från Anna:
    "nej, jag är inte medlem av Scientologikyrkan. Jag är (sedan många, många år) medlem av Kommittén för mänskliga rättigheter däremot."

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-17 21:51
    "Peter Anstrin är opererande Thetan på nivå VII. Han är sannolikt en av de som gått längst i scienologirörelsen i sverige. Han är också redaktör för KMR's tidning. Det verkar alltså inte som om KMR distanserat sig särksilt långt från scientologerna... " psykiatern.blogg.se/2009/february/anna-wahlgren-och-scientologerna.html
  • Svar på tråden Anna Wahlgren och Scientologikyrkan?
  • Melly

    Den här tråden får iaf jag lite sektkänsla utav.
    www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php&postdays=0&postorder=asc&start=0

    Det känns som att det finns nåt slags personkult runt Anna Wahlgren som jag tycker är obehaglig på nåt sätt.Är som att man måste köpa allt som hon säger och man får inte ifrågasätta nåt utav det. Det är nog därför som ingen ifrågasätter att hon sprider KMR's information på sin hemsida.

  • grimalkin

    Äh Melly - var är din humor? :D Den tråden tycker jag är helt harmlös och skriven med mycket humor av TS. Man skall inte ta allting så himla allvarligt! Sen att folk gillar att hänga på ett ställe där de har mycket gemensamt med andra och apploderar en egenpåhittad sång - äh! Sånt, vet du... :)

  • Ullegulle78

    Melly skrev 2009-02-20 17:06:25 följande:


    Den här tråden får iaf jag lite sektkänsla utav. www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php... Det känns som att det finns nåt slags personkult runt Anna Wahlgren som jag tycker är obehaglig på nåt sätt.Är som att man måste köpa allt som hon säger och man får inte ifrågasätta nåt utav det. Det är nog därför som ingen ifrågasätter att hon sprider KMR's information på sin hemsida.
    Hmmm... Nja, där håller jag inte med riktigt.
    Känns mer som en typ av internt skämt.
    Lite som på sjalbarn.se där vi ibland säger att vi "sjal-missionerar"
  • Melly

    grimalkin skrev 2009-02-20 17:09:58 följande:


    Äh Melly - var är din humor? :D Den tråden tycker jag är helt harmlös och skriven med mycket humor av TS. Man skall inte ta allting så himla allvarligt! Sen att folk gillar att hänga på ett ställe där de har mycket gemensamt med andra och apploderar en egenpåhittad sång - äh! Sånt, vet du... :)
    Nä jag tycker faktiskt inte att personkulter där man dyrkar sin ledare är särskilt roliga. När man läser på Anna Wahlgrens forum så märker man tydligt att det är inte tillåtet att ifrågasätta henne utan att hon ska bara hyllas.
  • snillis

    ja, det känns ju moget *eller inte*


    olga1979 skrev 2009-02-20 16:46:21 följande:
    Härmed inbjuder jag er alla att läsa denna tråd: www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=18... Kanske lite OT? Men här frodas ju vilda spekulationer av sällan skådat slag som ligger ganska så utanför ursprungsfrågan Trevlig läsning Gó vänner! Kram sektmedlemmen!
  • grimalkin

    Melly skrev 2009-02-20 17:17:02 följande:


    grimalkin skrev 2009-02-20 17:09:58 följande:
    Nä jag tycker faktiskt inte att personkulter där man dyrkar sin ledare är särskilt roliga. När man läser på Anna Wahlgrens forum så märker man tydligt att det är inte tillåtet att ifrågasätta henne utan att hon ska bara hyllas.
    Jag tolar inte tråden som "dyrkan". Utan som en rolig grej.

    Jag har - som en väldigt aktiv AW - forumist varit oense med Anna i öppna trådar som vem som helst kan läsa och de har inte plockats bort, vi har inte börjat bråka utan diskuterat saken lugnt och fint fram och åter. Det GÅR att vara oense i sak med Anna utan att det blir oebhagligt, är min egen erfarenhet. :)
  • MalinEddie

    Jag antar att hon inte kollade upp att dessa uppgifter var sanna innan hon spred dom. KMR är ju inte direkt kända för att tala sanning, mycket är ju rena lögner.
    Melly skrev 2009-02-20 17:18:30 följande:


    Här är föresten en annan tråd ifrån feb 2007 där Anna Wahlgren sprider propaganda ifrån KMR. php5.web-3.crystone.se/annawahlgren.com/forum...
  • ssk mamma

    Ullegulle78 skrev 2009-02-20 17:16:00 följande:


    Melly skrev 2009-02-20 17:06:25 följande:
    Hmmm... Nja, där håller jag inte med riktigt. Känns mer som en typ av internt skämt.Lite som på sjalbarn.se där vi ibland säger att vi "sjal-missionerar"
    Är du säker på att ni inte är en sekt då... ;)
    Tänk om ni också blivit infiltrerade. Alla måste härmed göra avbön och sluta bära sina barn i sjal.
Svar på tråden Anna Wahlgren och Scientologikyrkan?