• LinaP

    rutinultraljud idag, bilder på kön. Vad ser det ut som?

    Ultraljud idag! Så skönt att veta att h*n lever! Vi fick en bild som ska föreställa könet och jag har sökt och googlat för att hitta svar på vad det kan vara. Men man blir inte klokare av allt som står överallt. 2 streck hit, 3 streck och hamburgare dit

    Vad ser du? Första anblicken så tänkte jag direkt pojke, men sen blev jag fundersam.
    (det är första gången jag lägger in bilder i en tråd, så om det inte funkar, ha överseende så får jag länka istället)

    Kön?Närbild

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-02 08:33
    Vad roligt att så många ville svara.

    Det vita på sidorna (eller uppe och nere, beroende på hur man ser det) Vad kan det vara? Det kan väl inte vara pungen? För den är väl inuti och faller inte ner förrän senare, efter förlossningen och så. Eller?

    Jag läste någonstans att könet kan vara svullet såhär tidigt och att det kan vara svårt att se skillnad. Bilden är från vecka 17+0. Är det ingen som ser en flicka?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-02 22:07
    Oj, man kan ju fortfarande skriva i sånna här gamla trådar. Det hade jag helt glömt

    Tänkte bara skriva att det var en pojke. Så kan man jämföra med sina egna ultraljudsbilder på kön, om man vill
  • Svar på tråden rutinultraljud idag, bilder på kön. Vad ser det ut som?
  • LinaP

    Vad roligt att så många ville svara

    Det vita på sidorna (eller uppe och nere, beroende på hur man ser det) Vad kan det vara? Det kan väl inte vara pungen? För den är väl inuti och faller inte ner förrän senare, efter förlossningen och så. Eller?

  • Fanns ingen signatur kvar

    Kille 100% tror jag...........Grattis!!!!

  • unforgettable

    de två vita som du ser på sidorna är väl lårena du syftar på? O därimellan är de snoppen som petar ut och man kan även skymta pungen i skuggan. Om de va det du menade :)


    Rebecca -060208- Gravid BF -090613-
  • Adonai

    Pungen har definitivt synts på våra könsul. (Jag har en bild i mitt galleri.)

  • LinaP
    unforgettable skrev 2009-04-02 14:51:58 följande:
    de två vita som du ser på sidorna är väl lårena du syftar på? O därimellan är de snoppen som petar ut och man kan även skymta pungen i skuggan. Om de va det du menade :)
    Njae, det vita jag syftade på är det som är på själva runda grejen som ser ut som en snopp. Haha, så svårt att förklara. Är det skuggan av pungen? Det är ju runt mellan benen, med vitt uppe och nere och något som liknar en snopp i mitten.
  • Sirendes

    Pojke! Så såg vår ut på RUL och BM sa pojke :D 99% säkert både för er och för oss, skulle jag säga.. Grattis!

  • 2009trean

    150% säkert: ni SKA få en son, grattis

    Det finns verkligen INGA tvivel här. Man behöver ju inte ens kolla bilderna i stort format

Svar på tråden rutinultraljud idag, bilder på kön. Vad ser det ut som?