• TindraellerLeon

    sjukhus dieten!!!!

    Hallo alla vackra människor..

    här startar jag en tråd för oss med lite extra "kärlek" runt midjan men som vi gärna vill få bort snart..

    jag ska köra på en diet som kallas "SJUKHUS DIETEN"

    enligt den ska man gå ner mellan 4-7,7 kilo / veckan.. (hur bra låter inte det?)

    SOPPAN!

    2 brk tomater ( krossade eller passerade)
    3 stora purjolökar eller en stor gul lök
    2 kyckling-höns eller kött buljong tärningar
    1 pkt nudlar (Mr Lee´s nudlar)
    1 stång selleri
    2 brk gröna bönor eller frysta bönor
    2 gröna paprikor
    0,8 kg morötter

    krydda detta som du vill med vitlök, salt, peppar persilja osv.
    skär grönsakerna i små bitar ha i katrull, häll i tomaterna och de andra grönsakerna. häll på vatten så det täcker allt. koka tills grönsakerna är möra.
    man kan koka dubbel sats och frysa in så man har om det inte skulle räcka hela veckan.

    denna soppa kan ätas hela veckan (när du är hungrig). ät så mycket du vill, det är inga extra kalorier. ju mer du äter av soppan destu mer går du ner i vikt. ät den till frukost , lunch och middag.

    det du ska dricka är vatten,vatten och vatten INTE bubbel vatten. du kan dricka kaffe och te men då utan mjölk o socker förståss..

    DAG 1: ät alla slags frukter UTOM BANAN. melon är perfekt lite kalorier. ät bara frukt o soppa idag.

    DAG 1 : bara grönsaker och soppa idag. råa,kokta eller burkgrönsaker. ät gärna gröna bladgrönsaker som spenat grönsallat osv.. INTE MAJS ÄRTOR ELLER BÖNOR. till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör.INGEN FRUKT IDAG.

    DAG 3: ät så mycket soppa,frukt och grönsaker du vill idag. efter idag ska du ha gått ner MINST 2 kg.

    DAG 4: idag är det bananer och lättmjölk som gäller. ätminst 3 bananer och drick mycket mjölk. kroppen behöver protein och kalcium. kom ihåg att äta soppa åxå. efter idag ska du märka mindre sug efter sötsaker.

    DAg 5 : biff och tomater. du kan äta mellan 200-560 gramm biff och tomater idag . ät soppa minst en gång.

    DAG 6: ät så mycket biff och grönsaker du vill idag, ingen potatis. ät soppa också.

    DAG 7: brunt ris (råris). drick juice utan socker. ät grönsaker och så mycket soppa du vill förstås. ma kan blanda ris och grönsaker om man vill.

    efter dessa 7 dagar ska du ha gått ner mellan 4,5 .7,7 kg. har du gått ner 7,7 måste du vänta minst 2 dagar innan du gör dieten igen.

    man kan annars göra dieten hur ofta man vill, den rensar kroppen på toxiner ( gifter) som ger en bättre hälsa.

    vänta minst 24 timmar efter avslutat diet innan du dricker alkohol, det har att göra med ,med fettsamling i kroppen.

    lycka till alla

  • Svar på tråden sjukhus dieten!!!!
  • CharmingGirl

    Hejsan alla!

    Jag har läst TS så många gånger nu och tänkte dra igång på måndag. Är absolut inte förtjust i selleri, men har så pass mkt övervikt att jag får ge detta en chans! Ser det som en liten rivstart och rensning i kroppen!

    Har några frågor till er som kan och vill hjälpa mig:
    - Man måste ha alla ingredienserna i soppan, va? Sellerin går inte att utesluta?
    - Måste soppan innehålla just Mr Lee's nudlar?
    - Hur tycker ni det funkar med soppan, tröttnar man fort eller är det lätt att äta den till frukost, lunch och middag?
    - Dom dagarna där det står "till middag KAN du äta...", måste man äta det eller kan man helt enkelt köra på soppan där istället?

  • Göteborgsbruden
    CharmingGirl skrev 2009-04-21 18:30:15 följande:
    Hejsan alla!Jag har läst TS så många gånger nu och tänkte dra igång på måndag. Är absolut inte förtjust i selleri, men har så pass mkt övervikt att jag får ge detta en chans! Ser det som en liten rivstart och rensning i kroppen!Har några frågor till er som kan och vill hjälpa mig:- Man måste ha alla ingredienserna i soppan, va? Sellerin går inte att utesluta? - Måste soppan innehålla just Mr Lee's nudlar?- Hur tycker ni det funkar med soppan, tröttnar man fort eller är det lätt att äta den till frukost, lunch och middag?- Dom dagarna där det står "till middag KAN du äta...", måste man äta det eller kan man helt enkelt köra på soppan där istället?
    -Vet faktiskt inte om man MÅSTE ha selleri, hoppas någon som kan svara
    -Jag har inte mr Lee, har ingen aning om var man köper dom, kör några andra.
    -Visst kan det vara lite trist att käka soppa så ofta men den är god så det funkar bra ändå tycker jag
    -Man får säkert bara äta soppan men det är nog bättre att äta det som står, det gör jag iaf och jag har ändå gått ner 4 kg sen i måndags
    (¯`°?.¸♥ Mamma till Freja ♥¸.?°´¯)
  • Busbebis
    SparklingSnow skrev 2009-04-21 19:55:31 följande:
    Här är två till som börjar med soppan! Ska strax ställa den på kok :)
    Härligt.. vi börjar bli riktigt många som gör detta nu. Lycka till
  • Busbebis
    CharmingGirl skrev 2009-04-21 18:30:15 följande:
    Hejsan alla!Jag har läst TS så många gånger nu och tänkte dra igång på måndag. Är absolut inte förtjust i selleri, men har så pass mkt övervikt att jag får ge detta en chans! Ser det som en liten rivstart och rensning i kroppen!Har några frågor till er som kan och vill hjälpa mig:- Man måste ha alla ingredienserna i soppan, va? Sellerin går inte att utesluta? - Måste soppan innehålla just Mr Lee's nudlar?- Hur tycker ni det funkar med soppan, tröttnar man fort eller är det lätt att äta den till frukost, lunch och middag?- Dom dagarna där det står "till middag KAN du äta...", måste man äta det eller kan man helt enkelt köra på soppan där istället?
    -Hmm.. jag vet inte heller vad selleri gör för nytta i soppan och om den gör någon nytta alls... känns konstigt om det skulle spela någon roll om man utesluter just den. Iof kan jag ju säga att den inte smakar så mycket när allt har kokat ihop...
    -Mr Lee´s hittade jag ingenstans utan kör oxå på vanliga
    Soppan är god och man kan krydda den lite som man vill, ett tips är ju att krydda lite på tallriken sen, och då kan man ju välja lite olika kryddningar olika gånger.. Jag tog chili en gång, och paprika gången efter.
    -Åt frukt igår som man ska och grönsaker idag, men hoppade den bakade potatis som står som KAN äta till middag... åt soppa OCH sallad istället.

    Lycka till till dig med!
  • Jez

    Jag skippade nudlarna då det lät äckligt, kan ju inte va lika gott de andra dagarna då soppan stått ett tag? De måste ju bli rätt mosiga efter det stått och eftervällt i soppan efteråt.

  • Kaxelina

    Detta verkar intressant. Har lite frågor bara.

    Kan man mixa med purjo OCH gul löken eller är det bara en sort som gäller.

    Det där med 2 burkar bönor eller frysta. Hur stora är dom burkarna då?

    Jag gör egen buljong så hur mkt "buljong" innehåller 2 tärningar?


    Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • gertie
    bakeacake skrev 2009-04-21 16:48:02 följande:
    är du kvar i den här tråden?
    Jajamen. Jobbigt va ;)
  • gertie
    Jez skrev 2009-04-21 17:14:12 följande:
    Ja du gertie, det är exakt så jag normalt lever. Vet mycket om kost och träning men gick upp väldigt mycket då jag var gravid och har ett par envisa kilon kvar som jag vill bli av med och denna diet är faktiskt inte helt tokig just för att rensa kroppen. Men för mig blir det endast en gång sen återgår jag till min normala kost. Tränar på som vanligt nu under denna dietvecka. Du kan ju inte bara anta att folk är helt "dumma i huvet" och inte vet vad hälsosam "normal" kost och träning är.
    Jo, om man behandlar kroppen som ni gör vid en sån här galen diet så kan man:
    1. Inte veta mcket om vettig kosthållning och träning.
    2. Anta att det faktiskt är som du skriver i slutet av det inlägg jag citerar.
Svar på tråden sjukhus dieten!!!!