• TindraellerLeon

    sjukhus dieten!!!!

    Hallo alla vackra människor..

    här startar jag en tråd för oss med lite extra "kärlek" runt midjan men som vi gärna vill få bort snart..

    jag ska köra på en diet som kallas "SJUKHUS DIETEN"

    enligt den ska man gå ner mellan 4-7,7 kilo / veckan.. (hur bra låter inte det?)

    SOPPAN!

    2 brk tomater ( krossade eller passerade)
    3 stora purjolökar eller en stor gul lök
    2 kyckling-höns eller kött buljong tärningar
    1 pkt nudlar (Mr Lee´s nudlar)
    1 stång selleri
    2 brk gröna bönor eller frysta bönor
    2 gröna paprikor
    0,8 kg morötter

    krydda detta som du vill med vitlök, salt, peppar persilja osv.
    skär grönsakerna i små bitar ha i katrull, häll i tomaterna och de andra grönsakerna. häll på vatten så det täcker allt. koka tills grönsakerna är möra.
    man kan koka dubbel sats och frysa in så man har om det inte skulle räcka hela veckan.

    denna soppa kan ätas hela veckan (när du är hungrig). ät så mycket du vill, det är inga extra kalorier. ju mer du äter av soppan destu mer går du ner i vikt. ät den till frukost , lunch och middag.

    det du ska dricka är vatten,vatten och vatten INTE bubbel vatten. du kan dricka kaffe och te men då utan mjölk o socker förståss..

    DAG 1: ät alla slags frukter UTOM BANAN. melon är perfekt lite kalorier. ät bara frukt o soppa idag.

    DAG 1 : bara grönsaker och soppa idag. råa,kokta eller burkgrönsaker. ät gärna gröna bladgrönsaker som spenat grönsallat osv.. INTE MAJS ÄRTOR ELLER BÖNOR. till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör.INGEN FRUKT IDAG.

    DAG 3: ät så mycket soppa,frukt och grönsaker du vill idag. efter idag ska du ha gått ner MINST 2 kg.

    DAG 4: idag är det bananer och lättmjölk som gäller. ätminst 3 bananer och drick mycket mjölk. kroppen behöver protein och kalcium. kom ihåg att äta soppa åxå. efter idag ska du märka mindre sug efter sötsaker.

    DAg 5 : biff och tomater. du kan äta mellan 200-560 gramm biff och tomater idag . ät soppa minst en gång.

    DAG 6: ät så mycket biff och grönsaker du vill idag, ingen potatis. ät soppa också.

    DAG 7: brunt ris (råris). drick juice utan socker. ät grönsaker och så mycket soppa du vill förstås. ma kan blanda ris och grönsaker om man vill.

    efter dessa 7 dagar ska du ha gått ner mellan 4,5 .7,7 kg. har du gått ner 7,7 måste du vänta minst 2 dagar innan du gör dieten igen.

    man kan annars göra dieten hur ofta man vill, den rensar kroppen på toxiner ( gifter) som ger en bättre hälsa.

    vänta minst 24 timmar efter avslutat diet innan du dricker alkohol, det har att göra med ,med fettsamling i kroppen.

    lycka till alla

  • Svar på tråden sjukhus dieten!!!!
  • Kaxelina
    Kaxelina skrev 2009-04-21 21:31:48 följande:
    Detta verkar intressant. Har lite frågor bara. Kan man mixa med purjo OCH gul löken eller är det bara en sort som gäller. Det där med 2 burkar bönor eller frysta. Hur stora är dom burkarna då? Jag gör egen buljong så hur mkt "buljong" innehåller 2 tärningar?
    Ingen som har lust att svara på mina frågor?
    Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • oxe79

    Hur gör ni med mat för resten av familjen?
    Tror inte sambon skulle gilla att bli satt på diet ;)

  • Göteborgsbruden
    Kaxelina skrev 2009-04-22 16:57:53 följande:
    Ingen som har lust att svara på mina frågor?
    Det kan man nog, en del använder ju bara gullök lr purjo så då måste man ju kunna blanda
    oxe79 skrev 2009-04-22 17:08:15 följande:
    Hur gör ni med mat för resten av familjen?Tror inte sambon skulle gilla att bli satt på diet ;)
    Min sambo äter som vanligt.
    (¯`°?.¸♥ Mamma till Freja ♥¸.?°´¯)
  • Kaxelina

    Tackar. Hur ni andra som har barn då? Min mellesta högsta önskan är att vara smal när hon blir stor. Då är inte jag speciellt tjock men ca 10-12 kg övervikt. Har nog försökt men han inte fortsatt speciellt länge. Försöker heller inte banta när vi i familjen äter tillsammans. Hon är 5 år. Men jag vill heller inte ha min övervikt.

    Denna metod låter faktiskt lite spännande.


    Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Helene80
    Kaxelina skrev 2009-04-22 16:57:53 följande:
    Ingen som har lust att svara på mina frågor?
    2 buljongtärningar =1 liter "egen" buljong
  • gertie
    Jez skrev 2009-04-22 14:21:26 följande:
    Men vad underbart att du vet så mycket. Så mycket att du tar dig friheten att klanka ner på andra människors sätt i livet. Du kanske inte vet att de flesta fungerar olika när det gäller viktnedgång/uppgång? Så länge man inte svälter sig själv är det inte "vansinnigt" som du kallar det att rensa ur kroppen med hjälp av (notera) EN veckas diet av enbart, grönsaker/frukt. Äter du regelbundet under dagen och håller dig mätt går inte kroppen in i svältläge. Samt under denna vecka rekommenderas kött/mjölk för att du ska få i dig proteiner och kalcium. Jag själv har även lagt till fullkornsknäckebröd med äggvitor, till frukost och proteinshake vid hård träning, samt vitaminer. Alla här vet med största sannolikhet att kroppen behöver fett,proteiner osv osv så du behöver inte komma och leka lärare här:) Tack och klapp på kinden!
    Om alla vet vad kroppen behöver så kan man ju verkligen anta att alternativ två råder *s*.
  • Bianca715

    Började använda soppan redan för över 20 år sen, oj va gammal ja e !!!
    Man ingredienserna är inte desamma. I min är det:
    Vitkål
    Morötter
    Selleri
    Lök
    Krossade tomater
    Men det kanske finns olika.

Svar på tråden sjukhus dieten!!!!