• MalinEddie

    Här kan vi fortsätta diskutera Anna Wahlgrens tryckpress och hennes övriga metoder.

    Den gamla tråden stängdes ner så jag startar en ny då jag tycker diskussionen är viktig. Tyvärr kan jag inte länka till videoklippet som startade diskussionen men vi är många som minns det och inte tycker om vad vi såg.
    Imorgon kommer en artikel om detta på aftonbladet.se

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 05:25
    Artikel i Aftonbladet angående tryckpressen:
    www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5015762.ab

    Den kända barnläkaren och författaren Lars H Gustafsson tar tillsammans med två andra läkare avstånd från Anna Wahlgrens tryckpress:
    larsh.wordpress.com/2009/04/28/anna-wahlgrens-tryckpressmetod/

    Andra trådar startade i ämnet på fl:
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m43400793.html

    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m43507402.html

    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m43470306.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-02 10:17
    Lars H Gustafssons slutkommentar:
    larsh.wordpress.com/2009/05/02/anna-wahlgrens-tryckpress-slutkommentar/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-09 15:42
    Länk till Beyond Eternitys blogg:
    beyondeternity.blogg.se/index.html
    Mycket läsvärd tycker jag!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 09:19
    Artikel i Dagens Nyheter där Sveriges barnläkare varnar för Anna Wahlgrens metoder:
    www.alltombarn.se/bebis/sveriges-barnlakare-varnas-for-anna-wahlgrens-metoder-1.25745
    De har bett BO granska sajten. Äntligen!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:14
    Ny artikel i Aftonbladet:
    www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5246773.ab

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 22:27
    Inslag i Aktuellt:
    svtplay.se/v/1574816/aktuellt/het_debatt_om_barnuppfostran

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 22:35
    Eftersnack i Aktuellt studion med föräldrapsykolog Malin Alfven:
    svtplay.se/v/1574818/aktuellt/-foraldrar_far_ofta_daligt_samvete

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 20:35
    Expressen har skrivit en artikel i ämnet:
    www.expressen.se/Nyheter/1.1589837/lat-inte-charlataner-uppfostra-dina-barn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 22:31
    Barnläkare Lars H Gustafsson bloggar åter om ämnet:
    larsh.wordpress.com/2009/05/28/somna-sjalv-metoderna-mitt-i-fokus/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 11:05
    Artikel i Sydsvenskan:
    sydsvenskan.se/sverige/article435362/Lakarkritik-mot-nattning-pa-natet.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 11:07
    AW bemöter kritiken:
    www.newsmill.se/artikel/2009/06/02/barnlakarna-saknar-sunt-fornuft

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 19:08
    Artikel i dagens medicin:
    www.dagensmedicin.se/nyheter/2009/06/02/barnlakare-anmaler-hardfor/index.xml

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 17:55
    Debatt mellan Anna Wahlgren och Marie Köhler i Sveriges Radio P1:
    www.sr.se/webbradio/webbradio.asp&Id=1782898&BroadcastDate=&IsBlock=

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-06 10:14
    Artikel i Svenska Dagbladet:
    www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3018049.svd

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-08 17:03
    Chatten med Anna Wahlgren:
    www.familjeliv.se/Live_chat/chat.php

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-13 20:32
    Anna Wahlgrens sista intervju:
    www.nt.se/personligt/artikel.aspx

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-23 12:07
    Länk till nya tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m45781515.html

  • Svar på tråden Här kan vi fortsätta diskutera Anna Wahlgrens tryckpress och hennes övriga metoder.
  • Plutteli

    Fick samtal från polisen här där jag bor nu, samtalade länge med polisen som ringde. Hon tänker gå vidare med ärendet och förstod precis vad jag menar. rubriceringen skulle bli uppmuntran till vanvård av barn, och hon skrev in att målet vore att hennes böcker skulle sluta säljas och sidan stängas ner.
    Vi var båda överrens om att AW har bra råd med, men att många kan gå väldigt väldigt fel. (Hon hade f.ö läst Aws barnabok och gillat stora delar av den och blev rätt chockad när jag berättade om hennes hemsida...)

  • MalinEddie
    snusmumriken2 skrev 2009-04-28 20:22:20 följande:
    Det är stor skillnad på att ifrågasätta något o att mobba någon... Ett ifrågasättande är otroligt viktigt, hur ska annars saker o ting kunna utvecklas? Ska allt bara accepteras menar du? DET är farligt däremot...
    Jag håller med.
  • Lillfjompa
    Plutteli skrev 2009-04-28 20:22:45 följande:
    Fick samtal från polisen här där jag bor nu, samtalade länge med polisen som ringde. Hon tänker gå vidare med ärendet och förstod precis vad jag menar. rubriceringen skulle bli uppmuntran till vanvård av barn, och hon skrev in att målet vore att hennes böcker skulle sluta säljas och sidan stängas ner. Vi var båda överrens om att AW har bra råd med, men att många kan gå väldigt väldigt fel. (Hon hade f.ö läst Aws barnabok och gillat stora delar av den och blev rätt chockad när jag berättade om hennes hemsida...)
    Oh detta gör mig så glad!
  • Lady Morpheus
    realda skrev 2009-04-28 20:22:01 följande:
    Och vad har antal barn och antal män med metoderna att göra? Om man nu ska hålla sig på den "offentliga nivån"... Upplysningsvis så är psykofarmaka och antidepressiva droger.
    Antalet barn har väl ganska mycket med saken att göra eftersom AW har utvecklat sina metoder genom sina barn. Antalet män har inget alls med saken att göra.
  • NorasMamma
    Plutteli skrev 2009-04-28 20:22:45 följande:
    Fick samtal från polisen här där jag bor nu, samtalade länge med polisen som ringde. Hon tänker gå vidare med ärendet och förstod precis vad jag menar. rubriceringen skulle bli uppmuntran till vanvård av barn, och hon skrev in att målet vore att hennes böcker skulle sluta säljas och sidan stängas ner. Vi var båda överrens om att AW har bra råd med, men att många kan gå väldigt väldigt fel. (Hon hade f.ö läst Aws barnabok och gillat stora delar av den och blev rätt chockad när jag berättade om hennes hemsida...)
    GUD va skönt att höra. Hoppas verkligen detta går igenom nu.
  • Lady Morpheus
    Plutteli skrev 2009-04-28 20:22:45 följande:
    Fick samtal från polisen här där jag bor nu, samtalade länge med polisen som ringde. Hon tänker gå vidare med ärendet och förstod precis vad jag menar. rubriceringen skulle bli uppmuntran till vanvård av barn, och hon skrev in att målet vore att hennes böcker skulle sluta säljas och sidan stängas ner. Vi var båda överrens om att AW har bra råd med, men att många kan gå väldigt väldigt fel. (Hon hade f.ö läst Aws barnabok och gillat stora delar av den och blev rätt chockad när jag berättade om hennes hemsida...)
    Vad bra! Tänk att ingen reagerat innan....
  • snusmumriken2
    Plutteli skrev 2009-04-28 20:22:45 följande:
    Fick samtal från polisen här där jag bor nu, samtalade länge med polisen som ringde. Hon tänker gå vidare med ärendet och förstod precis vad jag menar. rubriceringen skulle bli uppmuntran till vanvård av barn, och hon skrev in att målet vore att hennes böcker skulle sluta säljas och sidan stängas ner. Vi var båda överrens om att AW har bra råd med, men att många kan gå väldigt väldigt fel. (Hon hade f.ö läst Aws barnabok och gillat stora delar av den och blev rätt chockad när jag berättade om hennes hemsida...)
    Blir väldigt lättad av att en myndighetsperson ser allvaret i detta!
  • Jazlene

    Lady Morpheus skrev 2009-04-28 20:22:22 följande:


    Ursäkta men kallar du mig för mobbare? Påstår du att jag utövar hetsjakt? Anser du att något jag skrivit kan ses som påhopp på personen AW?
    NEJ.
  • nuedetdax
    realda skrev 2009-04-28 20:22:01 följande:
    Och vad har antal barn och antal män med metoderna att göra? Om man nu ska hålla sig på den "offentliga nivån"... Upplysningsvis så är psykofarmaka och antidepressiva droger.
    Metoderna måste ju formas ur något och de formas ur hennes erfarenheter som 9 barnsmor trots att hon aldrig utövat metoderna på sina egna barn. Hon ville väl inte skada sina egna.
  • Plutteli
    NorasMamma skrev 2009-04-28 20:25:08 följande:
    GUD va skönt att höra. Hoppas verkligen detta går igenom nu.
    Det hoppas jag med! Men hon tog det hela väldigt seriöst och förstod precis vad jag menade med att det kan gå fel när man uttrycker sig som AW och hennes kurare gör...
Svar på tråden Här kan vi fortsätta diskutera Anna Wahlgrens tryckpress och hennes övriga metoder.