• KEL08
    Äldre 2 May 21:25
    7549 visningar
    14 svar
    14
    7549

    När kommer skatten som tidigast?

    Gör de nån skillnad om man deklarerade tidigt?
    Vet att jag fick min skatt i början på juni förra året.


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma & Pappa Älskar Dig Editღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden När kommer skatten som tidigast?
  • cliffi­s
    Äldre 2 May 21:46
    #1

    Runt midsommar om du deklarerar via sms, telefon eller e-leg.(om du anmält kontonummer till skatteverket). I höst om du deklarerar på papper.

  • Äldre 2 May 21:49
    #2

    en fråga, om man har deklarerat med e-leg men gjort ändringar då man ska få tillbaka för bensin till jobbet, får man fortfarande tillbaka då innan midsommar?


    Planering är a och o......
  • Äldre 2 May 21:51
    #3

    Jag hade min på kontot den 3 eller 4 juni förra året.det ska väl inte spela någon roll hur tidigt/sent man deklarera bara man gör det via sms,internet eller telefon senast den 5 maj.


    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Äldre 2 May 21:52
    #4
    littlemisstrouble skrev 2009-05-02 21:49:55 följande:
    en fråga, om man har deklarerat med e-leg men gjort ändringar då man ska få tillbaka för bensin till jobbet, får man fortfarande tillbaka då innan midsommar?
    Om inte jag har helt fel för mig{#lang_emotions_undecided} så får man tillbaka innan midsommar då oxå.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Äldre 2 May 21:53
    #5

    jag har fått 1:a och 2:a juni de senaste 3 åren.

  • KEL08
    Äldre 2 May 21:54
    #6

    Ja visst får man innan midsommar iaf. Det var nog runt 3-4 juni jag fick pengarna förra året med. Och hade gjort avdrag för bensin.


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma & Pappa Älskar Dig Editღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Äldre 2 May 21:55
    #7

    läste i tidningen för ett tag sen att de börjar betala pengarna den 8:e juni :)

  • Äldre 2 May 22:00
    #8
    Wilmis07 skrev 2009-05-02 21:52:38 följande:
    Om inte jag har helt fel för mig så får man tillbaka innan midsommar då oxå.
    man kan ju alltid hoppas, tack för svar
    Planering är a och o......
  • KEL08
    Äldre 2 May 22:02
    #9
    MsTeee skrev 2009-05-02 21:55:25 följande:
    läste i tidningen för ett tag sen att de börjar betala pengarna den 8:e juni :)
    Hoppas det!! =)
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma & Pappa Älskar Dig Editღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Äldre 3 May 00:16
    #10
    littlemisstrouble skrev 2009-05-02 21:49:55 följande:
    en fråga, om man har deklarerat med e-leg men gjort ändringar då man ska få tillbaka för bensin till jobbet, får man fortfarande tillbaka då innan midsommar?
    In du blir granskad och de inte hinner blir klar med den riskerar du att inte få före midsommar, men annars får du. Vi har fått före midsommar varje år, och sambon har blivit granskad ett av dessa.
  • Äldre 3 May 00:32
    #11

    Jag var in och läste på skatteverkets hemsida för någon vecka sedan. där stod det att de börjar betala ut v24.

  • linjes
    Äldre 3 May 08:02
    #12

    Maj juni som tidigast,har du eget företag lär du få i dec

  • Äldre 3 May 12:37
    #13
    valkyrian skrev 2009-05-03 00:16:38 följande:
    In du blir granskad och de inte hinner blir klar med den riskerar du att inte få före midsommar, men annars får du. Vi har fått före midsommar varje år, och sambon har blivit granskad ett av dessa.
    okej så om man inte blir granskad så får man pengarna innan midsommar även om man har lagt till bensinkostnader. kanonbra. får hoppas att det hinner komma då
    Planering är a och o......
  • alliks­a
    Äldre 3 May 16:14
    #14

    I början på juni om du använt nätet istället för att skicka in med vanlig post.
    Tror att det är samma sak om du deklarerar på telefon.

Svar på tråden När kommer skatten som tidigast?