• vickey

    vad tycker ni om namnet Lo?

    tycker det var ett charmigt namn :) vad säger ni?

  • Svar på tråden vad tycker ni om namnet Lo?
  • S vali s

    Jag tycker ingenting om namnet, har träffat ngr Lo men aldrig tänkt är namnet fint/fult
    Spelar det ngn roll vad andra tycker/tänker om ett namn
    Jag trodde man valde namn utefter något som känns bra för en själv som föräldrar, inte efter vad andra tycker o tänker....


    Den late får brått när det blir kväll
  • vickey

    klart att det är vad vi som föräldrar tycker o känns bra som är viktigt,inte vad andra tycker, men kan ju vara kul och veta vad andra tycker då detta lilla barn som kommer till världen ska leva med namnet hela sitt liv... förhoppningsvis. ;) .

    fler som vill tycka till om namnet ? :)

  • Myrtille

    Jag gillar det. Det är enkelt och följer en namntradition av Björn, Yrsa, Varg, Ylva...
    Generellt gillar jag djurnamn och önskar att vi hade fler.

  • Tecken

    Det är en figur i Fragglarna som heter det (Vembys tjej i ett avsnitt). Klingar väldigt socialdemokratiskt.

    Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det namnet - varken jättefult eller jättefint.

  • Maja Gräddnos
    Myrtille skrev 2009-05-22 10:35:50 följande:
    Jag gillar det. Det är enkelt och följer en namntradition av Björn, Yrsa, Varg, Ylva...Generellt gillar jag djurnamn och önskar att vi hade fler.
    Ja, djurnamnen är de finaste!

    Vår son heter Leo, men vi funderade länge på Lo.
    Dottern heter Ylva
  • vickey

    asså , fraglarna, det var länge sen :)
    tycker det är ett vackert namn.
    "Lille" Lo :)

  • hejhejmonika
    Cornellia skrev 2009-05-22 13:33:07 följande:
    Jag gillar det inte alls!
    Å andra sidan så kanske inte barnnamn är din grej öht ;) (tänker på din presentation...)
  • Cornellia
    hejhejmonika skrev 2009-05-22 14:06:09 följande:
    Å andra sidan så kanske inte barnnamn är din grej öht ;) (tänker på din presentation...)
    Barnnamn? Ungen ska väl förhoppningsvis bli vuxen nångång?
Svar på tråden vad tycker ni om namnet Lo?