• Anonym (ruset)

    Missbruka stilnoct...?

    Finns det fler än jag...?
    Jag tar gärna min tablett när barnen sover men jag går inte och lägger mig utan gillar den känsla som tabletten ger mig {#lang_emotions_undecided} Numer är den känslan inte så stark längre tryvärr och jag antar att det är för att jag blivit tolerant och beroende både fysiskt och psykiskt Har försökt ta två i stället men mår jäkligt illa bara så det gör jag inte mer... Skäms för mitt sätt, undrar om det finns fler....?
    Jag är en person där jag tror omgivningen i sista hand skulle ens ana att jag missbrukar lkm Jobbar dessutom i vården... Fan vad svårt detta blev....

  • Svar på tråden Missbruka stilnoct...?
  • DreamBitch

    Anonym (anonym) skrev 2009-07-07 16:08:45 följande:


    ' Är nog du som inte har nått att komma med. Tycker man bör kunna, de man uttalar sig om. Vilket du inte ger intrycket av. Men nu lägger jag inte mera energi, har annat för mig.
    Som sagt...det låter som en MYCKET bra idé för här gör du inte särskilt stor nytta.
  • Anonym (anonym)
    DreamBitch skrev 2009-07-07 16:12:05 följande:
    Anonym (anonym) skrev 2009-07-07 16:08:45 följande:
    Som sagt...det låter som en MYCKET bra idé för här gör du inte särskilt stor nytta.
    DreamBitch skrev 2009-07-07 16:12:05 följande:
    Anonym (anonym) skrev 2009-07-07 16:08:45 följande:
    Som sagt...det låter som en MYCKET bra idé för här gör du inte särskilt stor nytta.
    '
    Kan ju bara säga desamma!!!
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2009-07-07 16:09:08 följande:
    KAn ju även meddela att jag får imovane utskrivet tillsammans med detta.
    Dessa varningslampor som det har skrivits om måste blinka utav bara helvete när du ska hämta ut dina mediciner. ;D
  • Anonym (ruset)

    Oj vad det har skrivits här Intressant läsning... Jag verkar vara långt ifrån att "tycka om" Stilnoct, tyvärr på ett vis ändå är det skönt att man inte är ensam...

    Jag har tidigare inte fått så många utskrivna åt gången men sist fick jag 100 st... Men jag måste ändå berätta att jag inte tagit Stilnoct på 2 kvällar nu och även om det har varit svårt att somna/sova så tänker jag ändå göra ett försök att inte ta dem jämt
    Jag har ingen missbruksbakgrund men läkarna har ändå varit återhållsamma när de tidigare har skrivit ut dem (på psyk).

    Jag har 10 mg, måste fråga er som ordinerats 2 st om det varit 10 mg eller 5 mg...? Jag vill verkligen inte överdosera och fastna så som jag läst att många har gjort. Jag har ju ändå "hållt mig" till en på kvällen...

  • sofiegravidnr1

    Hej jag har haft csvårt att sova efter att min bror omkom i en helikopter crasch..Men jag hade ju även missbrukar bakrund så det var en kamp för mig att få de utskrivet det är inte så lätt som man tror längre.Möjligtvis för många årsen, så att man bara nu går till läkarn vid nytt recept.Jag fick gå igenom psyk och inte heller där var det lätt.Men det verksade som att jag var tvungen att vara med om en sådan hemsk sak för att få de att reagera.så jag håller med dig anonym.

  • virre85

    Anonym (ruset) skrev 2009-07-07 18:16:20 följande:


    Oj vad det har skrivits här Intressant läsning... Jag verkar vara långt ifrån att "tycka om" Stilnoct, tyvärr på ett vis ändå är det skönt att man inte är ensam... Jag har tidigare inte fått så många utskrivna åt gången men sist fick jag 100 st... Men jag måste ändå berätta att jag inte tagit Stilnoct på 2 kvällar nu och även om det har varit svårt att somna/sova så tänker jag ändå göra ett försök att inte ta dem jämt Jag har ingen missbruksbakgrund men läkarna har ändå varit återhållsamma när de tidigare har skrivit ut dem (på psyk).Jag har 10 mg, måste fråga er som ordinerats 2 st om det varit 10 mg eller 5 mg...? Jag vill verkligen inte överdosera och fastna så som jag läst att många har gjort. Jag har ju ändå "hållt mig" till en på kvällen...
    Hej, jag har ätit stilnoct av och till i några år. Jag har då tagit 2 st 10 mg innan jag skulle gå och lägga mig. Jag har inte haft problem med att sluta, jag slutade när vi planerade första barnet sen höll jag upp under spädbarnstiden. Började igen när jag skulle börja plugga för att jag inte kunde somna. Låg 2-3 timmar varje natt och var helt död på morgonen.. Efter 3 mån av stilnoct varvat med imovane så sa jag att ni vill jag försöka utan.. Sömnen gick direkt tillbaka till värdelös men jag ville ändå ge det en chans. Jag blev gravid efter någon månad så nu sover jag bra på kvällarna igen..'

    Vet att många kan ha problem med att sluta, försök trappa ner. ta varannan för att sedan ta var tredje dag.. Är det ruset du vill ha så är det ju svårare, men jag håller tummarna för sig att du klara sluta om du vill.
    Men jag tycker inte du ska skämmas.
  • Anonym (ruset)

    Nu sitter jag här och har tagit dem igen, "kunde inte" låta bli, har varit en jobbig dag så beroendet ligger nog mest psykiskt...

  • DreamBitch
    Chivasreal skrev 2009-07-20 07:30:04 följande:
    många som äter den tabletten men varför började ni?
    Pga sömnproblem?
Svar på tråden Missbruka stilnoct...?