• 060810

    Epilepsitråden 9

    Epilepsitrådens skyddsängel Vilmer vakar över våra barn. Saknar er ellie2. Tack för allt stöd.

    Välkommen till Familjelivs epilepsi tråd där vi diskuterar allt om epilepsi, misstänkt epilepsi, leva med epilepsi eller om du bara vill beklaga dig eller har frågor/är nyfiken om epilepsi. Ni är alla välkommna.
    Tonen i tråden är trygg och varm och om någon uttrycker sig klumpigt försök att "missförstå rätt".
    Nedan följer en kort beskrivning av några av oss som tjattrar här mest.

    Schnappi i magen: Mino född mars 2008. Medicinerar med Trileptal. Vi bor i Knislinge i Skåne.

    AnnaSC: Axel född april 2007. Medicinerar med Lamictal, Ergenyl och Iktorivil. Hörby, Skåne

    Mopsan: Lusken född juli 2004, Lamictal, Falköping Skaraborg

    Triplet lady: Joar född juni 2008. Medicinerar med kortison och Sabrilex. Bor utomlands.

    Myran 2008: Myran född Augusti 2008. Medicinerar med Fenemal, Sabrilex + genomgår Synachten behandling. Bor i Göteborg.

    Smuliz: Amanda född Maj 2008. Medicinerar med Absenor och Iktorivil. Går på USÖ Örebro.

    lillis23: Elliot född juli 2008. Medicinerar just nu med Absenor och Iktorivil. Bor i Värmland.

    Happy2: Född 80 och medicineras med tegritol och Keppra, bor i Södertäje.

    MrsEkka: Alvin född juli 2008. Mediciner just nu: Fenemal, Iktorivil och Tegretol. Bor i Dalarna.

    Per Se: dotter maj 2007. Ergenyl, Iktorivil, Lamotrigin, Trileptal. Simrishamn, Skåne

    Eldo: D född 2003. Trileptal, Iktorivil, Lamotrigin. Bor i Skåne.

    Eela: M född 2005, medicineras med Tegretol, bor i Värmland

    Tjiho!: Eddie född 2007. Mediciner just nu: Keppra, Lamotrigin, Nitrazepam, Inovelon, Betapred o Melatonin. Vi bor i Uppsala.

    Kryztina: Wilmer född 2005. Mediciner just nu: Ergenyl och Trileptal. Bor i Halmstad.

    Morrisey: Emil född 2008. Mediciner just nu: Sabrilex och Topimax. Bor i Malmö.

    Busfrömamman: Dotter född nov 2005. Mediciner just nu: Trileptal och Keppra. Bor i Skåne

    olle04: Son född april 2007 medicinerar just nu Topimax och Orfiril.

    Little fisch: Ida född 2004 medicinerar just nu Lamictal. Bor i Karlskoga.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-11 15:41
    Länk till vår sida med info och länkar bla.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46201548.html

    Länk till vår träff-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m45001916.html

  • Svar på tråden Epilepsitråden 9
  • Jontesfru

    ojdå vad du är modig Schnappi. Ha roligt för oss också!


    Mamma till Anton 12år och Axel 2 år
  • 060810

    hihi man måste våga för att vinna! :)
    synd att Bingon inte kan följa med för den får inte plats på bussarna i usa där de inte har plats för vagnar utan man måste fälla och ha mellan benen varje gång man ska åka buss.. :(

    vi åker ju typ 3 nov. nu.. :) ojojoj!
    ska ha kul för alla här inne! fasen vad jag längtar! jag drömde om en semester och så landar vi i Florida på Disney World!! inte klokt!!

  • Jontesfru

    får man vara nyfiken o fråga hur du kom över resan? du behöver inte svara.


    Mamma till Anton 12år och Axel 2 år
  • Smuliz
    060810 skrev 2009-10-16 19:40:50 följande:
    hihi man måste våga för att vinna! :)synd att Bingon inte kan följa med för den får inte plats på bussarna i usa där de inte har plats för vagnar utan man måste fälla och ha mellan benen varje gång man ska åka buss.. :(vi åker ju typ 3 nov. nu.. :) ojojoj!ska ha kul för alla här inne! fasen vad jag längtar! jag drömde om en semester och så landar vi i Florida på Disney World!! inte klokt!!
    '
    Åh va kul!! Det låter som ett drömställe att åka till med barn

    Men skulle aldrig våga åka SJÄLV haha du är modig du.

    Förresten är det inte stendyrt att åka dit?
  • 060810

    Haha!! Fråga på!!
    10700 för resa + boende för mig och barnen!!
    Sen tillkommer 3000 kr i inträde för 7 dagar i Disney World.
    Sen är det ju mat + nöjen som tillkommer, men hoppas klara mig på max 10 000 kr i 11 dagar.

    Fasen resan är bokad nu och vi åker den 3:e november och kommer hem den 14:e!
    Jag är nog inte klok någonstans men fasen vad det ska bli roligt!! :)
    Åh jag är så upp i varv att jag inte ens kan tänka på att sova trots att jag ska upp imorgon bitti! :p

    Skit i att dagis har sett ett anfall idag, det orkar jag inte tänka på en kväll som denna! De såg något som de tror är anfall i a f. Vilket jag med tror med tanke på deras beskrivning (inget gm).

  • Jontesfru

    låter bra. (resan alltså) vad kul ni kommer få det. Redigt avis fast på ett positivt sett ,ni behöver verkligen det. bara ha det gott tillsammans.


    Mamma till Anton 12år och Axel 2 år
  • 060810

    tack! förstår att man blir avis.
    åh jag kan inte slappna av och sova.. :p
    måste hitta en syskonvagn som funkar i usa som båda barnen kan sitta i och som inte Mino slår sig halvt fördärvad på... *vart hittar jag en sån tro :o*

  • anne h

    Schnappi-
    va kul! önskar vi också kunde..


    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h

    nu har vi fått tid för magnetröntgen, redan om 2 veckor.

    Vad går den ut på?
    Vad ser de på den?
    Hur lång tid tar den?
    När får man svaret på den?


    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • lillis23

    Hej allihopa!
    Kul med så mycket positivt!Grattis till alla som fått positiva provsvar från EEG, Schnappi till underbar resa!!! och alla andra.

    Har själv en ganska jättestor nyhet!!!Idag ringde Länsförsäkringar ang Gravidförsäkringen, som av händelse ska tas upp i Plus nu på torsdag...he he.. och nu helt plötsligt har de kontaktat en annan läkare som håller med oss och vi får rätt till ersättning!!!Jag är så glad och lite stolt att jag orkat kämpa, vilken underbar nyhet eller hur!!!Upprättelse, ekonomisk hjälp och fått knäppa dom på näsan:)

    Kommer få rätt till olika saker, är inte helt klar än över vad, men ersättning i samband med sjukhusvård, som var 7v vid födseln och Elliots skada ska utredas anv inviliditetsgrad, där 100% motsvarar 400 000kr, så vi hoppas på en del därifrån:) Vilken underbar avslutning på veckan och jag hoppas att många kollar på torsdag och att fler nu orkar kämpa! Det kan löna sig!!!Så glad för E skull, kan betyda mkt för honom i framtiden och ha en sparad slant. Känns helt otroligt!!!

    kram på er alla

Svar på tråden Epilepsitråden 9