• Anonym (Hjälp)

    Hjälp mig hitta en vän.

    Har ett stort problem och det är att jag vet inte hur man hittar nya vänner. Eller jag vet hur man hittar dom men inte hur man behåller intresset från deras sida. Så alltså vill jag ha eran hjälp, vad skriver ni till era nya vänner? Kan någon hjälpa mig att hitta vilka fel jag gör?

    Många tack från en desperat vänlös människa.

  • Svar på tråden Hjälp mig hitta en vän.
  • Anonym (Hjälp)

    Fru Höstlöv skrev 2009-08-11 22:02:10 följande:


    Det låter toppenbra, för jag kan inte baka bullar för fem öre. Dom blir torra och tråkiga innan dom hinner svalna och varje gång jag frågar nån om baktips så säger dom olika, för mycket mjölk, för länge jästa mm, så nu har jag gett upp!!!!
    Jag har faktiskt bara baka riktiga bullar en gång i mitt liv men då blev dom bra så jag hoppas på samma tur nästa gång.

    Du verkar vara en sådan där härlig person som man gärna skulle bli vän med.
  • Anonym (Hjälp)

    Fru Höstlöv skrev 2009-08-11 22:02:45 följande:


    Men säg till då ett tag innan ni flyttar hit så jag hinner städa och köpa saft.
    Ja det göra jag. Ska bara få mannen med på ideén.
  • Anonym (Hjälp)
    SexyBitch skrev 2009-08-11 22:05:13 följande:
    Ja här finns en Skåne tös som också har plats för fler vänner i mitt liv. Har en riktigt nära vän och en som jag pratar ofta med i telefon men känner att tid finns definitivt för fler
    För långt bort från mig tyärr.

    Vem är du då och vad har du för intressen?
  • StarkMamma

    Anonym (Hjälp) skrev 2009-08-11 22:06:28 följande:


    För långt bort från mig tyärr.Vem är du då och vad har du för intressen?
    Heter Linda och är snart 37 och ensamstående till 5 barn varav 4 bor hemma ännu.
    Gillar att vara ute så ofta och länga jag kan vilket resulterat i att min minsting är brun som en halvneger bokstavligt talat! Gillar även musik, att läsa (när det finns tid), handarbete, (tråkigt?) och att prata! Ja det var väl det mesta om ig.
  • Anonym (Hjälp)
    SexyBitch skrev 2009-08-11 22:09:06 följande:
    Anonym (Hjälp) skrev 2009-08-11 22:06:28 följande:
    Heter Linda och är snart 37 och ensamstående till 5 barn varav 4 bor hemma ännu.Gillar att vara ute så ofta och länga jag kan vilket resulterat i att min minsting är brun som en halvneger bokstavligt talat! Gillar även musik, att läsa (när det finns tid), handarbete, (tråkigt?) och att prata! Ja det var väl det mesta om ig.
    Vad gör du för handarbete? Hade planer på att brodera födelsetavlor till barnen men som sagt det mest kommer bara till planeringsstadiet.
  • StarkMamma

    Anonym (Hjälp) skrev 2009-08-11 22:10:50 följande:


    Vad gör du för handarbete? Hade planer på att brodera födelsetavlor till barnen men som sagt det mest kommer bara till planeringsstadiet.
    Jag stickar och virkar. det blir tröjor och filtar och halsdukar ja det mesta. Kan inte så mycket som jag vill då jag har whiplash men försöker så ofta jag kan att ta lite tid till det.
  • Anonym (Hjälp)
    SexyBitch skrev 2009-08-11 22:12:20 följande:
    Anonym (Hjälp) skrev 2009-08-11 22:10:50 följande:
    Jag stickar och virkar. det blir tröjor och filtar och halsdukar ja det mesta. Kan inte så mycket som jag vill då jag har whiplash men försöker så ofta jag kan att ta lite tid till det.
    Jag är grymt imponerad över alla som kan sticka tröjor och sådant.Själv kan jag med mycker möda och stort besvär ev. få ihop en halsduk.

    Tråkigt med skadan. Vad gör du annars om dagarna?
  • StarkMamma

    Anonym (Hjälp) skrev 2009-08-11 22:19:29 följande:


    Jag är grymt imponerad över alla som kan sticka tröjor och sådant.Själv kan jag med mycker möda och stort besvär ev. få ihop en halsduk.Tråkigt med skadan. Vad gör du annars om dagarna?
    Jag är "hemma mamma". Min son är "speciell" så jag kan inte jobba. Kolla mina starka bilder så förstår du. Man kan titta på dom inget äckligt.
  • Anonym (vill ha vän)

    såg precis att skåne var för långt borta jättetrist eftersom jag bor i skåne...

    Ang. pyssel så blir det mkt med foto, typ scrapbooking eller foto som man kan hänga på väggen. Annars mkt inför jul/nyår/påsk/födelsedagar osv...

  • StarkMamma

    Anonym (vill ha vän) skrev 2009-08-11 22:22:38 följande:


    såg precis att skåne var för långt borta jättetrist eftersom jag bor i skåne...Ang. pyssel så blir det mkt med foto, typ scrapbooking eller foto som man kan hänga på väggen. Annars mkt inför jul/nyår/påsk/födelsedagar osv...
    Men jag bor ju i Skåne.
Svar på tråden Hjälp mig hitta en vän.