• minnapinna

    Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3

    Här kommer vår fabulösa fortsättningstråd!

    "Mammor i Luleå brukar ju vara himla bra på att hålla liv i trådarna, gå på mammafikor och ha det allmänt trevligt. Så alla som väntar smått under årets kallaste månader kan känna sig välkomna, alla andra också som känner för det! ;)

    BF-tråden där alla kan skriva in sitt BF och ändra hej vilt efter tycke och smak är:

    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m44256253.html

    Presentationstråden där alla kan skriva om sig själv så vi kan hålla koll på varandra är:

    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m44617269.html

    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44717208.html

    Mycket nöje! =)"

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-10 19:52
    krao BF 3/8 (första barnet) - Ivar född 21/8
    Jennybenny BF 26/8 (andra barnet) - Troy född 19/8
    Emmiss BF 4/9 (första barnet) - Nelly född 15/9
    Bowlingbruden (Mari) BF 4/9 (första barnet) - Matteus anlände 10/08
    Mikkaan (Mikaela) BF 8/9 (första barnet) - Nova kom den 6/9
    nathen BF 20/9 (första barnet)
    Pärla77 BF 1/10 (första barnet)
    Betzo (Bettan) BF 9/10 (tredje barnet)
    sok (Maria) BF 9/10 (andra barnet)
    wozah (Åsa) BF 11/10 (första barnet)
    londonfredrika (Fredrika) BF 16/10 (andra barnet)
    Diadem BF 17/10 (andra barnet)
    mymemlan(Emily)BF 23/10 (första barnet)
    Lulefilur (Magdalena) BF 23/10 (första barnet)
    Sinne BF 24/10 (första barnet)
    minnapinna (Minna) BF 5/11 (andra barnet)
    Elskliiing (Lina) BF 8/11 (andra barnet)
    MrsDif (Camilla) BF 11/11 (första barnet)
    IssaBL (Isabelle) BF 15/11 (första barnet)
    MK84 (Malin) BF 2/12 (andra barnet) - en till pojk tror dom =)
    mijamarijan (Maria) BF 3/12 (första barnet)
    fiasan (Sofia) BF 4/12 (fjärde barnet)
    Merde(Maria) BF 10/12 (första barnet)
    Perdy(Pernilla) BF 11/12 (första barnet)
    Bonnevier (Linda) BF 16/12 (första barnet)
    Joslai (Josefin) BF 20/12 (första barnet)
    mariamoln (Maria) BF 27/12 (första barnet)

    BF listan 2010:

    Holana (Anna) BF 3/1 (andra barnet) Väntar en liten tjej! Amanda:)
    Snart mamma igen BF 25/1 (tredje barnet)

  • Svar på tråden Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3
  • mariamoln

    Sinne: Jag frågade bm det, "vadå vem ska man ta med på förlossningen?!" Hon menade på att det finns de som tar med familjen, haha, så jävla amerikanskt. Skulle ALDRIG ta med mitt barn eller mina föräldrar eller syskon.. Eller nu ljög jag, hade jag inte haft Micke så vet man ju aldrig men inte vill jag ju ta 10 pers i rummet när jag ska föda ett barn.

  • Sinne

    maria: Jag läste inte vad du skrev ordentligt tror jag, men nu är jag med :) Hahaha, nä ofta man vill ha farmor och mormor ståendes där när man ska föda? Nej fy fan! Jag säger då det, hade inte min karl varit med hade jag inte velat ha med någon annan än mamma. Ingen av mina nära vänner har barn än och inte hade jag velat ha med nån som inte fått barn :P Men om man inte har någon karl, får man inte ta med någon annan då heller eller? Inte för att det nu rör mig men jag vill ändå veta :)

  • wozah
    Sinne skrev 2009-09-07 15:50:31 följande:
    Åsa: Och vi har inte ens fått ihop spjälsängen än. Vi hade tänkt vänta tills vi tapetserat för vi måste möblera om lite för att det ska funka, men det blir ju aldrig gjort som allt annat. Måste ringa mamma & pappa och fråga när vi ska göra det, jag blir tokig på att det aldrig händer något. Jag får typ ångest när jag vet att vi har massor att göra och det bara är 6 veckor kvar! Imorgon ska jag börja tvätta bebiskläder i alla fall. Idag måste jag tvätta våra kläder och det ryms ju inte hur mkt som helst på torkställningen. Stress, stress, stress. Dessutom har dom ringt två gånger från jobbet och först frågat om jag kan jobba idag, sen om imorgon. Så fort jag somnat till en stund har telefonfan ringt och väckt mig. Vilket roligt svar du fick av mig nu haha :) Men shit pommes, jag lär väl bryta ihop innan spjälskyddet är på plats då? :) Jaaa, hur mkt blöjor behöver man? Vi måste köpa klart dom sista grejerna så det är fixat, och jag hade glömt blöjorna! Tur du drog upp det :)
    Jag förstår din stress! Jag vill också göra en massa mer innan bebis kommer, men jag tror Daniel bryter ihop snart. Haha! Ska du jobba då?

    Det blev fint med spjälskyddet, ska fota och lägga upp på bloggen. Jag ska köpa mer blöjor i veckan, jag har bara köpt lite större blöjor för jag glömde mina kuponger hemma Hehe..
  • minnapinna

    GRATTIS Mikkan! Vad spännande att få höra om allt sen!

    Men alltså tjejer, VAD har ni för spjälskydd som inte går att få dit?!!?

  • Emmiss

    grattis mikkaan vad kul !! :) :)

    jag blir inte alls mer deprimerad , nej då. först bowlingbruden som skulle ha SAMMA datum, och sen jenny som får en vecka tidigare, också Mikkaan, jaja. någon ska ju behöva gå över och bli igångsatt,
    nog visste jag att man kunde bli deprimerad efter förlossningen,men jag är det nu, allvarligt talat, timmarna sniglar sig fram och jag vill inget annat än att dö känns det som, må hända jag är fjantig och att detta är "glamour " problem, och att detta är enbart gnäll, men jag behöver få ur mig det.. blää.

  • snart mamma igen

    ang blöjor med sig på bb så är de ju lite på hur länge man blir kvar.. de går rätt många blöjor/dag iaf.. dem bajsar första äckelbajset.. osv.. så ett litet paket blöjor borde man nog ta med sig.. Även om man kanske räknar med att fara hem fort,annars får väl mannen springa iväg o köpa,sett att dem har i kiosken på sjukhuset åxå..

    Grattis Mikkan till bebis Roligt när de börjar ploppa ut Hoppas allt är fint.

  • minnapinna

    Emmis,
    har ni gjort en gipsmage? Annars kan ni ju roa er med det :)

  • wozah

    Jag mailade angående högskoleprovet. Jag frågade om man kan få tillbaka pengarna om det skulle vara så att man är inlag på BB eller att man inte kan komma pga. nyfött barn.

    JAG FICK TILLBAK:

    "Hej!
    Om du kan visa upp ett läkarintyg på att du på provdagen varit inlagd på sjukhus, kan avgiften betalas tillbaka till dig.

    Men jag förstår inte riktigt din planering??.fungerar det att skriva provet höggravid alternativt med ett nyfött barn därhemma?"

    Är det bara jag som uppfattar det här som att hon frågar "är du dum i huvudet?". Hahaha!! Jag har inte planerat någonting, därför vågar jag ju inte betala anmälningsavgiften ännu. DAAAH!

Svar på tråden Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3