• minnapinna

    Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3

    Här kommer vår fabulösa fortsättningstråd!

    "Mammor i Luleå brukar ju vara himla bra på att hålla liv i trådarna, gå på mammafikor och ha det allmänt trevligt. Så alla som väntar smått under årets kallaste månader kan känna sig välkomna, alla andra också som känner för det! ;)

    BF-tråden där alla kan skriva in sitt BF och ändra hej vilt efter tycke och smak är:

    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m44256253.html

    Presentationstråden där alla kan skriva om sig själv så vi kan hålla koll på varandra är:

    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m44617269.html

    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44717208.html

    Mycket nöje! =)"

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-10 19:52
    krao BF 3/8 (första barnet) - Ivar född 21/8
    Jennybenny BF 26/8 (andra barnet) - Troy född 19/8
    Emmiss BF 4/9 (första barnet) - Nelly född 15/9
    Bowlingbruden (Mari) BF 4/9 (första barnet) - Matteus anlände 10/08
    Mikkaan (Mikaela) BF 8/9 (första barnet) - Nova kom den 6/9
    nathen BF 20/9 (första barnet)
    Pärla77 BF 1/10 (första barnet)
    Betzo (Bettan) BF 9/10 (tredje barnet)
    sok (Maria) BF 9/10 (andra barnet)
    wozah (Åsa) BF 11/10 (första barnet)
    londonfredrika (Fredrika) BF 16/10 (andra barnet)
    Diadem BF 17/10 (andra barnet)
    mymemlan(Emily)BF 23/10 (första barnet)
    Lulefilur (Magdalena) BF 23/10 (första barnet)
    Sinne BF 24/10 (första barnet)
    minnapinna (Minna) BF 5/11 (andra barnet)
    Elskliiing (Lina) BF 8/11 (andra barnet)
    MrsDif (Camilla) BF 11/11 (första barnet)
    IssaBL (Isabelle) BF 15/11 (första barnet)
    MK84 (Malin) BF 2/12 (andra barnet) - en till pojk tror dom =)
    mijamarijan (Maria) BF 3/12 (första barnet)
    fiasan (Sofia) BF 4/12 (fjärde barnet)
    Merde(Maria) BF 10/12 (första barnet)
    Perdy(Pernilla) BF 11/12 (första barnet)
    Bonnevier (Linda) BF 16/12 (första barnet)
    Joslai (Josefin) BF 20/12 (första barnet)
    mariamoln (Maria) BF 27/12 (första barnet)

    BF listan 2010:

    Holana (Anna) BF 3/1 (andra barnet) Väntar en liten tjej! Amanda:)
    Snart mamma igen BF 25/1 (tredje barnet)

  • Svar på tråden Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3
  • Sinne

    Mymemlan: Okeej :) När passar bäst för dig? Jag ska och äta lunch imorgon, troligen i stan? Men jag kan i stort sett hela dagen, jag bor ju typ i stan.

  • wozah
    Sinne skrev 2009-09-08 21:03:46 följande:
    Åsa: Men usch då :/ Jag får halsbränna så fort jag bär något tungt. Så jag har slutat med det :P Du får säga till herr Karlsson att han får städa de sista veckorna :)Filippa: Men skumt!? Det kanske var seriemördare utklädda till viasatsnubbar, hahaha :) Nej jag skojar bara, förlåt.Emma: Fy sjutton! Jag håller alla tummar och tår för att bebisen ska komma ut av egen vilja snart!
    Han har slutat röka i söndags, jag tycker nog synd om han. Hahaha! Herr Karlsson hälsar att det hinner inte bli SÅ smutsigt på en månad.. Då tänker jag, vad menar han? Vi har en hund som är och bökar i jorden hela dagarna..
  • mariamoln

    Fan alltså, skulle duscha idag och såg att mina bröstvårtor har flagnat lite (torra..?) och då skulle jag pilla bort det och DÅ kom det vätska ur dem. Antar att det är råmjölk, men är inte det lite väl tidigt? Är ju bara i v.25! Vätskan var jätteljus, som utspätt var. Fan vad äckligt..

  • MK84
    mariamoln skrev 2009-09-09 07:24:29 följande:
    Fan alltså, skulle duscha idag och såg att mina bröstvårtor har flagnat lite (torra..?) och då skulle jag pilla bort det och DÅ kom det vätska ur dem. Antar att det är råmjölk, men är inte det lite väl tidigt? Är ju bara i v.25! Vätskan var jätteljus, som utspätt var. Fan vad äckligt..
    Finns dom som börjar läcka mjölk redan i v.12! ;)

    Det ska börjas i tid! ;)
  • mariamoln

    Alltså det var ju inte mycket som kom, utan mer som att man skulle spräcka en välfylld finne. Hahaha, fy fan vad äckligt!

  • minnapinna

    Maria,
    min kompis kunde trycka ut så att det blev en stråle skittidigt :)

  • snart mamma igen

    ja de kan läcka tidigt..hellt normalt att de kommer..

  • MK84

    Jag fattar inte varför jag jämt sitter här å läser samtidigt som jag äter frukost. Haha. Alltid är det nått, nån slempropp här eller varböld där. Haha.. Var som förr då jag jämt fick för mig att se tv då jag åt å då var de tju jämt nå program där dom opererade folk. Haha..

    Snacka om att tappa matlusten direkt. hahaa... ;)

  • minnapinna

    MK,
    haha :)

    Men alltså! Kolla denna länk. www.familjeliv.se/Forum-3-24/m47088329-8.html

    Jag fattar inte hur man som FÖRÄLDER har missat detta?! Dottern är alltså över 2 år och de har upptäckt NU att hon inte har någon slidöppning. TS skyller på läkarna och BVC, men som FÖRÄLDER - hur kan man missa detta när man byter blöja minst 5 gånger om dagen på ungen?! Jag vet inte huuuur många gånger det har kommit in bajs i N's snippa när hon var liten och hade blöja, så att man verkligen var tvungen att torka där NOGA. I don't get it...

  • diadem

    Mymemlan- Vilken tur att krabaten stannade kvar! Jag vet inte varför men jag fick för mig att du var typ i v.36-37 och då är det ju inte lika "farligt" Men vad skönt att ni åkte in och att ni fick bra hjälp:)

    En gammal jobbarkompis till mig fick blödningar och onda sammandragningar i v.14!!! Hon fick order om att typ inte göra nånting för att bebisen skulle stanna kvar. Hon fick sluta jobba, inte städa, inte stressa inte ens bära EN matkasse, vila middag varje dag osv. Jag har för mig att det var runt v.30 hon födde dottern.

    Emmiss- Tyvärr är det senaste jag hört också att man kan få gå över 21 dagar. Om det inte tillkommer några komplikationer kan det bli så för vissa stackare. En bekant till mig fick tid för igångsättning på 20e dagen, i sunderbyn förra året, men då gick vattnet och förlossningen kom igång själv på 19e dagen!

    Är det nån som handlat nått på babyland.se eller känner nån som gjort det? Tänkte om det funkar bra och så. Ska nog köpa en grej därifrån idag.

Svar på tråden Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3