• minnapinna

    Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3

    Här kommer vår fabulösa fortsättningstråd!

    "Mammor i Luleå brukar ju vara himla bra på att hålla liv i trådarna, gå på mammafikor och ha det allmänt trevligt. Så alla som väntar smått under årets kallaste månader kan känna sig välkomna, alla andra också som känner för det! ;)

    BF-tråden där alla kan skriva in sitt BF och ändra hej vilt efter tycke och smak är:

    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m44256253.html

    Presentationstråden där alla kan skriva om sig själv så vi kan hålla koll på varandra är:

    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m44617269.html

    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44717208.html

    Mycket nöje! =)"

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-10 19:52
    krao BF 3/8 (första barnet) - Ivar född 21/8
    Jennybenny BF 26/8 (andra barnet) - Troy född 19/8
    Emmiss BF 4/9 (första barnet) - Nelly född 15/9
    Bowlingbruden (Mari) BF 4/9 (första barnet) - Matteus anlände 10/08
    Mikkaan (Mikaela) BF 8/9 (första barnet) - Nova kom den 6/9
    nathen BF 20/9 (första barnet)
    Pärla77 BF 1/10 (första barnet)
    Betzo (Bettan) BF 9/10 (tredje barnet)
    sok (Maria) BF 9/10 (andra barnet)
    wozah (Åsa) BF 11/10 (första barnet)
    londonfredrika (Fredrika) BF 16/10 (andra barnet)
    Diadem BF 17/10 (andra barnet)
    mymemlan(Emily)BF 23/10 (första barnet)
    Lulefilur (Magdalena) BF 23/10 (första barnet)
    Sinne BF 24/10 (första barnet)
    minnapinna (Minna) BF 5/11 (andra barnet)
    Elskliiing (Lina) BF 8/11 (andra barnet)
    MrsDif (Camilla) BF 11/11 (första barnet)
    IssaBL (Isabelle) BF 15/11 (första barnet)
    MK84 (Malin) BF 2/12 (andra barnet) - en till pojk tror dom =)
    mijamarijan (Maria) BF 3/12 (första barnet)
    fiasan (Sofia) BF 4/12 (fjärde barnet)
    Merde(Maria) BF 10/12 (första barnet)
    Perdy(Pernilla) BF 11/12 (första barnet)
    Bonnevier (Linda) BF 16/12 (första barnet)
    Joslai (Josefin) BF 20/12 (första barnet)
    mariamoln (Maria) BF 27/12 (första barnet)

    BF listan 2010:

    Holana (Anna) BF 3/1 (andra barnet) Väntar en liten tjej! Amanda:)
    Snart mamma igen BF 25/1 (tredje barnet)

  • Svar på tråden Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3
  • Emmiss

    Minna, det är vidrigt att det ens får hända, det är sånt där jag sitter och läser mest hela tiden, urk. det säger ju sig självt att saker kan hända om man går över alldeles för länge, det är ju en ansträngning för både mamma och barn, nej jag tror inte längre jag kommer behöva låtsas grina imorgon hos bm, utan jag kommer sitta och ha krokodoltårar och inte kunna prata för ja lipar som en bebis, vi ska till Elisabet imorgon som även jobbar på förlossningen. Hoppas hon är förstående..

  • krao

    Hej!

    Jag hittade denna tråd och kikar in. Nu har visserligen min pojk redan dykt upp, men jag lystrar till ordet "höst" i rubriken ;) Såg även i BF-listan att det är ett par styckna som också fått sina små och för er andra är det ju snart snart snart dags så jag kanske inte är helt malplacerad.

    Apropå att gå över tiden: Min son Ivar föddes i Sunderbyn den 21 augusti, 18 dagar efter beräknat datum. Det var en pärs att vänta, mycket eftersom man ju mentalt varit "beredd" på att ungen skulle kunna komma redan två veckor innan BF - men tji fick man.

    Jag blev förvånad över att de på SuS sköt upp en igångsättning så länge. På min BM hade det nämligen låtit som att jag skulle få tid för bedömning på 42+0 och att det sedan skulle bli igångsättning en eller två dagar senare. När man sedan kom på bedömningen och fick höra att de iallafall skulle vänta FEM dagar till om allt såg bra ut så gick ju luften ur en. Fem dagar i sammanhanget må ju låta som kort tid men varje minut på övertid känns ju sjuuukt lång, så jag lider verkligen med dig Emmiss. Håller tummarna att ditt kiddo bestämmer sig för att dyka upp snart!

  • MK84
    minnapinna skrev 2009-09-09 12:07:52 följande:
    Emmiss, okej. Det var min kompis L som gick i föräldragrupp med ett par från Iran (tror jag det var). Paret väntade sitt första barn, en dotter. När L's son föddes så mötte de det här paret på Sus och L gick fram och de började prata. L hade ju med sin son, men undrade var deras dotter var (hon skulle födas före deras son). Paret svarade att dottern dog i magen och att det var för att de lät mamman gå över 21 dagar. Man hade undersökt barnet och det var helt friskt och de konstaterade att det bara dog för att hon hade fått gå över så länge. Helt sjukt att, efter denna händelse, man fortfarande får gå över 21 dagar.
    Ja, det har väl hänt "flera" gånger att det slutat illa just pga att man gått över för länge. Konstigt att dom inte ändrar.
  • sok

    krao
    välkommen hit till tråden
    och grattis till Ivar! coolt namn.

    - var det några som var och fikade igår?
    vilka?

    fy detta är en hemsk dag. trött men kan inte somna. försökt sova nu, men det går inte. suxx. ska hämta S kl 15 på dagis.
    senare ska vi till brorsan som fyller år men B tog bilen, och jag som har bakat en prinsesstårta till brorsan....
    kul ta bussen höggravid, med en 3 åring och dessutom en tårta!!! (B jobbar kväll alltså)
    jag skulle ju få ha bilen.
    buhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.

    förlåt jag vet att det är värre att gå över tiden tex.
    mina problem är små problem, men de växer sig större då man dessutom är trött...

    snart mamma igen,
    skönt allt verkade bra hos bm. vilken bm har du?
    jag har elisabeth. hon är bra. jag ska dit imorgon.

  • mariamoln

    Hahaha sitter och har en Marratech-redovisning i skolan nu :)

  • Sinne
    sok skrev 2009-09-09 10:54:08 följande:
    har varit vaken sen 4.30 *trött* kunde inte somna om efter det. och varje gång jag höll på somna om så snarkade B. drack hallobladsthe, har börjat dricka det nu en gång om dagen. och jag tror faktiskt det moler mer i magen efter att jag druckit det...trött blir man iaf. av allt. och så är jag så rädd inför förlossningen. (vissa dagar... idag är en sån dag)ser att ni pratar att gå över tiden....jag vill INTE gå över mer än en vecka. men vad ska man göra? sus verkar stenhårda, så länge bebisen verkar må bra...
    Jag har sovit så jävla dåligt i natt att jag aldrig sovit sämre. Dock inte pga en snarkande karl utan toalettbesök, kunde verkligen inte somna om imorse kring 6.. Blörk! Jag är också rädd inför förlossningen. Jag kan inte tänka på det för jag får panik och undrar vad fan jag gett mig in på. Fast vissa dagar är jag kolugn :) Jag måste nog skaffa hem den där förlossningsfilmen från fub och se på varje kväll så jag blir lugn haha :)
  • sok
    mariamoln skrev 2009-09-09 14:16:53 följande:
    Hahaha sitter och har en Marratech-redovisning i skolan nu :)
    B försökte kolla imorse på nån föreläsning med Marratech, men det var ju helt värdelöst, eller så har vi värdelös uppkoppling iofs.
    ja han lärde sig inte mkt iaf.
  • mariamoln

    Sok: Jag skulle kunna sitta på toa och skita utan att nån skulle märka det..

Svar på tråden Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3