• minnapinna

    Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3

    Här kommer vår fabulösa fortsättningstråd!

    "Mammor i Luleå brukar ju vara himla bra på att hålla liv i trådarna, gå på mammafikor och ha det allmänt trevligt. Så alla som väntar smått under årets kallaste månader kan känna sig välkomna, alla andra också som känner för det! ;)

    BF-tråden där alla kan skriva in sitt BF och ändra hej vilt efter tycke och smak är:

    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m44256253.html

    Presentationstråden där alla kan skriva om sig själv så vi kan hålla koll på varandra är:

    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m44617269.html

    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44717208.html

    Mycket nöje! =)"

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-10 19:52
    krao BF 3/8 (första barnet) - Ivar född 21/8
    Jennybenny BF 26/8 (andra barnet) - Troy född 19/8
    Emmiss BF 4/9 (första barnet) - Nelly född 15/9
    Bowlingbruden (Mari) BF 4/9 (första barnet) - Matteus anlände 10/08
    Mikkaan (Mikaela) BF 8/9 (första barnet) - Nova kom den 6/9
    nathen BF 20/9 (första barnet)
    Pärla77 BF 1/10 (första barnet)
    Betzo (Bettan) BF 9/10 (tredje barnet)
    sok (Maria) BF 9/10 (andra barnet)
    wozah (Åsa) BF 11/10 (första barnet)
    londonfredrika (Fredrika) BF 16/10 (andra barnet)
    Diadem BF 17/10 (andra barnet)
    mymemlan(Emily)BF 23/10 (första barnet)
    Lulefilur (Magdalena) BF 23/10 (första barnet)
    Sinne BF 24/10 (första barnet)
    minnapinna (Minna) BF 5/11 (andra barnet)
    Elskliiing (Lina) BF 8/11 (andra barnet)
    MrsDif (Camilla) BF 11/11 (första barnet)
    IssaBL (Isabelle) BF 15/11 (första barnet)
    MK84 (Malin) BF 2/12 (andra barnet) - en till pojk tror dom =)
    mijamarijan (Maria) BF 3/12 (första barnet)
    fiasan (Sofia) BF 4/12 (fjärde barnet)
    Merde(Maria) BF 10/12 (första barnet)
    Perdy(Pernilla) BF 11/12 (första barnet)
    Bonnevier (Linda) BF 16/12 (första barnet)
    Joslai (Josefin) BF 20/12 (första barnet)
    mariamoln (Maria) BF 27/12 (första barnet)

    BF listan 2010:

    Holana (Anna) BF 3/1 (andra barnet) Väntar en liten tjej! Amanda:)
    Snart mamma igen BF 25/1 (tredje barnet)

  • Svar på tråden Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3
  • IssaBL
    wozah skrev 2009-09-09 20:13:47 följande:
    Påtal om sjuklingar.. ALLA eller MÅNGA jag känner är i princip sjuka! Daniel tycker att jag ska fara till mamma och pappa och bo där ett tag, men dom är ju också sjuka.. :-O Haha!
    Ja det som går nu är det nog ingen idé att försöka skydda sig ifrån... man lär ju få det förr eller senare. Tobbe tyckte att jag skulle sova hos mamma men jag lär ju redan ha blivit smittad...fast sova i sängen får han göra själv, där lär ju viruset ha gosat in sig rejält
  • wozah
    IssaBL skrev 2009-09-09 20:20:03 följande:
    Ja det som går nu är det nog ingen idé att försöka skydda sig ifrån... man lär ju få det förr eller senare. Tobbe tyckte att jag skulle sova hos mamma men jag lär ju redan ha blivit smittad...fast sova i sängen får han göra själv, där lär ju viruset ha gosat in sig rejält
    Ja, det är bara att äta nyttigt och försöka undvika folk som nyser!
  • Sinne

    Åsa: Ja jag hade ju dött av värmeslag , men det hade varit skönt om man var o-gravid :)

    Issa: Det är nog hemskt olika det där, jag vet folk som aldrig har feber när dom är förkylda. Jag hade det inte förut men nu så.. Feber är jävla jobbigt , huga!

    maria: Jag tänkte tipsa om träleksaker men det hade du ju tydligen tänkt på själv. Finns så många fina också håller dom ju! :) Jag hade världens sötaste trähund med fjädersvans när jag var liten. På hjul, fan vad jag sprang runt med den för den hade koppel :) Det var en brio, vilket minne.

  • wozah
    Sinne skrev 2009-09-09 20:33:07 följande:
    Åsa: Ja jag hade ju dött av värmeslag , men det hade varit skönt om man var o-gravid :)Issa: Det är nog hemskt olika det där, jag vet folk som aldrig har feber när dom är förkylda. Jag hade det inte förut men nu så.. Feber är jävla jobbigt , huga! maria: Jag tänkte tipsa om träleksaker men det hade du ju tydligen tänkt på själv. Finns så många fina också håller dom ju! :) Jag hade världens sötaste trähund med fjädersvans när jag var liten. På hjul, fan vad jag sprang runt med den för den hade koppel :) Det var en brio, vilket minne.
    I knooow! Det hade det faktist.. Då syns vi imorgon? Eller är du sjuk? hehe
  • Sinne

    Åsa: Nej inte jag nej, jag är frisk som en nötkärna :) Vi ses imorgon! :D Jag ska försöka sova i tid ikväll så jag inte är stendöd, haha. Måste ta med småpengar till kaffe också, mycket viktigt!

    Nu ska jag duscha, sen ska vi se antingen idol eller efterlyst. Fan också, beslutsångest då vi brukar se båda :) Karln får nog välja.

  • snart mamma igen

    ang influensan: noga med handtvätt gärna handsprita ofta..
    (vi har fått in en bra produkt )

    nysa/hosta i armvecket om man måste.. o självklart hålla sig hemma o vila vila vila..

    tycker de är så uppförstorat denna influensa o att man måste vacinera sig mm mm.. ta de med ro o se vart de leder..

    skulle man bli sjuk så tror jag att man märker skillnaden på vanlig förkylning och influensan osv..

  • wozah
    Sinne skrev 2009-09-09 20:37:11 följande:
    Åsa: Nej inte jag nej, jag är frisk som en nötkärna :) Vi ses imorgon! :D Jag ska försöka sova i tid ikväll så jag inte är stendöd, haha. Måste ta med småpengar till kaffe också, mycket viktigt!Nu ska jag duscha, sen ska vi se antingen idol eller efterlyst. Fan också, beslutsångest då vi brukar se båda :) Karln får nog välja.
    Japp! Då syns vi imorgon. En massa mynt till kaffe, jag kommer vara knäckt! :-O
  • filippa87

    Åh min brio tax mördade jag i tunnelbanan. Slängde den på spåret sen fanns inte min trä tax nå mer. :(

Svar på tråden Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3