• Svar på tråden Våra mirakel är här!!! Vi snackar vidare...del 4
  • Maria123
    dallas skrev 2009-09-27 21:55:47 följande:
    men vi kan iaf handla "billiga" presenter på mellandags rean!
    Ja, just det, det har jag inte tänkt på. {#lang_emotions_laughing} 
  • Kransen

    Nu är jag oxå här, tack för hjälpen...familjelivsnörd, eller vad du kallde dig...:)

    Nu har vi börjat forska i insättning av ägg igen. 8000 kr kostar det i Uppsala. Vi ska på undersökning i Uppsala den 8/10. Spännande, nu ska vi följa min ägglossning så jag hoppas den inte försvinner nu när vi behöver den som mest...

  • Resande

    Kransen håller tummarna!!


    Usch här har vi precis konstaterat att vi nog måste hålla igen med syskonförsök tills jag fått jobb. Vill ju inte vänta hur länge som helst... Blä hoppas det dyker upp något arbete snart för jag vill ju försöka få syskon till vår goding.
  • Roxter

    Kransen- vad spännande!

    Fiji- ja vi skulle ha varit i samma sits om det inte råkat ha löst sig ändå. Jag blev ju av med mitt jobb när Theo var 2 veckor gammal (snygg arbetsgivare, mmm verkligen). Vad är det för jobb du är på jakt efter?

    Vi hade en långhelg i Finland precis, Theo var såå duktig! Stackare det var ju in och ut ut bilen i tid och otid men han har anpassat sig med bravur! Det blev sen middag varje dag men han slog bort tröttheten och satt och skrattade så han skrek och charmade alla, sötnos

  • dallas
    Kransen skrev 2009-09-28 19:08:27 följande:
    Nu är jag oxå här, tack för hjälpen...familjelivsnörd, eller vad du kallde dig...:) Nu har vi börjat forska i insättning av ägg igen. 8000 kr kostar det i Uppsala. Vi ska på undersökning i Uppsala den 8/10. Spännande, nu ska vi följa min ägglossning så jag hoppas den inte försvinner nu när vi behöver den som mest...
    Håller tummarna!!!!

    Själv skulle jag haft mensen i torsdags, men den har inte kommit tog ett grav test i lördags men det visade neg. och mensen har fortfarande inte kommit-har lite molvärk och så precis som när man var gravid och har varit grymt trött men det kan ju vara för att man kliver upp så tidigt numera.Och fryst innan jag går och lägger mig för att sedan vakna av att man svettats rejält (dom 2 senaste nätterna)- SHIT klimakteriet tro?? ENDOMETRIOS cysta??
    Kanske skall avvakta nån vecka till och kolla igen för säkerhetsskull, det är väl iofs inte omöjligt att man inte hade ÄL just denna månaden (när man lyckades få till det när jag hade räknat ut att ÄL skulle vara, på ett ungefär)
    Kroppen beter sig inte schysst just nu den saken är säker.
  • Resande
    Dallas precis så hade jag den här månaden. Jag mådde illa som bara den, hade halsbränna, var luktkänslig, ömma bröst, hormonfläckar, finnar, fruktansvärda humörsvängningar, flytningar och ingen mens. Den kom slutligen 10 dagar försent... Hoppas du får ett plus istället om du vill.
    PA snygg arbetsgivare... Jag är socionom så vill ha något lämpligt jobb. Har ju bott utomlands de senaste 8 åren så man får väl vara glad om man får något alls. Vilken inkomst som helst höjer ju lägsta nivån så bara jag får jobb så är jag nöjd. Fast egentligen vill jag vara hemma med N och sedan gärna ha en till och fortsätta vara hemma. Härligt det låter med T på semestern, underbar ålder det här!
    Noah har förresten börjat krypa lite mer idag och så började han gå med stöd samtidigt! Allt bara lossnade bara så där hux flux!
  • dallas
    Resande skrev 2009-09-28 22:22:39 följande:
    Dallas precis så hade jag den här månaden. Jag mådde illa som bara den, hade halsbränna, var luktkänslig, ömma bröst, hormonfläckar, finnar, fruktansvärda humörsvängningar, flytningar och ingen mens. Den kom slutligen 10 dagar försent... Hoppas du får ett plus istället om du vill.

    PA snygg arbetsgivare... Jag är socionom så vill ha något lämpligt jobb. Har ju bott utomlands de senaste 8 åren så man får väl vara glad om man får något alls. Vilken inkomst som helst höjer ju lägsta nivån så bara jag får jobb så är jag nöjd. Fast egentligen vill jag vara hemma med N och sedan gärna ha en till och fortsätta vara hemma. Härligt det låter med T på semestern, underbar ålder det här!

    Noah har förresten börjat krypa lite mer idag och så började han gå med stöd samtidigt! Allt bara lossnade bara så där hux flux!
    Hmm, kanske hör till när man precis slutat amma HELT? Med seppo-mens cykel? Fick förresten mjölkstockning 1 vecka efter jag hade slutat amma, fick ha bröstvärmare i 7 dar...Fy vad ont jag hade och fick konstiga knölar i bröstet oxå.

    Men du borde väl ändå kunna få ett jobb relativt snabbt?

    Nä, nu smet A in i badrummet för att dra fram alla blöjjorna ur rullvagnen....
  • Roxter

    Ja det är lustigt, det känns som att det han lär sig kommer som på beställning ibland. Som om det finns en klocka som säger att NU är det dags att göra det här, nu är du redo.

    Theo blev lite snuvig i helgen och sen igår tycker jag att han verkar lite sämre. Han är egentligen inte jättesjuk, han är lika pigg som vanligt och jag tror inte att han har feber med när han hostar nu så rosslar det på ett annat sätt än innan. Det som får mig att reagera är att han helt plöstligt även sovit hela natten igenom två nätter sedan han blev sjuk. I helgen räckte det med att jag stoppade i nappen och stoppade om honom någon gång, ett par gånger somnade han om på egen hand. I natt behövde jag inte göra något alls utan han somnade om själv om han vaknade. Att det går hand i hand med att han blev sjuk gör mig nog egentligen bara nojjig för att en vän som fick en liten kille samtidigt som mig hade ett liknande scenario fast när hennes bara var någon/några månader. Första reaktionen var ju så klart att det var skönt att han sov hela natten men det visade sig vara RS-virus och så fort han blev bättre blev han som vanligt igen. Vad tycker ni, visst är jag lite fånig som blir orolig för att han börjat visa tecken på att sova hela nätter bara att det blev just nu? Blir han sämre kontaktar jag så klart bvc men det är skönt att kunna ventilera lite med er och höra era tankar. Känner mig som en hönsmorsa

  • Focy

    Glenda glad; det ska finnas en "mio inredare" i varje butik och tjänsten innebär en gratis konsult timme i butiken och vid hembesök tar vi en avgift. Gå dit och fråga en jätte bra grej om man fastnat i hemmet!

    Kransen; lycka till! Spännande

    Dallas; hoppas det kan vara nåt!

Svar på tråden Våra mirakel är här!!! Vi snackar vidare...del 4