• Svar på tråden Våra mirakel är här!!! Vi snackar vidare...del 4
  • Fru Stjärnfall

    PA: Du har så rätt! Nu har Vide sovit hela natten två nätter i rad och det är heeelt okej att han vaknar 5.30 och vill gå upp och leka. Förut tyckte vi att det var jobbigt att han inte sov till 7 i allafall. Allt är relativt ;)

    Hur mår du? Vilken vecka är du i nu?

  • Roxter

    Nu är jag i vecka 24, 25 på söndag. Jag förstår inte hur fort det går!! Vägde mig i morse, har bara 3 kg kvar till min slutvikt förra gången. Undrar vart det kommer att sluta Ska faktiskt ta mig i kragen och komma ut på mer promenader, främst för hundens skull, men ibland är det bara såååå svårt när man är så trött! Kl 2 på eftermiddagen är jag helt slut.

    Nu har T vaknat en gång per natt, i natt var det bara att stoppa i nappen och stoppa om honom igen men igår höll han mig vaken mellan kl 2 och 3. Ska bli lite spännande att se vart pendeln stannar eftersom det går lite fram och tillbaka nu men överlag så gäller det att njuta att det är så pass bra på nätterna som det är.

  • Resande

    Oj är du redan i vecka 24 PA! Hur gick det till! Kändes som om du nyss berättade att du var gravid. Känns det annorlunda den här gången tycker du?


    Noah är inne i någon jobbig fas eller vad det nu är. Han som börjat sova rätt ok och bara vaknat en gång för lite välling på natten för att sedan gå upp 5.30 har helt plötsligt börjat vakna flera gånger och nu inte somna om!! Han somnar bara i famnen men vaknar så fort man lägger ner honom... Inatt satt jag med honom en timma totalt innan han äntligen somnade och sedan satt maken med honon i 30 min tre timmar senare... Undrar om det är alla nya intryck och saker han lärt sig eller vad det kan vara. Kul är det inte! Dessutom skriker han hysteriskt när pappa ska lägga honom eller byta blöja eller liknande så då får jag ta honom fler gånger... Hoppas det går över fort för jag gillar inte att vara uppe i flera timmar och sen gå upp före klockan 6.  
  • Roxter

    Fiji: Ja, det som känns annorlunda är att graviditeten bara svischar förbi! Man har inte lika stor koll den här gången, har t.o.m. fått gå in på gravidräknaren här på FL för att ha koll på vilken vecka jag är i Samtidigt så är det lättare att njuta av att veta lite grann vad som kommer och hur underbart det är att ha barn, innan kunde man ju bara gissa hur det skulle kännas. Däremot så är det klart, lite skrajsen är jag för hur det kommer att bli att ha två små att ta hand om, framförallt är jag rädd för att orken inte ska räcka. Troligen så tänker jag så mycket för att orken inte räcker till nånting just nu! Det är jätteobekvämt och bökigt att sitta på golvet och leka med Theo (även fast det är lång tid kvar, ojoj) och jag är så trött så ögonen går i kors. Försöker ta järntabletter tills de trillar ur öronen i desperata försök att bli piggare. Hoppas hoppas att tröttheten har med graviditeten att göra och går över på 

  • Focy

    Elina har också problem under natten, vaknar flera gånger och har börjat äta 2 ggr..är vaken mellan 3-4.30 sen upp vid 6. Vi är så trötta på dagen och jag som mår så illa. Hoppas det snart går över, mådde illa till vecka 13 med E så jag lever på hoppet att om två veckor så slutar det.
    Hon sover bra under dagen ca 3 timmar, hon är absolut inte mammig eller pappig hon kan vara hos vem som helst och älskar när det är mycke människor runt om henne! Känns som hon kommer att vara ett bra dagisbarn..

    Fru stjärnfall; jag förstår dig helt, jag var så himla glad när jag fick jobb och skulle börja jobba. Men när det var dax att åka och jobba så fick jag ont i magen och ville helst vara hemma med E.

    Dallas; jag hade en cysta nyss som sprack..trots jag är gravid så fanns den där, hade så himla ont. Hoppas du blir gravid och slipper mensen, det mår vi som har endo bäst av.

  • Fru Stjärnfall

    Hej alla!

    Focy: Hua, stackars dig som mår illa och dessutom har sömnbrist.

    Vide hade precis börjat sova bra och så blev han sjuk. Han har fått något som kallas för "höstblåsor". Feber och blåsor i munnen. Dessa blåsor kan dyka upp på andra ställen på kroppen också. Resultatet är såklart stor smärta i munnen samt svårigheter att sova på natten. Tycker så synd om honom, igår kväll lyckades vi ändå mata honom med kall välling på sked.

    Det finns inget att göra förutom alvedon och att vänta, en vecka skulle det tydligen ta. Eller en "liten vecka" som hon på sjukvårdsupplysningen sa.

    Suck.

  • dallas
    Focy skrev 2009-10-06 08:19:03 följande:
    Elina har också problem under natten, vaknar flera gånger och har börjat äta 2 ggr..är vaken mellan 3-4.30 sen upp vid 6. Vi är så trötta på dagen och jag som mår så illa. Hoppas det snart går över, mådde illa till vecka 13 med E så jag lever på hoppet att om två veckor så slutar det. Hon sover bra under dagen ca 3 timmar, hon är absolut inte mammig eller pappig hon kan vara hos vem som helst och älskar när det är mycke människor runt om henne! Känns som hon kommer att vara ett bra dagisbarn..Fru stjärnfall; jag förstår dig helt, jag var så himla glad när jag fick jobb och skulle börja jobba. Men när det var dax att åka och jobba så fick jag ont i magen och ville helst vara hemma med E. Dallas; jag hade en cysta nyss som sprack..trots jag är gravid så fanns den där, hade så himla ont. Hoppas du blir gravid och slipper mensen, det mår vi som har endo bäst av.
    Hoppas illamåendet ger med sig snart! Känner igen det där med att vakna flera ggr /natt

    jag undrar om det inte var en cysta trots allt....har blött hur mycket som helst oxå, nu har jag mest gammalt blod och det är UTDRAGET, fick ju mensen förra onsdagen så ENDO_SKITEN lever väl rövare igen Måste nog gå t gyn och kolla mig, f-n vill ju inte ha p-medel om man skall försöka bli gravid igen ju!
    OCH ja, Focy, mådde så bra under graviditeten(jämfört med när man har mensen)och ammningen oxå-skulle väl fortsatt och amma tills hon är 7 år hahaha, ja ja hoppet om ev graviditet finns iaf kvar än så länge.
  • Kaka

    Vår lycka blev inte lång. Va på VUL igår och läkaren såg inte mindre än 3(!) tomma hinnsäckar. Det va ju för bra för att vara sant att vi skulle få ett barn till . Den som gapar över mycket.....

  • Roxter
    Kaka skrev 2009-10-07 11:41:59 följande:
    Vår lycka blev inte lång. Va på VUL igår och läkaren såg inte mindre än 3(!) tomma hinnsäckar. Det va ju för bra för att vara sant att vi skulle få ett barn till . Den som gapar över mycket.....
    NEJ Kaka!!! Det som inte får hända!! Jag beklagar verkligen.
  • Maria123
    Kaka skrev 2009-10-07 11:41:59 följande:
    Vår lycka blev inte lång. Va på VUL igår och läkaren såg inte mindre än 3(!) tomma hinnsäckar. Det va ju för bra för att vara sant att vi skulle få ett barn till . Den som gapar över mycket.....
    Näääee! Sååå orättvist. Beklagar verkligen.
Svar på tråden Våra mirakel är här!!! Vi snackar vidare...del 4