• Svar på tråden Våra mirakel är här!!! Vi snackar vidare...del 4
  • dallas
    Kaka skrev 2009-10-07 11:41:59 följande:
    Vår lycka blev inte lång. Va på VUL igår och läkaren såg inte mindre än 3(!) tomma hinnsäckar. Det va ju för bra för att vara sant att vi skulle få ett barn till . Den som gapar över mycket.....
    Beklagar verkligen!! Hoppas ni snart får ett + igen! KRAMAR
  • Resande

    Kaka- nej! Är så ledsen för din skull. Massor med stora kramar! Hoppas verkligen det kan bli ett nytt plus snart, håller hoppet uppe åt er.

  • Glenda Glad

    Kaka: Verkligen hemskt ledsen för din skull

  • Roxter

    Hur går det för er tjejer, har ni så mycket med era små att ni inte hinner skriva?

    Här hemma har jag nu en plutt som sicksackar sig fram som en jag vet inte vad! Han ålar inte, han kryper inte utan han lixom kastar sig fram på mage eller i krypställning och sätter sig upp åt ena sidan. Sen gör han samma fast sätter sig åt andra sidan. Så håller han på så tills han kommer dit han vill, även om det blir en hel del omvägar. Ibland stannar han i krypställning ungefär som att han anar att det finns något annat han skulle kunna göra än att sätta sig, så står han så och funderar en stund innan han sätter sig Sötnos! Hemma har vi barnsäkrat i helgen. Satt för eluttag, fixat spärrar till lådor och ÄNTLIGEN gjort oss av med ett vitrinskåp som jag hatar Min man hade argumentet att det inte är bra att ha glasdörrar som går ända ner till golvet, kan absolut hålla med men framförallt har jag röstat för att kasta ut det för länge sen. Så lite nöjd är jag Passar på att tömma skåp på sånt som vi varken använder eller tycker om oxå. Härligt att förnya lite hemma.

  • Fru Stjärnfall

    PA: Vad gulligt att han kör den stilen! Och visst är det SKÖNT att göra sig av med onödiga saker!

    Vide har äntligen börjat krypa från att ha ålat. Vidare ställer han sig upp precis hela tiden mot allt, och går längs bord och bokhyllor. ALLT ska undersökas och pillas på. Badkarsproppen har han hittat och den är så rolig att dra ut och sätta tillbaka när vi badar. 

    Igår fick Vide vårt sovrum till sitt eget, vi bor bara i en tvåa men flyttade ut vår säng till vardagsrummet. Som det varit hittills har vi inte kunnat ligga och småprata eller läsa en bok innan vi somnar eftersom han är så lättväckt. Så nu är det problemet löst. Lite sorgligt kändes det ju att han sov i eget rum men...

    Hur sover era på dagarna? Vide sover ungefär 8-9, 12-13 och 15-16. 

  • dallas

    Fru S;
    Alexandra vill helst inte sova på dagarna- ALDRIG i sängen efter att jag slutade amma henne(snutta henne till sömns) , måste gå ut med henne i vagnen och låta den stå ute eller promenera= ingen vila till mig Sen brukar hon slumra till i bilen när vi är ute och åker.

    Här har det krypts ett tag nu, och hon älskar att ställa sig upp,gärna framför fönstren(vi har låga fönster) sen står hon där och pratar vitt och brett på sitt egna lilla språk- vem eller vad hon pratar med/om vete katten! Hon pekar och pratar på- såå gulligt! Eller så kryper hon efter katterna och jagar dom.
    Hon försöker ställa sig utan stöd oxå men kommer inte upp riktigt ännu, det ser kul ut när armarna är sträckta mot golvet och benen likaså, men man får passa så hon inte tippar i golvet (händer titt som tätt numera)

    Böcker älskar hon att "läsa" men för tillfället är det nog själva bläddringen som är roligast, jag hinner knappt med så snabbt går det

    Börjar undra om hon någonsin skall få tänder?

    Skall försöka lägga in lite bilder, måste bara uppgradera till plus igen först....

  • Kransen

    Haj! Här är det kinkperiod på nätterna igen. Sov över hos min syrra i helgen, bara Erik och jag, pappa var i sälen. Han vaknade 3 ena natten och somnade om en timme mellan halv fem och halv sex, då tog tillslut syrran honom i vagnen och gick en promenad så jag kunde sova ett par timmar till. I natt har han ätit två gånger halv tolv, då somnade han om men sen vaknade han halv fyra och åt och somnade inte förrän nu när jag la han i vagnen. I och för sig blev han förkyld i går så i natt har jag liteförståelse. Grejen är att han ska bara upp och gå. När han inte får det blir han så arg. Han har förresten tagit 5 steg när han gick mellan Ola och mig. Jättegulligt.
    Nu ska jag slänga mig i soffan en sväng innan han vaknar igen.

Svar på tråden Våra mirakel är här!!! Vi snackar vidare...del 4