• Mizca

    Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010

    Någon mer här som ansökt till högskolestudier till 2010?

  • Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010
  • Tecken
    Odetta skrev 2009-11-06 11:44:26 följande:
    jusst det...kan det minska mina chanser att få mitt förstahandsval om jag har många andrahandsval? altså att dem tänker "hon har ju så många andra saker hon vill göra och det finns ju platser där...." eller är jag bara nojjig nu?
    Ja, nu är du bara nojig Om högskolorna skulle tänka så som du skriver, så skulle ju bara folk som var tjenis med antagningsnissarna komma in på t ex läkarutbildningen. Det finns ingenting negativt med att söka flera program/kurser -annat än att du kan få lite lätt ångest om du kommer in på fler saker och måste välja.
  • sasssyy

    Sex dagar kvar tills normeringstabellen för högskoleprovet är klar .....*SUCK* när den publicerats så kan man ju se lite hur man ligger till.....om man har den där chansen......

    VARFÖR denna väntan..har precis fått diagnosen hypertoni mitt i alltihopa vilket gör att jag inte får stressa upp mig, måste lära mig att varva ner, slappna av och inte vara så uppe i varv.. Läkaren var tom tveksam till om jag verkligen skulle börja plugga..!?!?!??! Hon har verkligen inte en aning om hur stressad jag blir av att göra ingenting härhemma....

    Denna väntan driver mig till vansinne--- *ppppuuuhh * Sätter mig o mediterar ett tag i stället....

  • Odetta
    sasssyy skrev 2009-11-07 18:39:51 följande:
    Sex dagar kvar tills normeringstabellen för högskoleprovet är klar .....*SUCK* när den publicerats så kan man ju se lite hur man ligger till.....om man har den där chansen......VARFÖR denna väntan..har precis fått diagnosen hypertoni mitt i alltihopa vilket gör att jag inte får stressa upp mig, måste lära mig att varva ner, slappna av och inte vara så uppe i varv.. Läkaren var tom tveksam till om jag verkligen skulle börja plugga..!?!?!??! Hon har verkligen inte en aning om hur stressad jag blir av att göra ingenting härhemma....Denna väntan driver mig till vansinne--- *ppppuuuhh * Sätter mig o mediterar ett tag i stället....
    Ja, väntan är olidlig. Jag sitter som på nålar för jag vill ju bara veeeeeeeeeeeta ju

    Vad är hypertoni? Låter inget bra med att ha kravet att inte stressa...det om något är ju redan stressande i sig. *kram*

    Haha...och vet ni....själv plussade jag igår! Så kommer jag in blir det rätt mycket att göra här hemma för vi har en 8 månaders som inte kommer få en dagisplats förrens till hösten, jag har en rättegång i USA jag måste förbereda mig på (lång historia) och så är jag gravid SAMTIDIGT som jag då ska plugga! Jaja...men det blir nog bra *hoppas*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Bästamorsan

    Sassy: Vad tråkigt md diagnos!
    Bra få diagnos iofs då kan man ju leva på ett bra sätt.

    Tror absolut att du ska plugga,
    lägg upp studierna kring rutiner,
    då blir det definitivt mindre stress än att vara hemma... =)

  • sasssyy
    Odetta skrev 2009-11-08 08:46:59 följande:
    Ja, väntan är olidlig. Jag sitter som på nålar för jag vill ju bara veeeeeeeeeeeta ju Vad är hypertoni? Låter inget bra med att ha kravet att inte stressa...det om något är ju redan stressande i sig. *kram* Haha...och vet ni....själv plussade jag igår! Så kommer jag in blir det rätt mycket att göra här hemma för vi har en 8 månaders som inte kommer få en dagisplats förrens till hösten, jag har en rättegång i USA jag måste förbereda mig på (lång historia) och så är jag gravid SAMTIDIGT som jag då ska plugga! Jaja...men det blir nog bra *hoppas*
    hypertoni.. högt blodtryck kan man kort sammanfatta det..men jag har massa andra besvär också

    Oj oj ODD:... du kommer FÅ högt blodtryck.. haha.. men grattis till plusset
  • valkyrian
    Odetta skrev 2009-11-08 08:46:59 följande:
    Ja, väntan är olidlig. Jag sitter som på nålar för jag vill ju bara veeeeeeeeeeeta ju Vad är hypertoni? Låter inget bra med att ha kravet att inte stressa...det om något är ju redan stressande i sig. *kram* Haha...och vet ni....själv plussade jag igår! Så kommer jag in blir det rätt mycket att göra här hemma för vi har en 8 månaders som inte kommer få en dagisplats förrens till hösten, jag har en rättegång i USA jag måste förbereda mig på (lång historia) och så är jag gravid SAMTIDIGT som jag då ska plugga! Jaja...men det blir nog bra *hoppas*
    Lol... Grattis till plus men låter bra jobbigt med rättegång. men varför får ni inget dagis fören i höst? Min yngsta är också 8 månader, tänkte skola in i maj faktiskt. Inte ultimat men killen vill inte vara FL och jag vill börja plugga. Det blir inte så långa dagar tröstar jag mig med plus att maken iaf skall vara ledig fredagar. Alltid nått.
  • Odetta
    valkyrian skrev 2009-11-08 13:19:18 följande:
    Lol... Grattis till plus men låter bra jobbigt med rättegång. men varför får ni inget dagis fören i höst? Min yngsta är också 8 månader, tänkte skola in i maj faktiskt. Inte ultimat men killen vill inte vara FL och jag vill börja plugga. Det blir inte så långa dagar tröstar jag mig med plus att maken iaf skall vara ledig fredagar. Alltid nått.
    Tack Vi bor ca 200m ifrån en förskola så vi vill gärna att han får börja där...och dem har inga lediga platser förrens till hösten. Känns dumt att skola in honom på en förskola man skulle behöva ta bilen till när det finns en presis här

    Ja, rättegången är inget trevligt. Vi har hållt på i 3 år snart och det börjar bli tjatigt. Men det är en vårdnadstvist om mina andra barn så man gör ju vad man måste.

    När är din 8 månaders född? Lilleman är född i februari (18.) Jag tror att det kommer gå bra att skola in sedan, han trivs verkligen med andra barn. Det kommer säkert gå bra för er med...dem flesta barn tycker om att gå i förskolan
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • valkyrian
    Odetta skrev 2009-11-08 15:40:37 följande:
    Tack Vi bor ca 200m ifrån en förskola så vi vill gärna att han får börja där...och dem har inga lediga platser förrens till hösten. Känns dumt att skola in honom på en förskola man skulle behöva ta bilen till när det finns en presis här Ja, rättegången är inget trevligt. Vi har hållt på i 3 år snart och det börjar bli tjatigt. Men det är en vårdnadstvist om mina andra barn så man gör ju vad man måste. När är din 8 månaders född? Lilleman är född i februari (18.) Jag tror att det kommer gå bra att skola in sedan, han trivs verkligen med andra barn. Det kommer säkert gå bra för er med...dem flesta barn tycker om att gå i förskolan
    Min pojke är född 20 feb :) Så de är ju jämngamla. Viking skulle ha kommit 10/2 men ja, segpropp.
    Förstår varför ni väljer att vänta med att skola in då, asdumt att håla på o flytta runt dem när det vant sig.
    Oj, fy det lär inte kul med vårdnadstvist!! Hoppas det löser sig. Förälders mardröm att behöva slåss om sina barn.

    Hoppas verkligen Viking skall trivas på förskola men det tror jag nog :)
  • Camilla1981
    ToKar skrev 2009-11-06 12:56:40 följande:
    Okej, måste man vara i skolan varje dag, 5 dagar i veckan på socionom i sthlm? Annars skulle jag kunna söka där. Men jag vill gärna vara hemma med min son som för nuvarande är 7 månader. Jag bor i stockholm men söker i gävle... Det är en träff i veckan eller liknande, finns i norrtälje också, men det är distans från gävle, haha :P Plus att det bara är höstintag som sagt... Jag kommer nog in på de flesta socionomutbildningarna, men jag är osäker, vet inte vad det är för snitt i intagning ungefär?
    Jag tror att snittet ligger runt 18 på socionom
Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010