• Mizca

    Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010

    Någon mer här som ansökt till högskolestudier till 2010?

  • Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010
  • Bästamorsan

    Polkagris: Grattis vad kul! =)

    Hoppas kanske på nåt sånt för oss med, men då vi har 3 förskolebarn känns chansen att få bostad dit jag bla sökt (sökt 2 platser) till januari/februari lite långsökt...

  • Camilla1981
    valkyrian skrev 2009-11-09 19:20:07 följande:
    Aaah det brukar vara lägre på våren :) Du borde komma in För mig är det på gränsen med den utb jag sökt :/ riktigt jobbigt!! Men som sagt, åren är oftare lägre antagning men fler som sökt i år :/
    Vad och var har du sökt??

    Polkagris: Grattis!!
  • polkagris
    Bästamorsan skrev 2009-11-09 20:08:36 följande:
    Polkagris: Blir det Lund eller Stockholm? =)
    Det blir Lund! Mitt förstahandsval.
    Fast lägenheten ligger i Malmö :)
    Kändes väldigt jobbigt att försöka få bostad i Stockholm osv. Och dessutom är jag inte så sugen på att flytta uppåt i landet, utan snarare neråt.
  • valkyrian
    Camilla1981 skrev 2009-11-09 20:51:25 följande:
    Vad och var har du sökt?? Polkagris: Grattis!!
    Civilekonomlinjen på stockholms universitet.... :)
  • sasssyy

    det närmar sig.... på fredag kl17 kommer iaf normeringstabellerna på högskoleprovet ut.. sen börjar ju antagningsprocessen på allvar

  • valkyrian
    sasssyy skrev 2009-11-11 20:45:48 följande:
    det närmar sig.... på fredag kl17 kommer iaf normeringstabellerna på högskoleprovet ut.. sen börjar ju antagningsprocessen på allvar
    aah fast det är ju massa folk som skall skicka in kompletteringar med va? Ända till den första dec?
  • Tecken
    valkyrian skrev 2009-11-11 21:10:09 följande:
    aah fast det är ju massa folk som skall skicka in kompletteringar med va? Ända till den första dec?
    Men det är ju bara tre veckor dit
  • valkyrian
    Tecken skrev 2009-11-11 22:06:20 följande:
    Men det är ju bara tre veckor dit
    Haha låånga veckor.. Eller kanske inte. med julen hängande över sig o allt vad fall som helst lär jag inte komma in på 1:a handsvalet redan i urval 1 så jag få duktugt vänta till januari. I värsta fall blir det ett annat program med samma kurser i vår, gör ett kickass högskoleprov i vår och söker in på den linje jag vill gå till hösten. Kan gå
    Fick 1.3 1:a gången jag skrev, borde väl kunna höja den till 1,5 nästa gång?
  • Camilla1981
    valkyrian skrev 2009-11-11 22:26:37 följande:
    Haha låånga veckor.. Eller kanske inte. med julen hängande över sig o allt vad fall som helst lär jag inte komma in på 1:a handsvalet redan i urval 1 så jag få duktugt vänta till januari. I värsta fall blir det ett annat program med samma kurser i vår, gör ett kickass högskoleprov i vår och söker in på den linje jag vill gå till hösten. Kan gå Fick 1.3 1:a gången jag skrev, borde väl kunna höja den till 1,5 nästa gång?
    Jag såg i din presentation av du bor på Muskö!!Då har vi inte långt ifrån varandra, jag bor i Nynäshamn!! :)
Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010