• Mizca

    Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010

    Någon mer här som ansökt till högskolestudier till 2010?

  • Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010
  • sasssyy

    jaha mina vänner... nu torde väl resultatet från högskoleprovet droppa in genom brevlådeinkastet väl??? Normeringslistorna är ju klara och rättningen borde vara gjort för LÄÄÄÄNGE sen.....jag TROR ju att jag fick 1.4 men jag kan ju ha rättat fel.......

    Nu är jag nervös för det också... måste tänka på blodtrycket ha ha ha....

    Sen tycker jag att vi utgår från att första veckan i december är typ 3 dec som gäller när vi pratar om att få besked...vi bokar den dagen helt enkelt så vet vi vad vi har att sikta på....allt annat senare än det är förseningar

  • Camilla1981
    sasssyy skrev 2009-11-17 09:47:25 följande:
    jaha mina vänner... nu torde väl resultatet från högskoleprovet droppa in genom brevlådeinkastet väl??? Normeringslistorna är ju klara och rättningen borde vara gjort för LÄÄÄÄNGE sen.....jag TROR ju att jag fick 1.4 men jag kan ju ha rättat fel....... Nu är jag nervös för det också... måste tänka på blodtrycket ha ha ha.... Sen tycker jag att vi utgår från att första veckan i december är typ 3 dec som gäller när vi pratar om att få besked...vi bokar den dagen helt enkelt så vet vi vad vi har att sikta på....allt annat senare än det är förseningar
    Ja det tycker jag!! Jag fyller år den 4 december. Tänk om man skulle kunna få det som födelsedagspresent!! Men tidigare år har det varit runt den 10/12 eller?
  • sasssyy

    inget högskoleprovsresultat i brevlådan iaf.. men inte på studera finns det registrerat ..1.4 så jag får väl räkna mig som nöjd även om jag hade högre förra gången jag skrev...

    Nu kan jag bara hålla fingrarna korsade att det räcker....

  • Bästamorsan

    Jag vet att jag kommer in...

    MEN väntar på att få tag i lägenhet på orten dit vi vill flytta... =)

    Har sökt 3 utbildningsorter, dels där vi bordels dit vi vill flytta..

    Alternativt har jag sökt en distansutbildning i 3:e hand men då måste jag ju snabbt stryka 1:a valet och 2:a valet.

    Men sen även om vi skulle kunna få en lägenhet så lär det bli svårt hinna få innan slutet av januari när universitetet startar...
    Har också svårt hitta nåt alternativ till att plugga... =(

  • sasssyy

    vad var det du hade sökt?

    Och var?

    OCH har du sånna superbetyg att du är säker på att komma in ??

    Jag har också svårt att se att jag har något alternativ till att plugga, har gått arbetslös sen i februari nu och har ingen examen bara en 3/4 lärarutbildning och just nu finns ju inga lärarjobb här i götet....

  • Camilla1981

    Jag vill veta nu!!!! Imorgon ska jag ialla fall lägga de sista kompletteringarna på lådan sedan är det bara att vänta vänta....

  • sasssyy

    vänta vänta vänta... HUR kul är det liksom på en skala... jaa det är "bara 2-3 veckor" som min kära sambo säger men han fattar ju inget......

  • Camilla1981
    sasssyy skrev 2009-11-17 17:45:15 följande:
    vänta vänta vänta... HUR kul är det liksom på en skala... jaa det är "bara 2-3 veckor" som min kära sambo säger men han fattar ju inget......
    Ja haha dom här 3 veckorna kommer kännas LÅNGA. Tänk om man inte ens är med i urval 1 då????
  • morrontrött

    när ska/bör man kontakta csn för studielån/bidrag? är det först när man kommit in på utbildningen eller redan nu?

Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010