• Mizca

    Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010

    Någon mer här som ansökt till högskolestudier till 2010?

  • Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010
  • Odetta
    Buttelina skrev 2009-11-19 09:48:08 följande:
    jag undrar bara.. ser att en del redan ansökt om csn.. innan vi ens vet om vi kommit in...jag ska bara söka bidragsdelen (samt får man väl en extra del bidrag om man har barn?) ska jag söka redan nu?? eller räcker det att jag söker när jag får besked? kan det hända att man inte får bidrag?Tacksam för svar
    Du ska nog söka redan nu för dem har ju också en handläggningstid och då kanske du inte får några pengar när du börjar. Bara för att man har sökt och fått det godkänns betyder inte att dem per automatik börjar skicka pengar till dig, varken om du kommit in eller inte. Du måste nämligen lämna en studieförsäkran till dem, och det gör du ju först när du vet att du kommit in.

    Så ansök redan nu, för då vet du att kommer du in så kommer du få csn utan fördröjning

    *lycka till*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Buttelina
    Odetta skrev 2009-11-19 09:54:04 följande:
    Du ska nog söka redan nu för dem har ju också en handläggningstid och då kanske du inte får några pengar när du börjar. Bara för att man har sökt och fått det godkänns betyder inte att dem per automatik börjar skicka pengar till dig, varken om du kommit in eller inte. Du måste nämligen lämna en studieförsäkran till dem, och det gör du ju först när du vet att du kommit in. Så ansök redan nu, för då vet du att kommer du in så kommer du få csn utan fördröjning *lycka till*
    TUSEN TACK
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Tecken
    ToKar skrev 2009-11-20 13:07:08 följande:
    När får man veta egentligen? skulle vara intressant att veta :)
    Kolla på www.studera.nu Tror det står "i början av december".
  • ToKar
    Tecken skrev 2009-11-20 14:12:05 följande:
    Kolla på www.studera.nu Tror det står "i början av december".
    Jaha, okej. Man får säkert ett mail när man fått beskedet :)
  • valkyrian
    ToKar skrev 2009-11-20 14:32:25 följande:
    Jaha, okej. Man får säkert ett mail när man fått beskedet :)
    Mm det får man...

    Alltså detta är nästan lika jobbigt som att vänta på BF när det bara är någon vecka kvar :/
  • Camilla1981
    valkyrian skrev 2009-11-21 16:37:04 följande:
    Mm det får man... Alltså detta är nästan lika jobbigt som att vänta på BF när det bara är någon vecka kvar :/
    Ja det är det faktiskt!!!Undra om dom hinner med urval 1 redan under första veckan i december?....kanske inte eftersom senaste kompletteringsdag är 1/12..Undra vilket datum det var förra året!
  • Bästamorsan

    Nu har jag kollat in den roliga statistiken över hur många som sökt =)
    Mina 3 utbildningar har 70 och 20 och 150 nåt sånt där sökande i första hand,
    nu undrar jag var man kan se hur många studieplatser det finns på varje val???

Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010