• Mizca

    Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010

    Någon mer här som ansökt till högskolestudier till 2010?

  • Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010
  • sasssyy

    1 december i dag töser!!!!!!!!!!!!!!!!

    Som jag sagt tidigare tror jag def på att vi får besked ganska snart..10 december känns på tok för sent om jag tänker efter hur dags jag fått besked tidigare år, har ju trots allt sökt kurser på högskolan i över 10 år av och till, har för mig att man fick besked 12-13 på den tiden då man ansökte och fick svar på papper iaf på kurser, på program något senare för det var inte samma ansökan. Man sökte program nationellt och kurser till resp högskola på den tiden...

    jag tror att vi har besked SENASTom en vecka... men det är min gissning

  • Camilla1981
    sasssyy skrev 2009-12-01 07:10:17 följande:
    1 december i dag töser!!!!!!!!!!!!!!!! Som jag sagt tidigare tror jag def på att vi får besked ganska snart..10 december känns på tok för sent om jag tänker efter hur dags jag fått besked tidigare år, har ju trots allt sökt kurser på högskolan i över 10 år av och till, har för mig att man fick besked 12-13 på den tiden då man ansökte och fick svar på papper iaf på kurser, på program något senare för det var inte samma ansökan. Man sökte program nationellt och kurser till resp högskola på den tiden... jag tror att vi har besked SENASTom en vecka... men det är min gissning
    Ja idag har vi 1/12!!!! Ojoj så spännande! Hoppas vi får besked denna vecka!! Gud vad jag kommer bli deppig om jag inte kommer in!!
  • Myspappan

    Det kommer inget besked den här veckan så ni vet... Tidsplanen är följande:

    7/12:
    12:00: Lärosätena ska skicka in till VHS att de är färdiga för urval
    13:00: VHS gör centrala verifieringar
    14:00: VHS trycker på knappen för att göra urval

    8/12:
    VHS och lärosätena kontrollerar om urvalet ser ut att stämma. Antagningsbesked skickas ut under eftermiddagen/kvällen om allt ser ut att stämma.

    Schemat kan naturligtvis spräckas om datakörningar osv. inte fungerar som det ska, men det här är iaf planeringen. Ingen idé att vänta den här veckan med andra ord! =)

    Tänk också på att inte missa att svara på antagningsbeskedet. Sista svarsdag för urval 1 är i år så tidigt som den 21/12. Antagningsbesked 2 beräknas komma den 29/12.

  • sasssyy
    Myspappan skrev 2009-12-01 08:59:12 följande:
    Det kommer inget besked den här veckan så ni vet... Tidsplanen är följande: 7/12: 12:00: Lärosätena ska skicka in till VHS att de är färdiga för urval 13:00: VHS gör centrala verifieringar 14:00: VHS trycker på knappen för att göra urval 8/12: VHS och lärosätena kontrollerar om urvalet ser ut att stämma. Antagningsbesked skickas ut under eftermiddagen/kvällen om allt ser ut att stämma. Schemat kan naturligtvis spräckas om datakörningar osv. inte fungerar som det ska, men det här är iaf planeringen. Ingen idé att vänta den här veckan med andra ord! =) Tänk också på att inte missa att svara på antagningsbeskedet. Sista svarsdag för urval 1 är i år så tidigt som den 21/12. Antagningsbesked 2 beräknas komma den 29/12.
    var har du fått dessa tider i från?? Jag vet tidigare år att jag har fått besked bara några dagar efter 1 december.. samt att svarsdatum på första antagningsbeskedet har varit runt 19 dec, andra urvalet har aldrig varit klart före årskskiftet förr om åren, så det är ju bra
  • Myspappan
    sasssyy skrev 2009-12-01 09:12:26 följande:
    var har du fått dessa tider i från?? Jag vet tidigare år att jag har fått besked bara några dagar efter 1 december.. samt att svarsdatum på första antagningsbeskedet har varit runt 19 dec, andra urvalet har aldrig varit klart före årskskiftet förr om åren, så det är ju bra
    Intern VHS-info... Den finns inte åtkomlig på några publika webbar utan är spridd internt på antagningsavdelningar på lärosätena + VHS.

    Förra året kom beskedet den 8 december, sista svarsdag var den 30/12 och besked från urval 2 kom den 5/1. Hur det var året innan dess har jag tyvärr inte sparat, men dina minnesbilder kommer inte från förra året i så fall utan från tidigare år...
  • sasssyy

    nope inte förra året, då sökte jag inte skola.. för första gången på typ... 10 år ha ha...

    men tack för infon... då vet vi att vi har typ en vecka till drygt att gå omkring med magont och högt blodtryck *S*

  • Myspappan
    Bästamorsan skrev 2009-12-01 12:46:43 följande:
    JAg har fått beskedet från VHS nu!!! =)
    Inget antagningsbesked i alla fall! =)
  • sasssyy
    Bästamorsan skrev 2009-12-01 12:46:43 följande:
    JAg har fått beskedet från VHS nu!!! =)
    har du??? inte antagningsbesked iaf??
Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010