• PetraD

    påhopp om albaner i radio

    med anledning av matchen mellan sverige och albanien ikväll så har en viss radiokanal gjort en låt som de tror ska psyka albanerna så sverige har större chans...
    tycker det vore helt ok om de skrev en låt till sveriges fördel, om det inte vore så att det var påhopp
    själv har jag klagat till dem och hoppas fler gör det
    www.rixfm.com/webbradio/&id=4823

  • Svar på tråden påhopp om albaner i radio
  • smoothiz
    PetraDeliu skrev 2009-10-14 18:41:45 följande:
    klart man får skämta om allamen skämt är inte lika med påhopp
    det var inget påhopp det där, det var menad som skämt, that`s it...blir du lika hysterisk över alla skämt och låtar som finns om t.ex nordbor? dom kan va rätt grova dom med, men som sagt så är det menad som humor, inget annat.... eller är det extra illa för att det rör sig om albaner, eller vad är grejen?...eftersom du t.o.m mejlade för att klaga om det?....
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • PetraD
    smoothiz skrev 2009-10-14 18:06:30 följande:
    precis, det e okej att skämta om sina grannar i norden, men fy o fasa om man skämtar lite med andra kulturer...mina albanska kompisar tyckte den låten var skitrolig, dom har självironi..
    jag lever i den andra kulturen, anser att man absolut får skämta om den och alla, men SKÄMTA
  • PetraD
    smoothiz skrev 2009-10-14 18:45:35 följande:
    det var inget påhopp det där, det var menad som skämt, that`s it...blir du lika hysterisk över alla skämt och låtar som finns om t.ex nordbor? dom kan va rätt grova dom med, men som sagt så är det menad som humor, inget annat.... eller är det extra illa för att det rör sig om albaner, eller vad är grejen?...eftersom du t.o.m mejlade för att klaga om det?....
    det kanske var menat som skämt, men tycker det gick för långt. riktigt för långt
    jag tycker absolut lika illa om såna påhopp/elakheter som handlar om andra; vem som helst. bryr mig inte vilken person det handlar om eller vilket land. tycker INTE att man ska göra såna påhopp mot någon
    absolut inte extra illa för att är om albaner
    för egentligen har jag ju egentligen inte ens någon koppling till albanien
  • smoothiz
    Tawaret skrev 2009-10-14 18:43:52 följande:
    Jo alltså visst, det är ju roligt om man är rasistisk. Är man inte det undrar man ju bara lite... eeh va och tycker att det är bisarrt att vissa tycker att det är roligt. Så det är ju inte så att jag håller på att garva ihjäl mig _egentligen_ men hindrar skrattet från att bubbla ut ur kroppen på grund av politisk korrekthet.
    rasism? äsch lägg av, jag är vänsterpartist och även jag kan se humorn i det..... om det va menad som något negativt påhopp så visst, då kanske det hade varit rasistiskt...(alltså om man verkligen menade på fullaste allvar att man tycker så om albaner), men nu var det ju inte det.... grov humor? ja... rasism? nej!....
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • PetraD
    smoothiz skrev 2009-10-14 18:49:23 följande:
    rasism? äsch lägg av, jag är vänsterpartist och även jag kan se humorn i det..... om det va menad som något negativt påhopp så visst, då kanske det hade varit rasistiskt...(alltså om man verkligen menade på fullaste allvar att man tycker så om albaner), men nu var det ju inte det.... grov humor? ja... rasism? nej!....
    vet du vad som var meningen med det???
    kanske var menat så och inte skämt
  • smoothiz
    PetraDeliu skrev 2009-10-14 18:45:46 följande:
    jag lever i den andra kulturen, anser att man absolut får skämta om den och alla, men SKÄMTA
    du lever i den och vad så?.. och är jag norska, vad har det med saken att göra liksom??... ska jag avgöra vilka norgeshistorier som är okej respektive inte okej då eller? ser inte hur det är relevant i frågan att du lever med en alban?...
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    PetraDeliu skrev 2009-10-14 18:50:35 följande:
    vet du vad som var meningen med det???kanske var menat så och inte skämt
    men snälla nån, det var ett skämt..sen om du inte kan se humorn i det får stå på dig, du drar det alldeles för långt med att dra upp rasistkortet här....
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • PetraD
    smoothiz skrev 2009-10-14 18:54:19 följande:
    du lever i den och vad så?.. och är jag norska, vad har det med saken att göra liksom??... ska jag avgöra vilka norgeshistorier som är okej respektive inte okej då eller? ser inte hur det är relevant i frågan att du lever med en alban?...
    nej, egentligen har det väl inte så mycket med saken att göra
    så "stryk" det, just om kultur
  • PetraD
    smoothiz skrev 2009-10-14 18:56:36 följande:
    men snälla nån, det var ett skämt..sen om du inte kan se humorn i det får stå på dig, du drar det alldeles för långt med att dra upp rasistkortet här....
    jag tror också tnken bakom det var menat som ett skämt
    men helt säkert vet ju bara den som skrivit texten, så var det inte du....
Svar på tråden påhopp om albaner i radio