• ANOF

    Jag har blivit åldersdiskriminerad.

    När jag skulle gå och bada i var det barnsimning med discomusik. Det blev gå gnäll om att jag skulle in och bada då, men jag fick i alla fall komma in till slut. Sen blev det en massa gnäll på mig när jag var inne och badade om olika saker som jag gorde som var precis det som barnen gjorde. Det slutade med att jag blev avstängd från badet och mitt kort drogs in!

    Det här är ingety annat än åldersdiskriminering! Jag beteedde mig inte på något annat sätt än barnen!

  • Svar på tråden Jag har blivit åldersdiskriminerad.
  • ANOF
    Lindreas skrev 2009-11-14 17:24:10 följande:
    Men hur tänker du att du ska vinna det? Vad, exakt, ska du anmäla dem för? Och på vilka exakta grunder?
    Dom körde ut mig ur simhallen och spärrade mig när jag bara beteet mig precis som alla andra som var där och badade. Jag blev särbehandlat gentemot dom andra.
  • ExAnimo

    Anof.

    I inlägg nr 100 hade jag lite funderingar och frågor till dig i slutet av mitt inlägg.
    Har du hunnit läsa och begrunda dom?
    Har du lust att försöka hjälpa mig att förstå hur du tänkte?
    För jag vill verkligen i ärlighetens namn försöka förstå dig.


    TACK alla ni på FL för att ni funnits som stöd här..www.familjeliv.se/Forum-5-190/m39759241.html
  • Lindreas
    ANOF skrev 2009-11-14 17:27:00 följande:
    Dom körde ut mig ur simhallen och spärrade mig när jag bara beteet mig precis som alla andra som var där och badade. Jag blev särbehandlat gentemot dom andra.
    Men samtidigt måste du ju tänka på att du faktiskt är vuxen. Barnen hade egen tid i simhallen, och du propsade på att få komma in ändå. Du, som vuxen, har bättre impulskontroll än vad barnen har, och därför förväntas du uppföra dig bättre. Barn som beter sig riktigt illa blir också avvisade från badhuset, och det är svårt att veta vad som egentligen har hänt, eftersom vi bara har din version av det hela. Du kommer inte att vinna i någon domstol, däremot får du nog ta och omvärdera ditt beteende och fundera över hur du egentligen beter dig, både här på FL och i verkliga livet.
  • ANOF
    ExAnimo skrev 2009-11-14 17:30:42 följande:
    Anof. I inlägg nr 100 hade jag lite funderingar och frågor till dig i slutet av mitt inlägg. Har du hunnit läsa och begrunda dom? Har du lust att försöka hjälpa mig att förstå hur du tänkte? För jag vill verkligen i ärlighetens namn försöka förstå dig.TACK alla ni på FL för att ni funnits som stöd här..www.familjeliv.se/Forum-5-190/m3975924
    1.html
    Ja, jag vet inte. Det var så pass rörigt och stort inlägg.
  • M C
    puss skrev 2009-11-14 17:12:32 följande:
    varför peka finger?
    Ömmar du för ts får du en stjärna i i kanten.
    Det gör inte jag.
  • M C
    ANOF skrev 2009-11-14 17:12:40 följande:
    Nej, det har jag INTE gjort. Jag resonerar logiskt och inte efter några oskrivna och godtyckliga regler.
    Det är en skriven regel, det står bergis på hemsidan.
    Logiskt är att om a gäller nu så är det under förutsättning att b gäller en annan tid.
    Dvs din fantasi om diskriminering håller inte eftersom tiden för respektive ålder är fördelat efter behov.

    Dessutom gäller de sociala reglerna först och främst när det handlar om det sociala livet.
    Du har INTE rättighet att bete dig som ett barn bara för att alla andra gör det.

    Om alla hoppar utför en klippa, måste du göra det med?
  • M C
    ANOF skrev 2009-11-14 17:23:09 följande:
    Nja, möjligen att dra simhallen inför rätta.
    Det är en överdriven reaktion som bara kommer rendera i att du får ett Rykte.
  • M C
    ANOF skrev 2009-11-14 17:33:07 följande:
    Ja, jag vet inte. Det var så pass rörigt och stort inlägg.

    Det var ett mycket bra inlägg som du tjänar på att gå igenom NOGA.
  • puss
    ExAnimo skrev 2009-11-14 17:30:42 följande:
    Anof.I inlägg nr 100 hade jag lite funderingar och frågor till dig i slutet av mitt inlägg.Har du hunnit läsa och begrunda dom?Har du lust att försöka hjälpa mig att förstå hur du tänkte?För jag vill verkligen i ärlighetens namn försöka förstå dig.
    jag tycker ts budskap är tydligt.
    ANOF skrev 2009-11-14 17:27:00 följande:
    Dom körde ut mig ur simhallen och spärrade mig när jag bara beteet mig precis som alla andra som var där och badade. Jag blev särbehandlat gentemot dom andra.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • sasssyy
    ANOF skrev 2009-11-14 17:23:09 följande:
    Nja, möjligen att dra simhallen inför rätta.
    Det kan du inte... finns ingen advokat i världen som ställer sig bakom detta, och även om du finner en sådan så lär åklagaren inte ta upp det till tingsrätten.
    För enligt Nyamko Sabuni som är jämställdhetsminister är detta INTE åldersdiskriminering. HON borde veta då det är hon som står bakom lagarna kring detta
Svar på tråden Jag har blivit åldersdiskriminerad.